نتایج مالی سه ماهه دوم 2021 الجی
بالاترین فروش سه ماهه تا کنون با کاهش رسمی بخش موبایل
الجی الکترونیکس (الجی) بالاترین درآمدهای سه ماهه خود را اعلام کرد زیرا این شرکت همچنان در حال گسترش سهم خود در بازار لوازم خانگی برتر و لوازم الکترونیکی مصرفی خارج از کره جنوبی است. درآمدهای تلفیقی در سراسر جهان با 17.11 هزارمیلیارد وون کره (15.26 میلیارد دلار) نسبت به سه ماهه دوم سال قبل 48.4 درصد افزایش یافته است. سود عملیاتی سه ماهه دوم سال 2021 نسبت به سال گذشته 65.5 درصد افزایش یافت و به 1.11 هزارمیلیارد وون کره (992.08 میلیون دلار) رسید. نتایج مربوط به شرکت ارتباطات موبایل الجی، که رسماً در پایان ماه جولای به کار خود پایان میدهد، عملیات متوقفشده تلقی میشود و دیگر در گزارشهای درآمد سه ماهه گنجانده نمیشود.
شرکت لوازم خانگی و راهکارهای هوای الجی
شرکت لوازم خانگی و راهکارهای هوای الجی درآمد خود را در سه ماهه دوم 6.81 هزارمیلیارد وون کره (6.08 میلیارد دلار) گزارش کرده است که نسبت به سه ماهه دوم سال قبل 32.1 درصد افزایش یافته است. سود عملیاتی نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته 6.8 درصد افزایش یافته و به 653.60 میلیارد وون کره (582.75 میلیون دلار) رسیده است که عمدتاً ناشی از فروش قویتر در بازارهای خارج از کره جنوبی و بهبود مدیریت منابع است، اگرچه انتظار میرود هزینهها با کمیاب شدن مواد اولیه در زمان همهگیری افزایش یابد و در همین حال نیز جهان تحت تأثیر پاندمی به حالت عادی باز میگردد. پیشبینی میشود رقابتپذیری محصول و کارآیی عملیاتی به الجی کمک کند تا فروش و سود دستگاههای اصلی در بازارهای کلیدی را حفظ کند.
شرکت سرگرمی خانگی الجی
درآمد شرکت سرگرمی خانگی الجی در سه ماهه دوم به 4.04 هزارمیلیارد وون کره (3.60 میلیارد دلار) رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 79.1 درصد افزایش چشمگیر داشته است. سود عملیاتی به 333.50 میلیارد کرون (297.35 میلیون دلار) رسید، که به لطف افزایش محبوبیت محصولات تلویزیون OLED برتر و بهبود بازار جهانی تلویزیون، که با تعطیلی فروشگاههای خرده فروشی، سال گذشته تحت تأثیر منفی پاندمی قرار گرفت، سالانه 216.4 درصد افزایش یافته است. استراتژی سرگرمی خانگی الجی با افزایش قیمت صفحات تلویزیون، بر رشد بخش برتر تلویزیون و مدیریت موجودی هوشمندانه متمرکز میشود.
شرکت قطعات خودروی الجی
شرکت قطعات خودروی الجی در سه ماهه دوم 1.88 هزارمیلیارد وون کره (1.68 میلیارد دلار) فروش داشت که در نتیجه بهبود بخش خودرو و افزایش تقاضا برای خودروهای برقی (xEV ) قطعات، 106.5درصد افزایش قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه سال 2020 تجربه کرد. این شرکت با افزایش چشمگیر قیمت نیمه هادیهای خودرو در طول سه ماهه 103.20 میلیارد وون کره (92.01 میلیون دلار) زیان عملیاتی متحمل شد. سرمایه گذاری مشترک الجی با Magna International، یک شرکت جدید به نام LG Magna e-Powertrain، برای استفاده از تخصص خود در زمینه اجزای پیشرفته خودروهای برقی، این هفته به طور رسمی آغاز به کار کرد.
شرکت راهکارهای تجاری الجی
شرکت راهکارهای تجاری الجی درآمدهای سه ماهه دوم خود را 1.69 هزارمیلیارد وون کره (1.50 میلیارد دلار) ثبت کرد که نسبت به سال قبل 28.9 درصد افزایش قابل توجهی را نشان میدهد؛ افزایشی که عمدتاً ناشی از تداوم تقاضای شدید برای رایانههای شخصی، مانیتورها و بازیابی تدریجی تابلوهای دیجیتالی و تلویزیونهای هتل است. با این حال، سود عملیاتی به دلیل افزایش قیمت اجزای کلیدی مانند صفحات LCD و ویفرهای خورشیدی به 61.70 میلیارد وون کره (55.01 میلیون دلار) کاهش یافت. برنامههای نیمه دوم برای رشد سودآور به ادامه بهبود بازار B2B همراه با تثبیت عرضه اجزای اصلی و کاهش فعال هزینهها بستگی دارد.
نظر دهید