۲۶ اسفند ۱۳۹۸

فروش فصلی تلویزیون‌های OLED با همراهی و پیشتازی ال‌ جی

با همراهی ال‌جی، مجموع فروش تلویزیون OLED از مرز هشت میلیون دستگاه گذشت. تعداد اعضای کلوب تولیدکنندگان OLED به ۱۹ شرکت رسید.

بر اساس آمار موسسه تحقیقات بازار IHS Markit، فروش بین‌المللی تلویزیون‌های OLED در فصل چهارم سال گذشته میلادی بیش از ۱.۱۰۹ میلیون دستگاه بوده و تعداد کل OLED های فروخته‌شده از سال ۲۰۱۳ تاکنون به عدد ۸.۲۴۴ میلیون دستگاه رسیده است.

ال‌جی الکترونیکس به‌عنوان سازنده پیشرو و رهبر بلامنازع تولید تلویزیون‌های OLED، اکنون سهم بیش از ۵۰ درصدی از این بازار را در اختیار دارد. این شرکت از ابتدای تولید تلویزیون OLED تاکنون بیش از ۵ میلیون دستگاه فروش داشته و تنها در فصل چهارم ۲۰۱۹ موفق به فروش ۰.۶ میلیون واحد تلویزیون OLED شده است.

یک مقام رسمی ال‌جی می‌گوید: «تلویزیون OLED ال‌جی بیش از ۶۵ درصد مجموع تولید این محصول را به خود اختصاص داده. به‌عنوان اولین تولیدکننده تلویزیون‌های بزرگ OLED، ال‌جی همچنان در رشد این بازار پیش‌گام خواهد بود و جایگاه خود را به‌عنوان یک رهبر صنعتی بیش‌ازپیش استحکام خواهد بخشید.»

سال گذشته بازار جهانی تلویزیون فروش تقریباً ۲۰۰ میلیون دستگاهی را تجربه کرده است و از این میزان ۳ میلیون دستگاه (تقریباً یک درصد بازار) سهم تلویزیون‌های OLED بوده است. IHS Markit پیش‌بینی می‌کند با افتتاح کارخانه Guangzhou در نیمه اول سال جاری، تأمین پنل‌های OLED توسط LG Display رشد چشمگیری خواهد داشت. این موسسه تحقیقاتی معتقد است میزان فروش تلویزیون‌های OLED رشد سالیانه خوبی خواهد داشت و تا سال ۲۰۲۳ به ۱۰ میلیون دستگاه در سال خواهد رسید؛ و تا سال ۲۰۲۲ تلویزیون‌های OLED سهم ده درصدی از بازار تلویزیون را از آن خود خواهند کرد.

طی سال جاری میلادی شرکت‌های Sharp ژاپن، Vizio آمریکا، Xiaomi و Huawei (چین) هم به جمع تولید‌کنندگان تلویزیون‌های OLED پیوستند و با این حساب تعداد اعضای کلوب OLED به ۱۹ شرکت رسیده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید