۲۵ آبان ۱۳۹۵

کمک‌های اولیه!

مشکل: آب رفتن لباس

با کلی امید و آرزو لباس‌های از جان عزیزتر و گران‌قیمت خود را شسته‌اید و در انتظار اتمام کار ماشین لباسشویی و خشک کردن آنها هستید! مدتی می‌گذرد و کار شست‌وشو به پایان می‌رسد. شما با عجله به سراغ ماشین لباسشویی می‌روید تا لباس خود را روی بند رخت بیاندازید تا خشک شود، اتویش کنید و کم‌کم برای میهمانی دوستانه شب که مدت‌ها برایش برنامه‌ریزی کرده‌اید و برایتان خیلی مهم است آماده شوید.

در ماشین لباسشویی را باز می‌کنید و ناگهان با مشاهده لباس نازنینتان شوکه می‌شوید و زیر گریه می‌زنید!

خیلی صحنه ناراحت‌کننده و تژادی وحشتناکی است که با دیدن تی‌شرت جدیدتان از ماشین لباسشویی یاد خردسالی خود می‌افتید! و متوجه می‌شوید دیگر اندازه‌تان نیست و به درد یک کودک دبستانی می‌خورد!

polyester-shrink-dryer_84fd7bfbb3371449

حالتان را خوب می‌فهمیم. در این طور مواقع، قبل از هر چیز سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و بدون فریاد کشیدن و خراب کردن خانه روی سر دور و اطرافیان، به نکاتی که به شما می‌گوییم گوش بدهید:

نکته مهم و جالب این است که بدانید بیشتر لباس‌های نخی پس از اولین شست‌وشو کمی آب می‌روند و این یک امر طبیعی است؛ البته، اگر روی برنامه شست‌وشو با آب گرم یا داغ نباشند.

مسئله دیگر این است که بدانید لباس‌های متفاوت برنامه‌های شست‌وشوی متفاوتی لازم دارند که داخل لباس دوخته یا روی برچسبی به لباس متصل شده است.

اگر ماشین لباسشویی شما ال‌جی است، دیگر جای نگرانی نیست. وقتی شک دارید که لباس شما از کدام نوع است، حتماً لباس‌ها را با آب سرد بشویید. البته، تضمین نمی‌کنیم ولی مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین راه برای جلوگیری از آب رفتن لباس شستن آن با آب سرد در ماشین لباسشویی است.

برای شست‌وشوی لباس در ماشین لباسشویی ال‌جی و پیشگیری از آب رفتن و کوچک شدن لباس، برنامه Tap Cold یا Cold را انتخاب کنید.

wt1701-interface

هر دوی اینها، برنامۀ‌ شست‌وشو با آب سرد است اما تفات تنها در میزان سردی آب یا دمای آب سرد است. در برنامه Cold دمای آب بین 18 تا 23 درجه است. اگر میزان دمایی که وارد ماشین لباسشویی می‌شود کمتر از این باشد، ماشین به صورت خودکار مقداری آب گرم از لوله‌کشی ماشین به آن اضافه می‌کند تا دما تعدیل شود و به حد مشخص برسد. اما در برنامه Tap Cold فقط از لوله‌کشی آب سرد استفاده می‌شود و مهم نیست دمای آب چقدر باشد. دمای زیر 18 درجه مواد شوینده را فعال نمی‌کند و منجر به باقی ماندن کثیفی روی لباس و بی‌کیفیت بودن شست‌وشو می‌شود. علاوه بر این، از نظر کارخانجات تولیدکننده مواد شوینده آب سرد به معنای دمای 26 تا 29 درجه سانتی‌گراد است. اگر آب جاری درون لوله‌ها خیلی سرد باشد مواد شوینده و پاک‌کننده فعالیت شیمیایی خود را برای از بین بردن لکه‌ها و تمیز کردن لباس شروع نمی‌کنند و ماشین لباسشویی به خوبی از عهده تمیز کردن لباس برنمی‌آید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید