۱۷ فروردین ۱۴۰۲

همکاری ال‌جی در نجات زنبورهای بومی برای کمک به رشد تنوع زیستی

ال‌جی اسپانیا در راستای مسئولیت شرکتی خودش در قبال محیط زیست و در راستای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی جهان، جنبش سبز هوشمند (Smart Green Movement) را راه‌اندازی کرده که هدف آن بازسازی اکوسیستم محلی از جنگل‌ها تا اقیانوس‌ها است. یکی از اولین پروژه‌هایی که تحت این جنبش راه‌اندازی شد نیز پروژه درختان سبز هوشمند بود که هدف آن کاشت ۴۷ میلیون درخت در سال در سراسر کشور اسپانیا است، هدفی که معادل یک درخت برای هر نفر ساکن اسپانیا است.

با گذشت پنج سال از شروع پروژه احیای جنگل، زمان آن فرا رسیده بود که پروژه دیگری به رهبری ال‌جی برای کمک بیشتر به بازیابی تنوع زیستی اسپانیا راه‌اندازی شود. در حین ارزیابی بزرگترین مسائل زیست محیطی این کشور،‌ افزایش مجدد جمعیت زنبورهای ایبری به عنوان مشکلی شناخته شد که حتما باید حل شود و می‌توان با رفع آن و افزایش گرده‌افشانی گیاهان محلی و حتی افزایش اثر مثبت احیای جنگل، به حفظ تنوع زیستی بومی کمک کرد.

زنبور ایبری تنها گونه بومی شبه جزیره ایبری به شمار می‌رود که می‌تواند گیاهان بومی بی‌شماری را در سراسر اسپانیا و پرتغال گرده‌افشانی کند تا به حفظ تنوع منطقه کمک کند. با این حال، کاهش قابل توجه جمعیت آن‌ها به دلیل خشکسالی، بیماری و همچنین عدم توانایی در تولید عسل زیاد سبب شد تا بسیاری از زنبورداران اسپانیایی به جای آن‌ها اقدام به پرورش زنبورهای وارداتی کنند.

با توجه به این موضوع که پرورش زنبورهای ایبری تنها در دست چند زنبوردار صنعتی پراکنده در سراسر کشور است، ال‌جی اسپانیا برنامه «زنبورهای سبز هوشمند» (Smart Green Bees) خودش را برای افزایش جمعیت بومی این گونه تا مرز ۴۷ میلیون زنبور راه‌اندازی کرده است.

ال‌جی اسپانیا در همکاری با یک انجمن محلی به نام El Rincón de la Abeja متشکل از زیست‌شناسان زن که مشاوره فنی می‌دهند و شبکه بزرگی از زنبورداران، روی ابتکارات مختلفی برای افزایش تعداد کندوها و محافظت بهتر از زنبورهای ملکه بالقوه کار کرده است. به عنوان بخشی از این پروژه، ال‌جی اسپانیا از بسیاری از زنبورداران مستقر در حومه والنسیا، بارسلونا و مالاگا حمایت مالی کرده تا هزینه عدم بازیابی عسل مورد نیاز را جبران کند و از این طریق از بقای ملکه زنبورهای مورد نیاز برای ساخت کندوهای بیشتر اطمینان حاصل کند.

پروژه «زنبورهای سبز هوشمند» علاوه بر استخدام زنبورداران جدید در گودالاخارا، لئون و تنریف در زمستان امسال، از شرکای جدید برای حضور در این ابتکار استقبال می‌کند، همانند شرکت لوازم آرایشی Guerlain که یک استراتژی ESG دوستدار زنبور عسل را اجرا می‌کند. ال‌جی اسپانیا با همکاری با شرکت‌های همفکر بیشتر، قصد دارد به طور تصاعدی ابتکارات آینده‌نگرانه خودش را گسترش بدهد تا تأثیرات مثبت و بزرگتری روی محیط زیست بگذارد.

تنها در سال اول، بیش از ۱۲ میلیون زنبور ایبری به جمعیت زنبورها اضافه شدند که با توجه به خشکسالی، شیوع بیماری مرگبار واروآ و حمله هورنت‌های آسیایی که اسپانیا را در آن سال ویران کردند، واقعا میزان قابل توجهی است.

پروژه «زنبورهای سبز هوشمند» نمونه‌ای عالی از یک اقدام واقعا پایدار برای کمک به حل مشکلات مهم زیست محیطی از طریق اقدامات مناسب برای منطقه است. ال‌جی به عنوان عضوی پاسخگو در جامعه، مفتخر است که شرکتی پیشرو در انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود مانند برنامه‌ریزی و اقدام در طرح‌های مختلف ESG برای کمک به بازسازی اکوسیستم‌ها و جوامع نیازمند در سراسر جهان است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید