۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

تلویزیون‌های OLED evo ال‌جی برای طراحی پایدار خود تحسین شدند

ال‌جی الکترونیکس امروز اعلام کرده که تلویزیون‌های سری OLED evo 2023 توانستند برای سومین سال متوالی گواهی‌های Reducing CO2 و Measured CO2 را از سازمان Carbon Trust دریافت کنند و علاوه بر این، برچسب‌های محیط زیستی را نیز از سازمان صدور گواهی و ارتقاء کسب و کار (SGS) کسب کرده‌اند. این‌ها همگی نشان‌دهنده تلاش‌های مدوام ال‌جی برای کاهش زباله‌های پلاستیکی هستند.

سازمان Carbon Trust یک شرکت مشاوره آب‌وهوای جهانی است که برای تسریع حرکت به سمت آینده بدون آلایندگی ایجاد شده و این در حالی است که سازمان SGS یک سازمان پیشرو جهانی در زمینه آزمایش است که به تأیید محصولات از لحاظ سازگاری با محیط زیست اختصاص دارد. هر دو موسسه کل مرحله محصولات ال‌جی از تولید تا تحویل و همچنین دفع را بازرسی کردند.

تلویزیون‌های مدل سری LG OLED evo دارای وزن سبک‌تر و دوام قوی‌تری هستند و از مواد فیبر کامپوزیت و فلز در ساخت آن‌ها استفاده شده است. این مواد به استفاده کمتر از پلاستیک کمک می‌کنند به طوریکه تلویزیون‌های سری LG OLED تنها به ۴۰ درصد پلاستیک استفاده شده در تلویزیون‌های LCD در اندازه صفحه نمایش یکسان نیاز دارند. به لطف این تلاش‌ها، ال‌جی در سال جاری به طور موثری استفاده از پلاستیک خود را ۲۰۰۰۰۰ تن کاهش داده است.

به لطف مواد فیبر کامپوزیت، مدل‌های منتخب از آخرین تلویزیون‌های سری OLED evo حدود بیست درصد نسبت به تلویزیون‌های LCD در همان اندازه صفحه نمایش سبک‌تر هستند و همین نیز به کاهش انتشار کربن دی اکسید در حمل و نقل کمک می‌کند. علاوه بر این، قاب پشتی مدل‌های LG OLED evo، تلویزیون‌های QNED و تلویزیون‌های NanoCell که در سال ۲۰۲۳ میلادی عرضه شدند با مواد پلاستیکی بازیافتی تکمیل شده‌اند که در آن‌ها از بیش از ۳۰ درصد از پلاستیک بازیافتی استفاده شده است. با چنین کارهایی انتظار می‌رود که ال‌جی به بازیافت زباله پلاستیکی بالغ بر ۳۲۰۰ تن در سال و فقط در محصولات تلویزیون دست پیدا کند.

علاوه بر این، تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی ال‌ی نسبت به تلویزیون‌های ال‌سی‌دی معمولی با قطعات کمتری ساخته می‌شوند. تعداد کمتر قطعات مورد نیاز برای هر محصول LG OLED نتیجه فناوری منحصربه‌فرد و خود نورده این تلویزیون‌ها است که نیاز به ساختار نور پس‌زمینه جداگانه را از بین می‌برد. کاهش تعداد قطعات همچنین به معنای استفاده از منابع کمتر در هر واحد و همچنین پلاستیک و زباله‌های الکترونیکی کمتر است که در پایان عمر عملیاتی تلویزیون‌ها باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کرد.

بایک سان پیل، مدیر شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی در همین راستا اظهار داشت:

«تلویزیون‌های سری LG OLED evo برای اطمینان از اینکه بیننده‌ها بتوانند از تجربه تماشای همه جانبه لذت ببرند، طراحی و ساخته شده‌اند و این در حالی است که در تمام مراحل تولید آن‌ها نیز تأثیرات کاهشی صورت گرفته تا در جهت محیط زیستی سبزتر و سالم‌تر باشند. ال‌جی همچنان به عنوان شرکت پیشگام تلویزیون‌های OLED به دنبال طیف گسترده‌ای از ابتکارات ESG و شیوه‌های مسئولانه است.»

تلویزیون‌های او‌ال‌ای‌دی ال‌جی از زمان عرضه اولیه خود در سال ۲۰۱۳ میلادی، به طور مداوم سطح این صنعت را ارتقاء داده‌اند و فناوری‌های صفحه نمایش پیشگامی مانند OLED evo و همچنین دیگر فاکتورهای پیشگامانه همچون اولین تلویزیون قابل رول شدن یعنی تلویزیون LG SIGNATURE OLED R و همچنین تلویزیون قابل خم شدن LG OLED Flex را ارائه داده است. امسال، دهمین سالگرد تلویزیون‌های LG OLED به شمار می‌رود و به همین مناسبت نیز چندین مدل تازه روانه بازار شدند که برجسته‌ترین آن‌ها نیز سری OLED evo ۲۰۲۳ است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید