۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

ال‌جی با کلمه OLED آینده تلویزیون را خواهد نوشت

فناوری در چند دهه گذشته مسیر زیادی را طی کرده و لوازم الکتریکی را با تحولی بزرگ تبدیل به اثری هنری کرده است.

فناوری تلویزیون راه درازی را طی کرده و در این راه علاوه بر سرگرمی‌های ما، فرمت‌های پخش انواع رسانه‌ها را نیز تغییر داده است. امروزه به جایی رسیده‌ایم که از تلویزیون انتظار داریم چیزی بیشتر از نشان دادن تصویر به ما عرضه کند.

در عصر جدید مشتریان انتظار دارند تلویزیون به قدری نازک باشد که وقتی آن را روی دیوار می‌گذارند مثل یک تابلوی نقاشی شود. تلویزیون‌ها دیگر فقط لوازم‌خانگی نیستند. بلکه یکی از بخش‌های اصلی دکوراسیون خانه به شمار می‌روند که علاوه بر زیبایی می‌توانند با نشان دادن شفاف‌ترین و پرجزئیات‌ترین تصاویر در کنار مشکی مطلق و رنگ سفیدی بسیار درخشان، جان تازه‌ای به خانه ببخشند. همچنین این تلویزیون‌ها دیگر قرار نیست روی تصویر تمرکز داشته باشند.

چرا که صدا هم به همان اندازه مهم شده است. مشتریان می‌خواهند از فناوری‌های جدید صوتی مثل Dolby Atmos بهره ببرند که با ورود خود تجربه تماشای تلویزیون را متحول کرده است. به علاوه مشتریان امروزی به سمت تلویزیونی خواهند رفت که رفتار آنها را یاد گرفته و بر اساس آن به صورت خودکار بهترین گزینه‌ها برای سرگرمی را پیشنهاد دهد.

جابجایی بین فناوری LCD و LED نوع طراحی تلویزیون را عوض کرد و مدل‌هایی سبک‌تر، باریک‌تر و قابل نصب روی دیوار به بازار فرستاد. این تلویزیون‌ها با نرخ کنتراست خود کیفیت تصویر را نیز تا حد زیادی بهبود دادند و رنگ‌های غنی‌تر، مشکی عمیق‌تر و رنگ سفید روشن‌تری به تصویر کشیدند. اما این مدل‌ها نیز بیشتر برای استفاده معمول بودند تا یک اثر هنری.

140870-tv-news-buyer-s-guide-lg-oled-tv-2017-explored-wallpaper-g7-e7-c7-and-b7-compared-image1-aztqijv4kg

از آنجایی که روزانه تعداد بیشتری از افراد به سمت اینترنت و محتوای آنلاین می‌روند، تلویزیون‌ها هم هوشمندتر شده و از نرم‌افزارهای پخش آنلاین محتوا برای ارائه یک تجربه بی‌نظیر استفاده می‌کنند. همچنین با توجه به ارتقا پیدا کردن زیرساخت‌های ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی برای پشتیبانی از خدمات پخش آنلاین، تلویزیون‌ها نیز به تناسب ارتقا پیدا کرده‌اند تا از محتوای پخش شده و فرمت خاص آنها پشتیبانی کنند.

در آینده تلویزیون‌هایی با هوش مصنوعی داخلی می‌توانند رفتار کاربر را یاد گرفته و به صورت خودکار حالت پخش محتوا را با توجه به سلیقه مخاطب عوض کنند. حتی این فناوری می‌تواند از چند کاربر دستور گرفته و تبدیل به دستیار دیجیتالی تمام اعضای خانواده بشود.

وقتی کار به فناوری نمایشگر می‌رسد، شاهد بزرگترین تحول دهه‌های اخیر با توسعه فناوری OLED توسط ال‌جی هستیم. وقتی ال‌جی از بزرگترین نمایشگر OLED 55 اینچی جهان پرده‌برداری کرد، دنیا برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ شاهد نمایشگری با دیود ساطع کننده نور بود. اکنون ۶ سال از آن زمان می‌گذرد و ال‌جی به پیشگامی خود در بازار تلویزیون‌های OLED ادامه داده و در این مسیر جوایز و افتخارات زیادی را به خاطر فناوری نوآورانه OLED دریافت کرده است.

تلاش‌های ال‌جی برای طراحی و ساخت تلویزیون OLED باعث شده تا این تلویزیون‌ها بازار را کاملا در اختیار خود گرفته و ال‌جی را به اوج نوآوری در فناوری نمایشگر و بهترین تجربه تماشای تلویزیون برساند. با ادامه سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه، ال‌جی فناوری OLED را ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر کرده است. امری که باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند از کیفیت تصویری بهتر از گذشته لذت ببرند.

1504850185_92161

در این میان هیچ تلویزیونی نتوانسته افتخارات بیشتری نسبت به تلویزیون مدل SIGNATURE W7 کسب کند. تلویزیون که به‌عنوان کاغذدیواری هم شناخته می‌شود.

تلویزیون‌های OLED ال‌جی توسط متخصصان این حوزه به‌عنوان برترین فناوری نمایشگر شناخته می‌شود. در فناوری OLED هر پیکسل می‌تواند به تنهایی روشن و خاموش شده و به همین خاطر کیفیت تصویر بدون مشکلی افزایش پیدا می‌کند. درنهایت شما شاهد یک مشکی مطلق و وضوح تصویر فوق‌العاده خواهید بود.

پنل‌های OLED با این همه برتری، تبدیل به محبوب‌ترین فناوری نمایشگر شده‌اند و ال‌جی با پیشگامی در این بازار بیشتر دسترسی بیشتری به این پنل‌ها مهیا کرده است. با تلویزیون LG SIGNATURE W8 که امسال به نمایش درخواهد آمد، دیگر همه چیز ممکن خواهد بود.

تلویزیون OLED ال‌جی با پشتیبانی از دو فرمت Dolby Vision™ و Dolby Atmos® تبدیل به اولین تلویزیون در نوع خودش شده است که یک تجربه سینمایی ممتاز و پریمیوم را در منزلتان به نمایش می‌گذارد. این تلویزیون همچنین از فناوری Active HDR ال‌جی هم پشتیبانی کرده که باعث می‌شود کیفیت تصویر HDR در هر صحنه بهینه‌سازی شود و تصویری درخشان‌تر با جزئیات بیشتر سایه‌ها و البته بسیار نزدیک به واقعیت به نمایش بگذارد. جدا از اینکه بازار در اختیار ال‌جی قرار گرفته است، نوآوری و تلاش برای توسعه مدل‌های جدیدتر هیچ‌وقت متوقف نشده است.

امسال تعداد زیادی از نوآوری‌های مختلف در حوزه فناوری نمایشگر توسط ال‌جی به نمایش درآمد. از جمله نمایشگر OLED که لوله شده و نمایشگر خمیده و بزرگی که به آینده هنر دیواری تبدیل خواهد شد.

maxresdefault

فناوری هوش مصنوعی نیز مانند تلویزیون LG SIGNATURE W8 امسال به نمایش درخواهد آمد. خدمات منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی شونده هوش مصنوعی که بر اساس فناوری یادگیری عمیق DeepThinQ ساخته شده‌‌اند، با همکاری سرویس‌های هوش مصنوعی دیگری مثل گوگل به ال‌جی این امکان را می‌دهند که تلویزیون را به صورت خودکار و بر اساس هوا در حال بازی، ورزشی و غیره تنظیم کند. در نهایت، هوش مصنوعی ال‌جی با یاد گرفتن عادت‌های رفتاری کاربر، آرامش او را فراهم می‌کند.

ولی همه این کارها به چه منظور است؟ با ادامه مسیر نوآوری و توسعه فناوری نمایشگر علاوه بر طراحی پیشرفته، هوش مصنوعی، صدای باکیفیت، آخرین میزان وضوح تصویر، رنگ غنی و HDR ، تلویزیون‌ها دیگر فقط یک نمایشگر ساده نیستند.

بلکه یک سینمای خانگی تمام و کمال برای بهترین تجربه بصری محسوب می‌شوند. این چیزی است که تلویزیون‌های ال‌جی در چند ماه آینده ارائه خواهند کرد و به همین خاطر اکنون بهترین زمان برای ارتقای تلویزیون برای بهترین تجربه دیدن تلویزیون محسوب می‌شود.

۱ نظر

حسين ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ پاسخ

بدون شک تلوزیونهای OLED ال جی بالاترین کیفیت تصویری دنیا را دارند و ال جی پیشتاز این فناوری و تولید کننده انحصاری OLED با فناوری چهار رنگ با پیکسلهای تولید ککنده رنگ سفید در کنار سه رنگ اصلی است افزایش چشمگیر تولید پنل های OLED توسط ال جی باعث شد این شرکت علاوه بر تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده تلوزیونهای OLED در دنیا برای بسیاری از برندهای مطرح و نام آشنا برای ما ایرانیان از جمله سونی و پاناسونیک و وستل و گروندیک و لوه و وستل و …. بعنوان تامین کننده انحصاری پنل OLED برای محصولات این بزرگان صنعت تلوزیون مطرح گردد . البته با توجه به تیراژ پائین سایر تولید کنندگان آنها سعی کردند با افزایش امکانات و استفاده از موتورهای قویتر پردازش تصویر قیمت های بالاتر خود را توجیه و جای پائی برای خود در این بخش بازار بیابند البته علی رغم کاهش هفتاد درصدی این فناوری در ۵ سال گذشته کماکان تلوزیونهای دارای این فناوری در زمره گران قیمت ترین تلوزیونهای بازار قرار دارند در حال حاضر رقبا با انتشار فیلم هایی قصد تخریب این فناوری خوش اقبال بازار را دارند از جمله ادعاهای آنان :
۱- شدت نور: قطعا حداکثر نور نمی تواند پارامتری برای پائین بودن کیفیت محصول باشد قطعا نور شدید علاوه بر اسیب به چشم کیفیت طبیعی رنگ ها را دچار اختلال می نماید .
۲= پدیده Buring یا حک شدن تصاویری که به مدت طولانی روی صفحه نمایش پخش میشود مانند ارم شبکه های تلوزیون که در یک بخش از تصویر بصورت ثابت و با یک رنگ مشخص پخش می شوددر این مورد باید گفت استمرار استفاده تلوزیون در یک نوبت به ندرت از ۸ ساعت بیشتر است و بازهم بندرت در تمام این مدت یا استفاده کننده از یک شبکه استفاده می کند قطعا این تلوزیون برای استفاده در تبلوها مانند قیمت ارز در صرافی و یا استفاده برای دوربین های مداربسته نیز نه صرفه اقتصادی دارد و نه مناسب است .
۳- کاهش وضوح و اینکه ادها میشود ال جی پیکسلهای سفید را از کاهش تعداد سایر پیکسلهای فرعی تامین و تلوزیونهای ۴k ال جی درواقع ۲.۸k هستند که این موضوع توسط ال جی تکذیب و عنوان شده تلوزیونهای ۴k ال جی بجای ۳۲ میلیون پیکسل فرعی دارای بیش از ۴۰ میلیون پیکسل فرعی و بدین جهت واضح تر از تلوزیونهای رقبا می باشد
در پایان باید اضافه کنیم افزایش پیکسلهای فرعی سفید در تلوزیونهای oled ال جی باعث شده دوام پنل و تلوزیون افزایش یابد زیرا وظیفه تولید نور سفید از دوش سایر پیکسلها بویژه پیکسل های ابی برداشته شده است

نظر دهید