۰۲ تیر ۱۳۹۴

جایزه طراحی برای بازیافت (DfR) به ال‌جی رسید

یک گروه صنعتی پیشگام تلویزیون‌های OLED و 4K ال‌جی را برای پیشگام بودن در طراحی محصولات طی چرخه عمر تأیید کرد.

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) بالاترین افتخار را از گروه صنعتی پیشگام بازیافت دریافت کرد. جایزه طراحی برای بازیافت 2015 (DfR) توسط مؤسسه ISRI به ال‌جی تعلق گرفت. در جشن اعطای جایزه در اختتامیه کنفرانس ونکوور 2015 در کانادا، مؤسسه ISRI تلویزیون‌های پیشرفته ال‌جی را برای تأکید بر بازیافت در طی هر فاز چرخه عمر مورد تقدیر قرار داد.

تلویزیون‌های 4K Ultra HD OLED و LED ال‌جی نیز تأیید شدند. طراحی محصول برای این مدل‌ها دوستدار بازیافت است و شامل ویژگی‌های زیر می‌شود: پنل‌های نمایش عاری از جیوه، استفاده از پلاستیک بازیافت‌شده یا قابل بازیافت، حذف PVC ، استفاده از قطعات عاری از BFR، بسته‌بندی سبک‌تر و کوچک‌تر، راحتی جدا کردن قطعات از هم و اتصالات و مواد استانداردشده.

دکتر ناندو نانداکومار، معاون ارشد مرکز فناوری ال‌جی در امریکا، هنگام پذیرفتن این هدیه از طرف ال‌جی الکترونیکس، گفت: «طراحی ما برای اقدامات بازیافت نمایانگر عامل اصلی راهبرد ال‌جی در محصولات سبز تحت برنامه راهبردی این شرکت برای ساخت محصولاتی است که تأثیرات منفی محیطی را در طی چرخه عمر خود کاهش می‌دهند؛ مخصوصاً وقتی آماده برای بازیافت هستند.»

وی افزود: «تلویزیون‌های OLED و Ultra HD ال‌جی که پیشگام در صنعت هستند توسط ISRI مورد تأیید قرار گرفتند. این امر تجسمی از مسیر راهبردی ال‌جی برای محصولاتی با امکانات سبزتر است که برای کاهش بار محیطی در تمامی مراحل چرخه عمر خود طراحی شده‌اند. ما در طراحی محصول، حتی قبل از تولید آن، به دنبال راه‌هایی برای بهبود قابلیت بازیافت محصولات و کاهش تأثیرات محیطی هستیم: برای دسترسی و شناسایی راحت‌تر هر بخش، جدا کردن راحت‌تر قطعات و برای بازیافت بهتر مواد.»

رابین وینر، رئیس ISRI، گفت: «تعهد پایداری برای ال‌جی به مثابه یک اصل اساسی است. اقداماتی که آنها برای افزایش قابلیت بازیافت محصولات انجام داده‌اند، بهبود کارایی منابع و گسترش استفاده از مواد بازیافتی در طی فرایند تولید، ال‌جی را به انتخابی بی‌عیب‌ونقص برای جایزه امسال مبدل ساخت. مؤسسه ISRI با افتخار جایزه طراحی برای بازیافت را به دلیل اولویت بازیافت در طراحی و ساخت محصولاتش به ال‌جی اهدا می‌کند.»

برای اینکه بتوان تأییدیه طراحی برای بازیافت را از ISRI گرفت، محصولی که طراحی و ساخته می‌شود باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • حاوی بیشترین مواد قابل بازیافت باشد
  • از طریق فرایندهای بازیافتی که جدیداً طراحی شده است به راحتی بازیافت شود
  • بازیافت آن مقرون‌به‌صرفه باشد و هزینه بازیافت از ارزش مواد بازیافتی تجاوز نکند
  • عاری از مواد خطرناکی باشد که  قابل بازیافت نیستند یا در فرایند بازیافت مشکل  ایجاد کنند
  • زمان و هزینه بازیافت محصول را به حداقل برساند
  • استفاده از مواد خام را با استفاده از قطعات و مواد بازیافتی کاهش دهد و در کل فرایند بازیافت محصول سود خالص داشته باشد و تأثیرات منفی محیطی را به طور کل کاهش دهد

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید