۳۰ دی ۱۳۹۵

زنگ آشپزی با مایکروویو سولاردام ال‌جی: کیک نان و ژامبون پنیری

اگر به دنبال یک میان‌وعده خوشمزه می‌گردید که برایتان در حکم صبحانه، ناهار و شام باشد کیک نان و ژامبون پنیری درست همان چیزی است که دنبالش می‌گردید.

مواد لازم برای 8 نفر:

  • 300  گرم ژامبون گوشت خرد شده
  • 6 عدد تخم مرغ
  • 1  و ¼ پیمانه شیر
  • ¼ قاشق چایخوری نمک معمولی و یا ½ قاشق چایخوری نمک دریا
  • فلفل سیاه
  • 7 پیمانه تکه های نان فرانسوی برش خرده به ابعاد 2 در 2 سانتی متر
  • 2 پیمانه پنیر چدار رنده شده (یا پنیر پیتزا یا هر پنیر مخصوص پخت دلخواه)
  • جعفری تازه ریز خرد شده

روش تهیه:

درون یک تابه کمی روغن ریخته و ژامبون‌ها را درون آن تفت دهید تا سرخ شود سپس روی دستمال حوله آشپزخونه بریزید تا روغن اضافی آن کشیده شود. تخم مرغ‌ها، شیر، نمک و فلفل را در یک کاسه با همزن یک دقیقه بهم زده تا خوب مخلوط شوند.

نان‌ها را در یک کیسه زیپ لاک بزرگ ریخته و ترکیب تخم مرغ ، 1 و ½ پیمانه از پنیر و ژامبون‎های سرخ شده رو به آن اضافه کرده و در زیپ لاک را ببندید و تکان دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

زیپ لاک رو حداقل نیم ساعت در یخچال قرار دهید (تا زمانی که کل ترکیب تخم مرغی به خورد نان‌ها رود)

کانوکشن را روی دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کاملا گرم شود.

یه قالب کمربندی گرد 21 سانتی (یا قالب کمربندی مربعی 25 سانتی) رو با کره چرب کرده و دور آن را با فویل از بیرون بپوشانید تا از نشت احتمالی مواد به بیرون جلوگیری گردد. مواد را داخل قالب ریخته و کمی فشار داده تا منسجم شود.

نصف پیمانه پنیر باقی مانده را روی مواد ریخته و روی قالب را با فویل بپوشانید و قالب را به مدت 25 دقیقه در فر قرار دهید سپس فویل را برداشته و اجازه دهید یک ربع دیگه در فر بماند تا روی آن کاملا طلایی تیره شود.

بعد از خارج کردن قالب از فر اجازه دهید تا 10 دقیقه کیک داخل قالب خنک شود. سپس دیواره قالب را جدا و کیک را به ظرف دلخواهتون انتقال دهید. روی کیک را با جعفری خرد شده تزیین و برش زده داغ سرو نمایید.

۱ نظر

حسین ۱ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

با توجه به امکان طبخ فوری غذاهای مورد علاقه و سنتی ایران ئ همچنین انواع شیرینی خوشمزه و مورد نیاز برای شب عید لطفا در مورد این غذاهای سنتی مانند کوفته تبریزی و خورش فسنجان و قورمه سبزی و فیمه و انواع شیرینی شب عید مانند زبان و پاپیونی و شیرینی مشهدی و کشمشی مطالی بنویسید و گرنه خودم دست بکار میشم

نظر دهید