۲۲ اسفند ۱۴۰۱

تقویت جایگاه ال‌جی در بازار HVAC اروپا با محصولات کم مصرف

در نمایشگاه ISH 2023 که بزرگترین نمایشگاه تجاری در زمینه HVAC در اروپا به شمار می‌رود، شرکت ال‌جی پمپ حرارتی منبع هوای جدید Therma V خودش را ارائه کرد که مصرف کم است و کارآیی بالایی دارد.

شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG) آخرین راهکارها و محصولات گرمایش، تهویه هوا و تهویه مطبوع (HVAC) خودش را در نمایشگاه بین‌المللی بهداشت، گرمایش و هوای سال ۲۰۲۳ میلادی (ISH) به نمایش گذاشت، نمایشگاهی که در فرانکفورت آلمان از تاریخ ۱۳ تا ۱۷ مارس دایر است. محصولات و راهکارهای پیشرفته ال‌جی چه برای مصارف خانگی و چه مصارف صنعتی در دو غرفه راهکارهای مسکونی و محصولات تجاری به نمایش گذاشته شدند، محصولاتی که عملکردی قوی و بهره‌وری انرژی مورد نیاز مشتریان اروپایی را تأمین می‌کنند.

به دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌تر اروپا در زمینه محیط زیست و همچنین کمبود منابع گاز طبیعی، بازار HVAC اروپا علاقه فزاینده‌ای نسبت به سیستم‌های تهویه مطبوع پمپ حرارتی را شاهد بوده، سیستم‌هایی که می‌توانند انتشار کربن و وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش بدهند. در سال ۲۰۱۹ میلادی، اتحادیه اروپا سیاست «معامله سبز اروپایی» خودش را اعلام کرد که هدف از آن دستیابی به عدم تولید کربن تا سال ۲۰۵۰ میلادی است. این در حالی است که سال گذشته میلادی نیز برنامه REPowerEU اعلام شد که بر طبق آن، باید استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ میلادی افزایش بیاید و مصرف انرژی و اتکا به سوخت‌های فسیلی کاهش پیدا کند.

محصولات HVAC ال‌جی با همسو کردن خود با گرایش‌های جاری بازار و تعهد نسبت به بهره‌وری انرژی، در نمایشگاه ISH 2023 توانستند کیفیت و ارزش خودشان را ثابت کنند و همین نیز سبب شد تا ال‎‌جی یکی از شرکت‌های بزرگ و پیشگام در این صنعت شناخته شود. بازدیدکنندگان از غرفه راهکارها و محصولات مسکونی ال‌جی می‌توانند راهکارهای مختلفی که برای خانه‌های شخصی طراحی شده‌اند، از جمله پمپ‌های حرارتی منبع هوا (ASHP) را شاهد باشند که از مبردهایی با پتانسیل گرمایش جهانی (GWP) کم بهره می‎‌برند. از جمله دیگر موارد نیز می‌توان به سیستم‌های پیشرفته تهویه بازیابی انرژی (ERV)، آبگرمکن قابل اعتماد ال‌جی، راهکار سیستم ذخیره انرژی (ESS) و راهکار کنترل انرژی ساختمان (BECON) برای مدیریت هوشمند انرژی اشاره کرد.

محصول Therma V R290 Monobloc برای اولین بار در نمایشگاه ISH 2023 در سطح جهانی عرضه شد که برای کاربردهای مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ حرارتی منبع هوا از مبرد R290 استفاده می‌کند که پتانسیل گرمایش جهانی ۳ را دارد و GWP آن بسیار کمتر از مبردهایی است که معمولا در محصولات گرمایشی استفاده می‌شوند. این پمپ حرارتی تازه همچنین گرمایش داخلی قابل اعتمادی را برای گرم نگه داشتن خانه‌ها در سردترین ماه‌های سال ارائه می‌کند.

سیستم‌های تهویه مطبوع پمپ‌های حرارتی سری LG Therma V از بهره‌وری انرژی بالایی برخوردار هستند و در بازار اروپایی به محبوبیت بسیار زیاد دست پیدا کردند. این پمپ‌های حرارتی برجسته ال‌جی با ارائه تجربه‌ای متمایز به مشتری بر اساس فناوری‌های پشرفته و ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی، نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲۰ درصد افزایش فروش داشته‌اند. در اکثر کشورهای اروپایی که تهویه مطبوع شرکت ال‌جی در آن عرضه می‌شود، از جمله فرانسه و آلمان، فروش این پمپ‌های حرارتی در سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از دو برابر شده است.

محصولات LG Therma V به عنوان راهکارهای پمپ حرارتی منبع هوا، از هوای بیرون برای تولید انرژی برای سرمایش و گرمایش استفاده می‌کنند که منجر به دستاوردهای قابل‌توجهی در زمینه بهره‌روی عملیاتی می‌شود. LG Therma V از ۷۵ درصد انرژی حرارتی استفاده شده از هوا و ۲۵ درصد از برق استفاده می‌کند و به خانواده‌ها کمک می‌کند تا وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی را کاهش بدهند.

یکی دیگر از راهکارها و محصولات ال‌جی با کارایی انرژی که در نمایش ISH 2023 عرضه شده است، سیستم جریان مبرد (VRF) در Multi V i نام دارد که در غرفه تجاری شرکت ال‌جی به نمایش گذاشته شده است. مولتی وی آی مجهز به موتور هوش مصنوعی بسیار پیشرفته ال‌جی است و از طریق ویژگی AI Smart Care خود تا ۲۴.۷ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی را بهبود می‌بخشد. ویژگی AI Smart Care از موقعیت مکانی خودش استفاده می‌کند تا قدرت سرمایش و گرمایش را تنظیم کند. این محصول همچنین از مراقبت فضای درونی هوش مصنوعی ال‌جی (AI Indoor Space Care) استفاده می‌کند تا دمای یکنواختی در داخل خانه ایجاد کند. این سیستم با شناسایی افراد داخل اتاق، واحدهای داخلی را روشن می‌کند و در صورتی که کسی در داخل نباشد، آن‌ها را خاموش می‌کند.

جیمز لی مدیر واحد تجارت راهکار هوای شرکت لوازم خانگی و راهکار هوای ال‌جی در همین راستا اظهار داشته:

«از Therma V R290 Monobloc جدید تا Multi V i، جدیدترین راهکارهای HVAC ما نشانی از تعهد ما نسبت به ترویج سبک زندگی کارآمدتر در مصرف انرژی هستند. ال‌جی همچنان به توسعه راهکارهای هوشمند با هدف صرفه‌جویی در انرژی ادامه می‌دهد و تلاش خواهد کرد تا به کاهش انتشار کربن کمک کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید