۲۸ تیر ۱۳۹۵

شرکت LG Chem برای واحدهای فضایی ناسا باتری می‌سازد

شرکت LG Chem باتری‌های لیتیوم‌یون برای واحدهای فضایی سازمان ملی هوا و فضای امریکا (ناسا) تولید می‌کند تا وارد بازار جهانی فضا شود. به گفته شرکت LG Chem این اولین معامله این چنینی برای کره به حساب می‌آید.

این شرکت در 17 جولای اعلام کرد قرارداد همکاری برای تولید باتری لیتیوم‌یون واحدهای فضایی آژانس که مسئول اکتشافات فضایی هستند با ناسا امضا کرده است. طبق این توافق، نیمه دوم امسال باتری‌های جدید برای ناسا آماده می‌شوند. ناسا از باتری برای نیرو دادن به واحدهای فضایی خود استفاده می‌کند.

به گفته یکی از مقامات LG Chem، باتری‌های این شرکت نقش اصلی در واحدهای فضایی داشته و عملکردهای مختلفی مانند تأمین اکسیژن، تجهیزات ارتباطی و ردیاب‌های تشعشعات برای بقای فضانوردان بر عهده دارند.

ال‌جی بر این عقیده است که باتری‌هایی که برای ناسا به کار می‌رود 5 برابر چرخه عمر طولانی‌تر و قیمت رقابتی‌تری نسبت به باتری‌های نقره-زینکی (روی) دارد که در حمل و نقل هوایی، هوا فضا و بخش نظامی به میزان وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل قیمت بالا و عمر کوتاه باتری‌های نقره-زینکی، ناسا به تازگی تصمیم گرفته از باتری‌های لیتیوم‌یون استفاده کند و آزمون‌های دوام داخلی را برای نمونه‌های شرکت‌های بزرگ باتری‌ساز انجام دهد.

شرکت LG Chem فناوری SRS یا stability reinforced separator را برای موفقیت در این آزمون به ثبت رسانده و عملکرد و پایداری عالی خود را ثابت کرده است. این فناوری با پوشاندن جداکننده با ماده سرامیکی و افزایش قدرت حرارتی و مکانیکی برای پیشگیری از ایجاد مدار کوتاه داخلی دوام باتری لیتیوم‌یون را بیشتر می‌کند.

۱ نظر

babak ۳۰ تیر ۱۳۹۵ پاسخ

مطلب جالبی بود.ممنون

نظر دهید