۱۷ فروردین ۱۳۹۴

تلویزیون، کامپیوتر و سیستم‌های صوتی در آینده

ماشین‌های پرنده یا  قرص‌هایی که در واقع غذای روزانه شما هستند، می‌توانند مصداق‌هایی برای آینده باشند. البته این آینده چندان هم دور نیست و از هم‌اکنون می‌توانید هیجان آن را لمس کنید. دوست دارید بدانید تلویزیون‌ها، کامپیوترها و سیستم‌های صوتی در آینده چه شکلی می‌شوند؟! با ما همراه باشید.

سیستم‌های صوتی دیجیتال با وضوح بالا

شاید MP3 پدر موسیقی دیجیتال به‌شمار برود و تحول و انقلابی بزرگ در حوزه موسیقی ایجاد کرده باشد، اما در آینده‌ای نزدیک فرمت‌های فایل‌های صوتی با وضوح بالا معرفی و عرضه خواهند شد که کیفیت و نرخ بیت بالاتری دارند و احتمالاً موجب کناره‌گیری MP3 بشوند.

بسیاری از سیستم‌های صوتی های-فای در حال حاضر از فرمت‌های FLAC و WAV با کیفیت 192 کیلوهرتز و نرخ بیت 24 بیت در ثانیه پشتیبانی می‌کنند. البته جا دارد اشاره کنیم، ال‌جی G2 نخستین گوشی هوشمندی است که قابلیت پشتیبانی HRA را دارد.

کامپیوترهای مچی

ساعت‌های هوشمند که نوعی کامپیوتر به‌شمار می‌روند، در سال‌های اخیر بسیار باب شده‌اند. کمپانی‌های متعددی آنها را تولید می‌کنند و طراحی آنها به‌گونه‌ای است که با گوشی هوشمند جفت می‌شوند. با ساعت هوشمند می‌توانید برنامه‌های کاربردی زیادی همانند تناسب اندام، موسیقی یا پیغام‌های خود را کنترل و چک کنید. اگر قابلیت‌ها و امکانات این ساعت‌ها بیشتر شوند، می‌توان از آنها به عنوان کامپیوترهای همیشه همراه استفاده کرد.

تلویزیون‌های OLED باریک‌تر و شفاف‌تر

ال‌سی‌دی‌ها با حضور خود، انقلاب بزرگی در دنیای تصویر ایجاد کردند. اما قرار است تلویزیون‌های OLED بیایند و باز قاعده بازی را تغییر دهند. این پانل‌ها، طراحی بسیار باریک، رنگ‌های غنی، نور و شفافیت زیاد دارند و رنگ مشکی در آنها عمیق‌تر و تیره‌تر است. در حال حاضر، در انگلستان تلویزیون‌های OLED با قیمت‌های بسیار گران به فروش می‌رسند.

امیدواریم در آینده نزدیک، هزینه تولید این تلویزیون‌ها کاهش پیدا کند تا قیمت‌های آنها کمتر شود و هر کاربری توان خرید آن را پیدا کند. فناوری OLED یکی از تکنولوژی‌های لازم برای خانه‌های آینده است.

۱ نظر

حسین ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
تلوزیونهای و کامپوترهای در آینده خیلی نزدیک ( کمتر از یکسال دیگر ) بر اساس اخبار منتشر شده :
صفحه نمایش ۸K با چهاربرابر وضوح اولترا اچ دی یا ۱۶ برابر قول اچ دی که هم اکنون توسط LG Display تولید شده در رایانه های Imac جدید تولیدی شرکت اپل در کمتر از یکسال دیگر به بازار عرضه می شود تلوزیون های با این کیفیت تصویری و دستگهای فیلمبرداری مربوطه توسط شرکت پاناسونیک ژاپن در یک همکاری مشترک با تلوزیون دولتی ژاپن تولید و بنا بر این در آینده بسیار نزدیک شاهد پخش بر نامه های تلوزیونی با کیفیت سوپر های ویژن خواهیم بود با تولید صفحات نمایش شفاف و انعطاف پذیر در آینده نزدیک بخشی از دیوار صاف منزل شما تلوزیون نامرئی شماست که تصایر را با وضوح تصویری نزدیک به دید انسان و کنتراست بی نهایت نمایش می دهد بلند گوهای پیزو الکتریک سرامیکی که نمونه اولیه آن در تلوزیون EA9800 بکار گرفته شده و بصورت پوستر بر روی دیوار نصب شده بدون اشغال فضای منزل بهترین کیفیت تصویری را به شما ارائه می کند تلوزیون شما نقش کامپیوتر شما را بازی می کند دیگر نیازی به استفاده از کنترل جادوئی یا فرمانهای حرکتی ندارید کنترل صوتی تلوزیونهای امروز دیگر پیش پا افتاده شده با ورود شما به منزل تلوزیون علاوه بر تشخیص هویت شما و سایر اعضای منزل وضعیت روحی و جسمانی شما را تشخیص داده و گزارشی از مراجعان که در زمان عدم حضورتان به منزل شما مراجعه کردند ارائه میدهد به درخواست شما چایساز را روشن و فهرستی از برنامه های مورد علاقه را به شما پیشنهاد می کند اگر بخواهید با هریک از دوستان ارتباط ویدئو کنفرانس داشته باشید با نام بردن مخاطب ارتباط شما را برقرار فهرستی از صورتحساب ها را ارائه و با تائید شما پرداخت سررسید اقساط و قرارها و سایر یاد داشت های روزانه را اعلام و تمامی پیامک ها و ایمیل های شما را علاوه بر نمایش بر روی صفحه با صنین صدای دلخواه شما باز خوانی و پاسخ خواهد داد امکان مشاهده محل کار و فضای پارکینگ ، فهرست اجناس مورد نیاز و قیمتها ی اجناس در فروشگاههای مختلف را ارائه و بهترین لیست خرید را پیشنهاد و خرید را برایتان انجام می دهد برای کارهای پیچیده تر بایستی مدلهای گرانقیمت تر را خریداری کنید

نظر دهید