۰۳ آبان ۱۳۹۵

LG Chem؛ قهرمان سربه‌زیر خودروی برقی شورلت بولت

آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا گزارش داد که خودروی برقی شورلت بولت قادر است حدود 383 کیلومتر را بپیماید.

این خبر هیجان‌انگیزی نمایانگر این است که جنرال موتورز اولین سازنده‌ خودرویی است که بیش از 320 کیلومتر حرکت می‌کند. علاوه بر این، اولین خودروی برقی ارزان‌قیمتی (از 37500 دلار) است که در بین خودروهای برقی بیش از 320 کیلومتر را می‌پیماید.

با اینکه میزان مسافتی که شورلت بولت می‌پیماید بسیار چشمگیر است اما این خودرو فناوری‌های مبتکرانه دیگری نیز دارد:

  • صفحه‌نمایش سرگرمی و اطلاع‌رسانی با سخت‌افزار و نرم‌افزار ساخت ال‌جی و قابلیت سفارشی شدن
  • دید محیطی (به خودرو دید چشم پرنده را می‌دهد)
  • دید دوربین پشت (نقاط کور را در زمان دنده عقب برطرف می‌کند)
  • اشتراک‌گذاری اطلاعات از طریق شبکه 4G
  • قابلیت اتصال به Apple Carplay یا Android Auto.

ممکن است این خودرو مانند تسلا مدل 3 که در آینده عرضه می‌شود شیک نباشد اما هدف از تولید بولت استفاده روزمره از خودرویی با فرمت دوگانه‌سوز است که حداکثر کاربردپذیری را دارد. با اینکه همین امکانات نام‌برده باعث شد شورلت و جنرال موتورز مورد تحسین شگفت‌انگیز و پرهیاهویی قرار بگیرند اما خوب است در اینجا نام یک قهرمان متواضع و سربه‌زیر را هم بیاوریم: LG Chem.

bolt-ev-interior-1

شرکت LG Chem در 5 سال گذشته با جنرال موتورز همکاری نزدیک داشته و اولین کاربرد مهم باتری خودروی برقی برای نسل اول خودروی شورلت بولت (2011 تا 2015) بوده است. این باتری با طراحی مبتکرانه امکان می‌داد تا دمای هر سلول با سیستم مبرد مایع محافظت شود. این سیستم مدیریت دما (TMS) از قابلیت اطمینان و دوام باتری شورلت بولت جدایی‌ناپذیر بود و بسیاری از مالکان این خودرو از آن به خوبی بهره‌مند شدند زیرا هیچ خبری از افت کیفیت سلول، کاهش ظرفیت یا مسافت طی شده گزارش نشده است. یکی از مشتریان توانسته 300 هزار کیلومتر را با خودروی شورلت بولت برقی 2012 خود طی کند  (خیلی بیشتر از 100 هزار کیلومتری که خودروهای برقی متداول می‌پیمایند)؛ بدون اینکه اثری از افت کیفیت باتری یا کاهش ظرفیت را شاهد باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید