۱۹ بهمن ۱۴۰۱

شرکت LG Chem از زباله‌های دریایی پلاستیک می‌سازد

شرکت ال‌جی کِم که در زمینه پتروشیمی و صنایع شیمیایی پیشگام است، قصد دارد از منابع موجود در زباله‌های دریایی جهت ساخت پلاستیک استفاده کند.

زباله‌های دریایی همیشه یکی از معضلات بسیار بزرگ برای اکوسیستم اقیانوس و در کل، سیاره زمین به شمار می‌رود و حالا شرکت ال‌جی کِم (LG Chem) قصد دارد تا زباله‌های دریایی را بازیافت کند و از آن‌ها در راستای تولید پلاستیک‌های بازیافتی بهره ببرد.

شرکت ال‌جی کِمیکال در میانه ماه گذشته میلادی و در برج‌های دوقلوی یوایدو ال‌جی در شهر سئول اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای را با شرکتی پیشرو در گردش و بازیافت منابع یعنی شرکت نتسپا (NETSPA) به امضا رسانده تا سیستم گردش و بازیافتی برای استفاده مجدد از منابع زباله‌های دریایی بسازند.

از طریق این تفاهم‌نامه، شرکت ال‌جی کمیکال قادر خواهد بود تا مواد خام لازم و پایداری را برای کارخانه نفت پیرولیز خودش در پارک صنعتی ملی سوکمون (Seokmun National Industrial Park) در دانگجین در استان چونگچانگ کره جنوبی تامین کند، کارخانه‌ای که از سال ۲۰۲۴ میلادی شروع به کار خواهد کرد. زمانی که شرکت نتسپا زباله‌های دریایی را پردازش و پلاستیک‌های آن را جدا کند، شرکت ال‌جی کِم از آن‌ها جهت تولید پلاستیک‌های بازیافتی استفاده خواهد کرد.

این دو شرکت امیدوار هستند از طریق این همکاری در زمینه بازیافت و چرخش منابع برای مصرف دوباره نه نتها از اکوسیستم دریایی محافظت کنند بلکه بتوانند جلوی انتشار کربن بیشتر در جو زمین را بگیرند. سالانه حدود ۵۰ هزار تن زباله دریایی همچون تورهای ماهیگیری دور ریخته شده در کره تولید می‌شود اما از آنجا که هزینه‌های دور ریز بسیار بالا بوده و همچنین تصفیه و پردازش این زباله‌ها بسیار سخت است، شرکت‌ها چندان تمایلی به جمع‌آوری زباله‌ها ندارند. بنابراین، بیشتر این زباله‌ها نادیده گرفته شده یا سوزانده می‌شوند.

شرکت ال‌جی کمیکال و نتسپا پیش‌بینی می‌کنند که استفاده از این زباله‌های دریایی به عنوان منابعی برای پلاستیک‌های بازیافتی به کاهش ضایعات دریایی کمک خواهد کرد و همچنین انتشار کربن را در مقایسه با دیگر محصولات مبتنی بر سوخت فسیلی در حدود سه برابر کمتر می‌کند.

رئیس بخش پتروشیمی شرکت ال‌جی کمیکال در همین رابطه نیز اظهار داشته:

«ما همچنان در راستای فناوری‌ها و کسب و کارهای سازگار با محیط زیست قدم بر خواهیم داشت تا همانند چرخه استفاده دوباره از منابع زباله‌های دریایی، آینده‌ای بهتری را در این زمینه رقم بزنیم.»

شرکت ال‌جی کمیکال از زمانی که سال ۲۰۵۰ میلادی را به عنوان سالی با برآیند صفر انتشار دی‌اکسید کربن اعلام کرده، به سمت کسب و کارهای جدید پایدار و سازگار با محیط زیست حرکت کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی پلاستیک‌های دوستدار محیط زیست با استفاده از مواد زیستی، ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک در نیروگاه زیست توده، تولید پلاستیک از طریق جذب کربن و غیره اشاره کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید