۱۶ فروردین ۱۳۹۴

آموزش: فیلم‌برداری صحنه آهسته با موبایل و ویرایش ویدئو

صرف‌نظر از اینکه با دوربین عکاسی، دوربین دیجیتال یا گوشی موبایل فیلم‌برداری می‌کنید، برخی قوانین و موارد هستند که باید بدانید تا بتوانید فیلم‌های عالی ضبط کنید.

ما در این مطلب، برخی از این موارد را برایتان ذکر کرده‌ایم تا کارتان راحت شود. با ما همراه باشید.

یکی از هنرهای کاربر این است که بتواند با کمترین امکانات، بهترین کیفیت را ارائه دهد. با ترفندهایی که ما به شما یاد خواهیم داد، می‌توانید شاهکارهای تصویری بسازید و از کیفیت عالی آنها لذت ببرید.

فیلم‌برداری صحنه آهسته

تقریبا همه ما فیلم‌های صحنه آهسته را دوست داریم. این فیلم‌ها صحنه‌هایی که با چشم عادی نمی‌توان دید را واضح‌تر نشان می‌دهند. «مارتین اسکورسیزی» از این تکنیک در بسیاری از فیلم‌هایش استفاده می‌کند تا لحظه‌های خاص را بهتر نشان دهد.

برای این منظور باید دوربینی داشته باشید که با سرعت فریم بالا فیلم‌برداری کند. در حالت معمولی، با سرعت 25 یا 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کنند، اما برای صحنه آهسته باید دوربین توان فیلم‌برداری با سرعت 120 فریم در ثانیه را داشته باشد. برخی از گوشی‌های هوشمند همانند ال‌جی G3 این توان را دارند.

هنگام استفاده از این قابلیت باید دوربین را ثابت نگه دارید تا کمترین میزان حرکت را داشته باشد تا تصاویر واضح باشند.

ویرایش ویدیو

مهم نیست از چه نرم‌افزاری برای ویرایش تصاویر استفاده می‌کنید، مهم این است که تصویر شما برای بیننده جذابیت داشته باشد. با تصاویری که ثبت می‌کنید، باید داستانی را بازگو کنید. زمان فیلم‌برداری و کات کردن آن در جایی که لازم است، از دیگر مواردی است که کاربر باید در نظر داشته باشد. B-roll دقیقا همان اندازه فیلمی است که می‌تواند اشتیاق بیننده را برای تماشای فیلم بیشتر کند.

همه این کارها را می‌توانید با نرم‌افزارهای ویرایشی انجام دهید. اما به این هم توجه داشته باشید فیلم نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشد. همان جایی که منظور و داستان موردنظر شما را نشان می‌دهد، کافی است. بقیه موارد را کات کنید تا یک فیلم خوب در اختیار داشته باشید.

۴ نظر

سپهر صفرخانی ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ پاسخ

سلام ی یواش داشتم آیا میشه با دوربین ال جی k10فیلمی رو به صورت صحنه اهسته در آورد یا صحنه اهسته فیلم گرفت
ممنون میشم ه جواب بدید

حسين ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ پاسخ

خیر چنین امکانی در دوربین K10 وجود ندارد

Ali ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ پاسخ

چطور میشه اسلوموشن در ال جی جی۵ رو برای کسی بفرستم هر چقدر تلاش میکنم بازم به صورت عادی ویدیو ارسال میشه

محسن ۸ بهمن ۱۳۹۶ پاسخ

سلام من LG V20 دارم میشه باهاش اسلوموشن گرفت

نظر دهید