۳۰ مهر ۱۳۹۴

نکسوس 5 در برابر نکسوس 5 ایکس: تفاوت در دوربین و سیستم‌عامل

Nexus 5X و Nexus 5 هر دو محصول مشترک ال‌جی و گوگل هستند اما با یک دنیا تفاوت. مهم‌ترین تفاوت مربوط به دوربین و نسخه سیستم‌عامل می‌شود.

دوربین

Nexus 5X یک پرش قابل توجه از نظر مگاپیگسل داشته و حسگر آن به 12 مگاپیکسل رسیده؛ به طوری که این رقم در نکسوس قبلی 8 مگاپیکسل بود. اما این تنها چیزی نیست که تغییر کرده است. فوکوس زیادی در عکاسی در شب اعمال شده تا به شما اطمینان دهد تصاویری که در شرایط نه چندان خوب ثبت می‌کنید نیز عالی به نظر برسند.

این خیلی خوب است و یکی از چیزهایی است که باعث می‌شود دوربین Nexus 5X واقعا عملکرد شگفت‌انگیزی در نور کم داشته باشد.

البته دوربین نکسوس 5 هم بد نبود و با کمک OIS یا تثبیت نوری تصویر لرزش‌های دوربین به حداقل رسانیده شده بود. اما این گزینه در Nexus 5X هم وجود دارد؛ علاوه بر این، یک فوکوس خودکار لیزری و یک فلاش LED دوتایی نیز کمک‌های بزرگی محسوب می‌شوند تا نام Nexus 5X قابلیت گرفتن پسوند پرچمدار را داشته باشد.

در Nexus 5X دوربین جلو هم تغییر کرده و حسگر آن 5 مگاپیکسل است در حالی که نکسوس 5 برای ثبت سلفی حسگر 1.3 مگاپیکسل در جلو دارد. اگر علاقه‌مند به ثبت سلفی هستید، Nexus 5X گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

سیستم‌عامل

هر دو گوشی نکسوس اخیر با اندروید اجرا می‌شوند. همین امر عاملی برای پرفروش بودن آنها محسوب می‌شود زیرا برای آنهایی که از رابط کاربری خسته شده‌اند بسیار ایده‌آل است.

با اینکه سیستم‌عامل هر دو گوشی یکی است اما Nexus 5X با نسخه اندروید مارشملو اجرا می‌شود و نکسوس 5 بعد از آپدیت با اندروید آب‌نبات‌چوبی. به احتمال زیاد آپدیت به مارشملو نیز به زودی برای نکسوس 5 عرضه خواهد شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید