۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

همکاری شرکت راهکارهای انرژی ال‌جی و SQM برای پیشرفت در صنعت حمل و نقل الکتریکی

دو شرکت راهکارهای انرژی ال‌جی الکترونیکس و SQM برای پیشبرد پیشرفت در صنعت حمل و نقل الکتریکی با یگدیگر همکاری می‌کنند.

دو شرکت راهکارهای انرژی ال‌جی الکترونیکس (LG Energy Solution) و SQM که سازنده باتری‌های لیتیوم یون است اعلام کردند یادداشت تفاهمی را برای تقویت روابط تجاری خود و تکمیل قرارداد دائمی تامین لیتیوم امضا کرده‌اند.

هر دو طرف متعهد می‌شوند که پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک را در مراحل مختلف زنجیره ارزش صنعت حمل‌ونقل الکتریکی بررسی و توسعه دهند و به جهانی پایدارتر کمک کنند.

پروژه‌های هیدروکسید لیتیوم، تولید کاتد و بازیافت در مکان‌های استراتژیک برخی از پروژه‌های سرمایه گذاری مشترک بالقوه هستند که توسط SQM و LGES مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در این میان، توافق برای بحث در مورد ساخت یک مرکز تولید کاتد در شیلی برجسته است.

ریکاردو راموس، مدیر کل SQM، در بیانیه ای رسانه‌ای گفت: «این توافق تعهد ما را با توسعه محصولات لیتیومی با استاندارد جهانی، با ارزش افزوده بالا و در راستای پایداری عملیات ما و احترام به محیط زیست تقویت می کند».

کربنات لیتیوم و هیدروکسید لیتیوم در تولید مواد کاتدی موجود در باتری‌های مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی ضروری هستند. شرکت SQM هر دو محصول را به طور کامل در شیلی تولید کرده و کار خود را با استخراج و تغلیظ شوراب با محتوای بالای لیتیوم از سالار د آتاکاما (Salar de Atacama ) آغاز می‌کند. پس از آن، به تاسیسات آنها در حومه آنتوفاگاستا، جایی که بزرگترین کارخانه تولید کربنات لیتیوم و هیدروکسید لیتیوم در جهان است، منتقل خواهد کرد. در این تاسیسات محصولات برای تطابق استانداردهای کیفیت مورد نیاز صنعت پردازش و پالایش می‌شوند.

SQM گفت که فرآیند تولید آن یکی از کمترین میزان تاثیر کربن، آب و انرژی در صنعت لیتیوم را دارد.

شرکت راهکارهای انرژی ال‌جی یکی از تولیدکننده باتری اتومبیل‌های برقی و محصولات دیگری، نظیر تجهیزات ذخیره انرژی خورشیدی است. بدون شک در آینده نزدیک، باتری‌های خانگی ذخیره انرژی‌ خورشیدی نقش مهمی در کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای به عهده خواهند داشت و به شکل گسترده‌ای مورداستفاده قرار خواهند گرفت؛ اما نباید فراموش کرد که این راهی پرفرازونشیب است که نیازمند تلاش بسیار و بهبود روزافزون در زمینه دوام، کار آیی و قیمت است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید