۲۴ مهر ۱۴۰۲

همکاری ال‌جی و تویوتا برای تأمین باتری خودروهای برقی در آمریکا

شرکت راهکار انرژی ال‌جی و شرکت تویوتا موتور اخیراً اعلام کردند که قرارداد تأمین ماژول‌های باتری لیتیوم یونی را به امضا رساندند، ماژول‌هایی که در خودروهای باتری برقی تویوتا (BEV) استفاده می‌شوند، خودروهایی که در ایالات متحده آمریکا مونتاژ می‌شوند.

طبق این قرارداد، شرکت راهکار انرژی ال‌جی ماژول‌های باتری خودرو را با ظرفیت سالانه ۲۰ گیگا وات ساعت و با شروع از سال ۲۰۲۵ میلادی تأمین خواهد کرد. ماژول‌های باتری متشکل از سلول‌های کیسه‌ای NCMA با نیکل بسیار بالا (نیکل، کبالت، منگنز و آلومینیوم) هستند که در کارخانه میشگان شرکت راهکار انرژی ال‌جی تولید خواهند شد.

این راهکارهای نوآورانه باتری از خط تولید رو به گسترش خودروهای BEV تویوتا پشتیبانی خواهند کرد، خودروهایی که بخشی از استراتژی این شرکت هستند و شامل مدل جدید BEV است که در سال ۲۰۲۵ در شرکت تویوتا موتور کنتاکی مونتاژ خواهد شد. آن‌ها همچنین به پیشبرد طرح‌های الکتریکی سازی خودرو تویوتا کمک خواهند کرد چراکه این شرکت به دنبال آن است تا ۳۰ مدل خودروی BEV را در سراسر جهان تحت برند تویوتا و لکسوس خود عرضه کند و تا سال ۲۰۳۰ میلادی نیز به میزان تولید سالانه ۳.۵ میلیون خودرو BEV برسد.

تتسو اوگاوا مدیر عامل شرکت تویوتا موتور آمریکای شمالی اظهار داشته:

«در شرکت تویوتا هدف ما این است که انتشار کربن را تا حد امکان و با بیشترین سرعت ممکن کاهش بدهیم. داشتن منابع تأمین‌کننده باتری‌های لیتیوم یونی در مقیاس بالا و در رابطه‌ای بلندمدت به رویکرد چندمسیره تویوتا کمک می‌کند و همچنین برنامه‌های این شرکت برای گسترش تولید خودروهای BEV در آمریکای شمالی را پیش می‌برد، برنامه‌هایی که برای اجرا کردن طرح‌های کاهش کربن ضروری هستند. با همکاری با شرکت راهکار انرژی ال‌جی ما از اینکه می‌توانیم محصولاتی را به مشتریان خود ارائه بدهیم که عملکرد و کیفیت مورد انتظار آن‎‌ها را برآورده می‌کنند، بسیار خوشحال و هیجان‎زده هستیم.»

شرکت راهکار انرژی ال‌جی برای تحقق این قرارداد تأمین نیز ۴ تریلیون وون معادل ۳ میلیارد دلار آمریکا را در تأسیسات خودش در میشیگان سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا خطوط تولید جدید سلول‌ها و ماژول‌های باتری را به طور انحصاری برای تویوتا ایجاد کند، خطوطی که در سال ۲۰۲۵ میلادی تکمیل خواهند شد. پس از آن نیز، ماژول‌های باتری به کارخانه تویوتا موتور در کنتاکی می‌روند تا در بسته‌های باتری مونتاژ شده و سپس روی خودروهای BEV قرار بگیرند.

این قرارداد قابلیت‌های اثبات شده شرکت راهکار انرژی ال‎جی در تولید سلول‌ها و ماژول‌های باتری با کیفیت بالا در مقیاس زیاد را نشان داده است. علاوه بر این، فناوری‌های پیشرفته تویوتا در بسته‌های باتری را ثابت کرده، فناوری‌هایی که باعث خلق محصولاتی برجسته و نوآورانه می‌شوند و عملکرد سیستم باتری را تقویت می‌کنند و آرامش خاطر و توانایی باتری بیشتری را در اختیار مشتریان خودروهای BEV قرار می‌دهند. شرکت راهکار انرژی ال‌جی همچنان به افزایش امنیت باتری ادامه می‌دهد که شامل نکات مربوط به مدیریت حرارتی آن برای باتری‌های NCMA با نیکل بالا است.

یونگسو کوان مدیر شرکت راهکار انرژی ال‌جی بیان کرده:

«داشتن شرکت تویوتا به‌عنوان مشتری جدید خود که یکی از پرفروش‌ترین خودروسازان جهانی است، برای ما بسیار هیجان‌انگیز است. با ۳۰ سال تجربه ما در ساخت باتری‌های لیتیوم یونی، ما راهکارهای باتری نوآورانه‌ای را ایجاد خواهیم کرد که همسو با تلاش تویوتا در زمینه خودروهای باتری برقی هستند. این قرارداد همچنین فرصت بزرگ دیگری برای ما فراهم می‌آورد تا ظرفیت تولید خود را در آمریکای شمالی تقویت کنیم و در نتیجه آن نیز پیشرفت واقعی و در مقیاس بزرگی را به سمت الکتریکی سازی در منطقه داشته باشیم.»

قرارداد شرکت راهکار انرژی ال‌جی با تویوتا یکی از بزرگترین قراردادها به شمار می‌رود و حالا این شرکت تأمین‌کننده باتری برای تمام پنج خودروساز برتر جهان است. بر اساس این پیش‌گامی در بازار، این شرکت دارای هشت کارخانه تولید باتری است که در حال حاضر در آمریکای شمالی فعال هستند یا اینکه در مرحله ساخت قرار دارند و این در حالی است که شرکت راهکار انرژی ال‌جی همچنان به گسترش شبکه تولید و چرخه تأمین خود در منطقه ادامه می‌دهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید