۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

ال‌جی G5 با دولنز معمولی و واید

جدیدترین تلفن هوشمند اندروید ال‌جی برای ثبت تصاویر عریض یا واید حرف ندارد.

ال‌جی G5 به دو دوربین پشت مجهز است. یکی از این دوربین‌ها لنز معمولی است و دیگری لنز واید یا عریض با زاویه 135 درجه. لنز واید نسبت به دیگر تلفن‌های هوشمند رقیب تصاویر عریض‌تری ثبت می‌کند و کاربران می‌توانند سوژه‌های بیشتری را در یک تصویر داشته باشند.

برندهای دیگری نیز بوده‌اند که چندین دوربین داشته‌اند اما بر جنبه‌هایی نظیر خلق تصاویر سه‌بعدی متمرکز بودند؛ در صورتی که هدف ال‌جی فقط این بوده است که گزینه‌های عکاسی برای کاربران بیشتر شود.

ال‌جی G5 هم اکنون در بازار ایران و در نمایندگی‌های ال‌جی موبایل به فروش می‌رسد.

هدف دیگری که با ال‌جی G5 محقق شد: این بود که به راحتی کاربران می‌توانستند با سرعت بیشتری اطلاعات مهم را ببینند. این تلفن به دلیل برخورداری از نمایشگر همیشه روشن اطلاعاتی نظیر زمان و تاریخ را بدون اینکه صفحه‌نمایش کاملاً روشن باشد در اختیار قرار می‌دهد. این قابلیت تأثیر خاصی بر عمر باتری ندارد زیرا نوردهی پشت تنها بخش کوچکی از صفحه را به خود اختصاص می‌دهد.

maxresdefault

این تلفن هوشمند از بدنه آلومینیومی در رنگ‌های صورتی، نقره‌ای، طلایی و تیتانیوم برخوردار است. ال‌جی G5 نسبت به G4 از نمایشگر کوچکتری برخوردار است و صفحه‌نمایش آن 5.3 اینچ است در حالی که نمایشگر G4 قطر 5.5 اینچ دارد. همه این تغییرات باعث می‌شود که G5 نسبت به G4 استفاده راحت‌تری داشته باشد و تجربه آن لذت‌بخش‌تر باشد.

ال‌جی G5 بر خلاف بدنه آلومینیومی‌اش، باتری کشویی جداشدنی دارد که به راحتی توسط کاربر تعویض می‌شود. این قابلیتی است که تا کنون هیچ تلفن هوشمند فلزی نداشته است زیرا پنل پشت این گوشی‌ها نظیر گوشی‌های پلاستیکی معمولاً بیرون زده نمی‌شد. با بیرون کشیده شدن باتری می‌توان لوازم جانبی نظیر ماژول CAM Plus را به آن متصل کرد.

در مجموع، به نظر می‌رسد ال‌جی G5 انتخاب خوبی برای آن دسته از طرفداران اندروید باشد که در پی گوشی‌های سبک و زیبا هستند که بتوان آنها را به راحتی سفارشی کرد. ال‌جی، طی چندین سال گذشته، سری G را بهبود بخشیده است تا بتواند رقیب قدرتمندتری برای برندهایی نظیر سامسونگ و اپل باشد.

۵ نظر

arshia ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

با عرض سلام و خسته نباشید
می خواستم بپرسم که اندروید ۶ برای LG G3 چه زمانی منتشر میشه
منتظر پاسخ گویی شما هستم

محمد الیاسی ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

در گوشی ال جی جی ۵ زده شدد روشنایی صفحه ۸۰۰ نیت ودر عمل کمتر از گوشیهای دیگه مثل s7 سامسونگ که نزدیک ۴۵۰ نیت هست دلیلش چیه

مجید ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

سلام لنز این دوربین الجی خیلی زود خش میفته یعنی با دستمال کاغذی پاک کردم. خش افتاد. چرا؟؟؟

ال جی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

دوست عزیز،

دستمال کاغذی اصلا پاک‌کننده خوبی نیست!!! و برای پاک کردن هیچ صفحه‌ای توصیه نمی‌شود…

حمید ۱ خرداد ۱۳۹۵ پاسخ

سلام
گوشیG5 من وقتی قابشو میذارم اون قابلیت صحفه همیشه روشنش از کار میفته و دیگه روشن نیس اما بدون قاب عمل میکنه نور صفحه نمایشم گاهی زیاد و کم میشه خود به خود البته منظورم اینه شدت نور رو صد درصد هس و اتو هم خاموشه یهو کم میشه یا زیاد این اتفاق برا اون قابلیت همیشه روشنشم میفته
صفحه نمایش ایرادی داره یا طبیعیه ؟

نظر دهید