۰۳ دی ۱۴۰۱

سرمایه‌گذاری LG Chem در شرکت متخصص بازیافت باتری، Jae Young Tech

شرکت شیمیایی کره جنوبی LG Chem بالغ بر 24 میلیارد وون (تقریبا 17.6 میلیون یورو) در Jae Young Tech، شرکت متخصص بازیافت باتری که در کره جنوبی نیز مستقر است، سرمایه گذاری کرده است. با این حال، برنامه های مشترک عمدتا به آمریکای شمالی مربوط می‌شود.

شرکت Jae Young Tech در سال 2016 تاسیس شد و دارای فناوری بازیابی لیتیوم با خلوص بالا از باتری‌های مستعمل است. همانطور که شرکت ال‌جی اکنون اعلام کرده، هر دو شرکت می خواهند تا پایان سال 2023 یک سرمایه گذاری مشترک برای بازیافت باتری در آمریکای شمالی ایجاد کنند.

LG Chem مدیریت کسب و کار این سرمایه‌گذاری مشترک و Jae Young Tech مسئولیت فناوری را بر عهده خواهد داشت. این سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های محلی که دارای زنجیره تامین در آمریکای شمالی هستند نیز همکاری خواهد کرد. در حالی که شرکت کره‌ای ال‌جی به صراحت در این اطلاعیه به آن اشاره نکرده است، تفکر پشت برنامه های آمریکای شمالی احتمالاً به الزامات اعتبار مالیاتی خودروهای برقی در ایالات متحده نیز مرتبط است؛ در آینده، سهم فزاینده‌ای از مواد باتری به منظور واجد شرایط بودن برای دریافت یارانه باید از آمریکای شمالی باشد.

فناوری بازیافت Jae Young Tech بر روی لیتیوم متمرکز است و به طور موثر روند معمول را معکوس می‌کند: به عنوان یک قاعده، اجزایی مانند منگنز، کبالت و نیکل ابتدا با استفاده از مواد شیمیایی مایع حل شده و سپس لیتیوم پردازش می‌شود. به گفته Jae Young Tech، با این حال، ناخالصی‌هایی در مایع ایجاد می‌شود که خلوص لیتیوم را بدتر می‌کند. بنابراین، در فرآیند شرکت، ابتدا لیتیوم در دماهای بالاتر قبل از پردازش سایر مواد ذوب می‌شود. این امر می‌تواند تا 85 درصد لیتیوم با خلوص بالا را بدون کاهش خلوص نیکل، منگنز و کبالت بازیابی کند.

تقریباً یک سال پیش، LG Chem و بخش باتری آن LG Energy Solution سهامی در شرکت کانادایی Li-Cycle به دست آوردند و آن را به عنوان شریک بازیافت ترجیحی برای باتری‌های لیتیوم یونی در آمریکای شمالی انتخاب کردند.

این استراتژی چند شریکی باید در تجارت بازیافت ادامه یابد. Sanghyub Lee، معاون استراتژی شرکت در LG Chem می گوید:

«ما سنگ بنای ورود به تجارت جهانی بازیافت باتری را از طریق سرمایه‌گذاری سهام ایجاد خواهیم کرد. ما رقابت را از طریق فناوری‌های متمایز تضمین خواهیم کرد و در ایجاد اقتصاد در گردش در آینده رهبری خواهیم کرد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید