۱۸ فروردین ۱۳۹۴

همکاری ال‌جی و مؤسسه بین‌المللی واکسیناسیون در اتیوپی

همزمان با روز جهانی بهداشت شرکت ال‌جی و مؤسسه بین‌المللی واکسیناسیون، کمپین واکسن وبا در کشور اتیوپی را اجرا کردند. طی این کمپین ۴۰٬۰۰۰ اتیوپیایی در مقابل باکتری وبا واکسینه شدند.

شرکت LG Electronics با همکاری مؤسسه بین‌المللی واکسیناسیون (IVI)، آژانس سلامتی منطقه ارومیا (Oromia Regional Health Bureau) و مؤسسه بهداشت عمومی اتیوپی یک کمپین واکسیناسیون وبا را با موفقیت‌ اجرا کردند. این کمپین که مبتنی بر گروه‌های کوچک بود، به منظور محافظت از افراد در مقابل اسهال رقیق و شدید (Acute Watery Diarrhea) در شهر Shashemenae  از منطقه West Arsi Zone کشور اتیوپی راه‌اندازی شد. این کمپین با اهداف روز جهانی سلامت امسال که بر صحت و سلامت غذاها تأکید دارد، سازگار است.

روز جهانی بهداشت یک روز جهانی برای آگاهی از سلامت و بهداشت است که هر سال روز ۷ آوریل با مسئولیت سازمان بهداشت جهانی (World Health Organization) برگزار می‌شود. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، حدود ۵۸۲ میلیون بیماری روده‌ای ناشی از غذاها وجود دارد و ۳۵۱٬۰۰۰ نفر هر سال در سراسر جهان به دلیل بیماری‌های ناشی از غذاها جان خود را از دست می‌دهند. بیماری AWD اغلب از طریق آب غیربهداشتی و غذایی که به مدفوع یک انسان مبتلا آلوده شده، گسترش می‌یابد. واکسن وبا به افراد کمک می‌کند تا از تأثیرات باکتری ویبریو که در منابع غذا و آب وجود دارد، محافظت شوند.

این کمپین واکسیناسیون مشترک که از ماه فوریه تا ماه مارس ادامه داشت، برای اولین بار یک واکسن خوراکی وبا را از طریق سیستم بهداشت عمومی در اتیوپی معرفی کرد. این واکسن مایع در دو دوز مختلف و طی دو هفته استفاده می‌شود و تا ۵ سال در مقابل بیماری وبا محافظت می‌نماید. این واکسیناسیون از طریق ۴۰ غرفه که در سراسر ۸ ناحیه شهر Shashemenae برپا شده بودند، اجرا شد و ۴۰٬۰۰۰ نفر از طریق این کمپین واکسینه شدند. این واکسن توسط مؤسسه بین‌المللی واکسیناسیون و با همکاری یک سری شرکت تولیدی در کره، هند، سوئد، ویتنام و آمریکا تولید شده است. این واکسن در کشور هند و تحت عنوان Shanchol مجوز گرفته و در سال ۲۰۱۱ توسط سازمان بهداشت جهانی مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین این کمپین داده‌های مربوط به میزان پذیرش، میزان امکان‌پذیری و هزینه واکسیناسیون را جمع‌آوری کرد تا به شیوع AWD در آینده عکس‌العمل بهتری نشان دهد.

دکتر Jerome H. Kim، مدیرکل مؤسسه بین‌المللی واکسیناسیون می‌گوید: «بیماری وبا نادیده گرفته شده؛ اما همچنان میلیون‌ها نفر را مبتلا می‌کند و هزاران نفر در سراسر جهان جان خود را در اثر این بیماری از دست می‌دهند. این بیماری می‌تواند برای کودکان خردسال، مرگبار باشد. به لطف کمک مالی سخاوتمندانه و حمایت شرکت ال‌جی از تحقیقات ما و همکاری مسئولان سازمان بهداشت عمومی اتیوپی، ما توانستیم کار سرنوشت سازی در زمینه بهداشت عمومی انجام دهیم. این کار از طریق معرفی یک واکسن ایمن، مؤثر و ارزان در اتیوپی انجام شد که می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای کنترل وبا و همچنین رعایت بهداشت و نظافت استفاده شود».

شرکت ال‌جی از سال ۲۰۱۰ از پروژه واکسیناسیون مؤسسه بین‌المللی واکسیناسیون در اتیوپی به عنوان بخشی از تلاش‌های خود در زمینه بهداشت عمومی برای توقف گسترش AWD حمایت کرده است. با کمک بودجه ال‌جی، مؤسسه بین‌المللی واکسیناسیون و مسئولان بومی اتیوپی فعالیت‌های زیادی برای آماده‌سازی این واکسیناسیون عمومی و پیشگام انجام دادند که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به تحقیقات ایمنی واکسن وبا برای ارزیابی سازگار بودن آن با اتیوپیایی‌ها اشاره کرد که با همکاری مؤسسه تحقیقاتی Armauer Hansen صورت گرفت.

نائب رئیس و رئیس بخش Business Support Office شرکت ال‌جی، Choong-hak، در این رابطه گفت: «در عصری که واکسن‌ها توسط یک سری افراد ناآگاه به عنوان یک ماده مضر شناخته شده است، ما فکر می‌کنیم بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد که نشان دهیم برنامه‌های واکسیناسیونی که اجرا می‌کنیم، تا چه اندازه مفید هستند. همکاری درازمدت ما با مؤسسه بین‌المللی واکسیناسیون، زندگی هزاران خانواده در اتیوپی را بهبود بخشیده و به همین دلیل ما به حمایت خود از این مؤسسه در زمینه تلاش‌هایش در این منطقه، ادامه خواهیم داد».

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید