۲۵ آذر ۱۳۹۵

نکاتی برای صرفه‌جویی در انرژی و آب هنگام کار با ماشین ظرفشویی

روش استفاده از ماشین لباسشویی می‌تواند تأثیر زیادی بر میزان انرژی داشته باشد که شما می‌توانید هنگام استفاده از آن ذخیره کنید.

1-     ظرف‌ها را با دست نشویید

گزارشات حاکی از آن است که ماشین‌های ظرفشویی مدرن، مانند ماشین‌های ظرفشویی ال‌جی با فناوری شست‌وشو با بخار، از نظر هزینه و ذخیره انرژی بسیار مؤثرتر هستند؛ حتی گفته می‌شود بهتر از شست‌وشو با دست عمل می‌کنند.

2-     روش آبکشی مهم است

این طور نشان داده شده است که بسیاری از افراد بیشتر ظرف‌ها را قبل از بارگذاری در ماشین ظرفشویی آبکشی می‌کنند. حتی گاهی برخی از خانم‌ها با ماشین‌های ظرفشویی مدرن هم همین کار را انجام می‌دهند. اما در ماشین‌های ظرفشویی ال‌جی به دلیل استفاده از فناوری TrueSteam نیاز به مرحله پیش شست‌وشو برطرف می‌شود. در نتیجه آب کمتری استفاده خواهد شد.

3-     از دستورالعمل‌های شرکت سازنده پیروی کنید

شما باید همیشه همه طبقه‌ها را در ماشین ظرفشویی پر کنید تا آب و انرژی مصرفی به شیوه مناسب به حداکثر برسد. این کار به شما امکان می‌دهد آب به خوبی در هنگام شست‌وشو به گردش در بیاید.

4-     ماشین ظرفشویی را پر کنید

باید به خاطر داشته باشید که ماشین ظرفشویی از یک میزان خاص آب برای شست‌وشو استفاده می‌کند و مهم نیست که ماشین نیمه پر یا کاملاً پر است.

به همین دلیل بهتر است ماشین ظرفشویی هنگام آغاز به کار شست‌وشو پر باشد. اگر پر کردن ماشین از ظرف‌های کثیف طول می‌کشد، می‌توانید از قابلیت آبکشی و نگهداری استفاده کنید. این قابلیت را می‌توان در بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی یافت. با این کار از خشک شدن باقیمانده غذا روی ظرف‌ها پیشگیری می‌شود.

این قابلیت بهتر از آبکشی با دست است و تنها از یک یا 2 گالن آب استفاده می‌کند.

5-     برنامه شست‌وشو همراه با ذخیره انرژی را انتخاب کنید

شما باید کاملاً با برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی خود آشنا باشید. بدین ترتیب، می‌توانید بهترین گزینه که انرژی را بیشتر ذخیره می‌کند و مناسب کار شماست را انتخاب کنید.

6-     دمای آبگرمکن در ماشین ظرفشویی را کاهش دهید

بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی گرمکن داخلی دارند که دمای آب را افزایش می‌دهد و به توصیه خود کارخانه به دمای 140 تا 145 درجه فارنهایت می‌رساند تا بهترین عملکرد شست‌وشو را فراهم کند.

مزیت بزرگ این گرمکن در این است که می‌تواند به نصف و بین گرمای متوسط و پایین کاهش یابد؛ یعنی 120 درجه فارنهایت.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید