۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

شرکت LG Chem وارد کسب‌وکار کشتی برقی می شود

شرکت LG Chem زمینه کسب‌وکار خود را از خودروهای برقی به کشتی برقی گسترش می‌دهد.

شرکت LG Chem، سازنده پیشگام جهان در صنعت باتری‌های لیتیو‌م‌یون، قراردادی را با یک شرکت جهانی انرژی امضا کرده که در صنعت کشتی‌های هیبرید یا دورگه تخصص دارد. شرکت LG Chem قرار است باتری مورد نیاز این شرکت را تأمین نماید.

این شرکت تابعه ال‌جی معامله تأمین باتری‌های دورگه دریایی با شرکت کانادایی تبار Corvus Energy در اواخر ماه گذشته امضا کرده است.

کار شرکت Corvus Energy نصب و مدیریت سیستم‌های ذخیره انرژی (ESS) دریایی هیبرید یا دورگه است و تاکنون در مجموع 30 مگاوات ذخیره باتری لیتیوم‌یون برای کشتی‌ها فراهم کرده است. به گفته یکی از مقامات رسمی این شرکت، “تا کنون برای 50 کشتی سراسر دنیا ESS های خود را نصب کرده‌ایم و تصمیم داریم تا آخر امسال از کشتی‌هایی رونمایی کنیم که از باتری‌های لیتیوم‌یون شرکت LG Chem برخوردار هستند.”

یک کشتی هیبرید ترکیبی از نیروی دیزلی متداول و نیروی الکتریکی یا برق است. این کشتی معمولاً سوخت فسیلی مصرف می‌کند اما از وضعیت کنترل اتوماتیک، سیستم ناوبری کم‌سرعت، در بنادر استفاده می‌نماید و در زمانی که در وضعیت آماده‌به‌کار یا استندبای قرار دارد، به منظور تحمل کردن تلاطم دریا، باتری الکتریکی را به کار می‌گمارد. از آنجا که کشتی‌سازی‌ها و تجارت کشتی با افزایش سریع قیمت سوخت فسیلی مواجه هستند، برای رعایت بیشتر قوانینی محیطی، به کشتی‌های هیبرید به عنوان عامل جایگزین توجه زیادی می‌شود. سال گذشته، شرکت Corvus Energy سرمایه‌ هنگفتی از Statoil، شرکت دولتی نفت و گاز نروژ، جذب کرده است.

شرکت LG CHEM به عنوان تأمین‌کننده باتری لیتیوم‌یون به کشتی ملکه وایکینگ (Viking Queen) با 650 کیلووات ساعت سیستم ذخیره انرژی Eidesvik Offshore انتخاب شده است و از این طریق، پا به بازار کشتی‌های برقی گذاشته است. در واقع، کشتی ملکه وایکینگ به یک باتری LG CHEM تجهیز شده که با استفاده از سیستم هیبرید تا 18 درصد از هزینه سوخت می‌کاهد و انتشار گازهای دی‌اکسید کربن و اکسید نیتروژن را تا 25 درصد کاهش می‌دهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید