۰۵ دی ۱۳۹۷

تلویزیون ۸۸ اینچ ۸K OLED ال‌جی خود سینماست!

تلویزیون ۸۸ اینچ ۸K OLED ال‌جی یکی از محصولات شگفتی آفرین در نمایشگاه IFA 2018 بود که با وضوح ۴۳۲۰×۷۶۸۰ پیکسل و توانایی نمایش عمیق‌ترین سیاهی و رنگ‌های واضح و روشن و همچنین عریض‌ترین زاویه دید ممکن چشم بازدیدکنندگان را به خود خیره می‌کرد.

شرکت ال‌جی الکترونیکس اولین تلویزیون ۸۸ اینچ ۸K OLED را که بیش از ۳۳ میلیون پیکسل با قابلیت نوردهی از خود دارد در نمایشگاه IFA 2018 برلین آلمان معرفی کرد. این تلویزیون اولین تلویزیون ۸K OLED در دنیاست که ۴۳۲۰×۷۶۸۰ پیکسل را در صفحه بزرگ خود جای داده است. نسبت تصویر بی‌همتا و مشکی واقعی در این محصول کیفیت تصویر بی‌مانند و مثال‌زدنی در تلویزیون OLED را به نمایش خواهد گذاشت.

صفحه‌ای که در تصویر زیر می‌بینید یک نمایشگر با وضوح ۴۳۲۰×۷۶۸۰ است که دو برابر بیشتر از وضوح صفحه‌نمایش ۴K اما در واقع تعداد پیکسل‌ها چهاربرابر ۴K و ۱۶ برابر Full HD است. آیا می‌دانید ارتباط بین وضوح و پیکسل در چیست؟ به طور مختصر باید بگوییم که با افزایش تعداد پیکسل‌های صفحه‌نمایش، بیننده می‌تواند از تصویر واضح‌تری لذت ببرد.

مثلاً، صفحه‌نمایش یک گوشی هوشمند ۵ اینچ HD با ۹۰۰ هزار پیکسل تصویر باکیفیت‌تری نسبت به گوشی هوشمند ۵ اینچ SD با ۳۴۰ هزار پیکسل نمایش می‌دهد. بر خلاف این، FHD با ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل تصویر واضح‌تری نسبت به HD ارائه می‌دهد و وضوح همین طور ادامه پیدا می‌کند تا به QHD با ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل و UHD با ۲۱۶۰×۴۰۹۶ پیکسل برسد. PPI یا پیکسل در اینچ واژه‌ای است که برای توصیف تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ از صفحه‌نمایش به کار می‌رود و در واقع نمایانگر تراکم پیکسل‌ها است. برای افزایش اندازه نمایشگر و حفظ همان وضوح، PPI باید افزایش پیدا کند.

در سال ۲۰۱۸، صادرات تلویزیون‌های OLED در بازارهای جهان دو برابر شده و به بیش از ۹ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۲ می‌رسد. بنابراین، ال‌جی به افزایش سهم OLED خود در مجموعه تلویزیون‌های پیشرفته در دنیا ادامه می‌دهد و این تلویزیون‌ها را در اختیار مشتریان بیشتری قرار خواهد داد. با این که بازار تلویزیون‌های ۸K هنوز در دوران طفولیت خود به سر می‌برد، اما انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ به فروش ۵ میلیون دستگاه برسد و ال‌جی نیز با فناوری تلویزیون ۸K OLED خود همچنان متعهد به پیشگامی در بازار تلویزیون‌های فوق پیشرفته جهان است.

LG_Display_88_inch_8K_OLED_Display.0

با وجود پیشرفت‌های زیاد در حوزه LCD، فناوری OLED اغلب به عنوان فناوری نمایشگر نسل آینده خوانده می‌شود زیرا پیکسل‌های نمایشگر از خودشان نور می‌دهند و دیگر نیاز به هیچ گونه نوردهی پشت نمایشگر نیست. به همین دلیل، تلویزیون‌های OLED به منزله یک شاهکار هنری هستند که هم کیفیت تصویر و هم طراحی بی‌نظیری دارند. شرکت ال‌جی نه تنها توانست در تولید چنین فناوری‌هایی پیشگام جهان شود، بلکه به خوبی از عهده بازاریابی آنها نیز برآمد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید