۰۱ شهریور ۱۴۰۰

وب سایت زومیت : بررسی تلویزیون C1 OLED ال‌جی

وب سایت زومیت: تلویزیون C1 OLED ال جی یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار است؛ بررسی تلویزیون C1 OLED ال جی را در زومیت بخوانید.

مردم امروزه زمان زیادی از روزشان را با گوشی‌های هوشمند سر می‌کنند؛ اما هنوز هم تلویزیون‌ها در متن سرگرمی‌های جدی افراد قرار دارند؛ مهم نیست که به تماشای فیلم علاقه‌مند باشید یا روز و شبتان با بازی‌های ویدئویی بگذرد، اگر بخواهید زیر سقف خانه‌تان هر دو مورد را به بهترین شکل تجربه کنید، باید به‌سراغ این جعبه‌ی جادویی بروید.

اگر از سلطه‌ی سامسونگ بر بازار جهانی تلویزیون چشم‌پوشی کنیم، ال‌جی با سهمی ۱۹ درصدی از بازار، در جایگاه دوم فروش کلی قرار دارد و سلطان بلامنازع بازار تلویزیون‌های OLED نیز به‌حساب می‌آید؛ تلویزیون‌هایی که مشکی عمیق، کنتراست عالی و طراحی باریکشان روزبه‌روز بر محبوبیت خود می‌افزایند.

سال گذشته ال‌جی با تلویزیون CX OLED در کانون توجهات قرار گرفت؛ به‌طوری که برخی حتی از آن به‌عنوان بهترین تلویزیون بازار یاد می‌کردند. ال‌جی امسال تلویزیون C1 را با تغییراتی همچون ویژگی Game Optimiser، ریموت‌کنترل بازطراحی‌شده و نسخه‌ی جدید webOS، جایگزین CX کرد تا بار دیگر بتواند نظرها را به‌سوی خود جلب کند.

C1 OLED مدل میان‌رده‌ی ال‌جی محسوب می‌شود؛ چرا که فراتر از مدل‌های A1 و B1 و پایین‌تر از مدل G1 قرار می‌گیرد. آیا این تلویزیون انتخاب مناسبی برای خرید در محدود‌ه‌ی قیمتی ۳۵ میلیون تومان است؟ با بررسی LG C1 OLED همراه زومیت باشید.

طراحی و درگاه‌های تلویزیون C1 OLED ال جی

تلویزیون C1 OLED مدل جایگزین ال‌جی در سال ۲۰۲۱ برای مدل‌ CX‌ و مدل C9 پیش‌از آن به‌حساب می‌آید؛ بنابراین مایه‌ی تعجب نیست که DNA مشترکی با برادرانش داشته باشد. بدنه‌ی C1 به‌جز برآمدگی پلاستیکی در نیمه‌ی پایینی پشت دستگاه، ساختار کاملا فلزی و بسیار خوش‌ساختی دارد. در نمای جلویی، حاشیه‌های اطراف نمایشگر، به‌رنگ مشکی، بسیار باریک و معادل تنها ۹ میلی‌‌متر است. طراحی مینیمالیستی، مدرن و تیره‌ی C1 می‌تواند به‌خوبی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شود.

پایه‌ی فلزی و خاکستری LG C1 OLED ساختار بسیار محکمی دارد و به‌خوبی تلویزیون را روی سطح نگه می‌دارد. ارتفاع پایه چندان زیاد نیست؛ بنابراین چنانچه در کنار تلویزیون از یک ساندبار نیز استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از بلوکه‌شدن بخشی از تصویر، باید آن را هم‌سطح تلویزیون قرار ندهید. علاوه‌بر استفاده‌ی رومیزی، می‌توان تلویزیون C1 OLED را به‌کمک مانت‌های ۲۰۰ × ۳۰۰ میلی‌متری VESA به دیوار نیز متصل کرد.

ماهیت پنل‌های OLED و بی‌نیازی آن‌ها به تجهیزات نورپردازی از پشت پنل، باعث می‌شود تا تلویزیون‌های OLED بسیار باریک‌تر از نمونه‌های LCD باشند. ضخامت نیمه‌ی بالایی LG C1 OLED از ۵ میلی‌متر تجاوز نمی‌کند؛ اما نیمه‌ی پایینی به‌دلیل میزبانی از درگاه‌ها، اسپیکرها و سایر قطعات تلویزیون حدود ۴۶ میلی‌متر ضخامت دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا تلویزیون C1 به‌اندازه‌‌ی برادر گران‌قیمت‌ترش، LG G1 OLED با ضخامت یک‌دست ۲۱ میلی‌متری، برای نصب روی دیوار مناسب نباشد.

ال‌جی تلویزیون C1 را در مدل‌های ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۷۷ و ۸۳ اینچی به‌فروش می‌رساند. ما مدل ۵۵ اینچی را برای بررسی دراختیار داشتیم که ابعاد آن با پایه به ۲۵۱٫۴ × ۷۳۹٫۱ × ۱۲۲۶٫۸ میلی‌متر می‌رسد. وزن تلویزیون با و بدون پایه، به‌ترتیب ۲۳ و ۱۸٫۹ کیلوگرم اندازه‌گیری شد. هنگام خرید میز برای تلویزیون ۵۵ اینچی C1 OLED توجه داشته باشید که عرض پایه‌ی آن نزدیک به ۱۰۰ سانتی‌متر (۹۹۸ میلی‌متر) است.

تلویزیون OLED ال جی مجموعه‌ای متنوع از درگاه‌ها را دراختیارتان می‌گذارد، در مجموع ۴ درگاه ورودی HDMI 2.1 با پشتیبانی از محتوای 4K در نرخ ۱۲۰ هرتز، ۳ درگاه USB 2.0، درگاه آنتن، درگاه Satellite IN، درگاه اتصال کابل LAN، خروجی اپتیکال صدا و یک جک هدفون روی بدنه‌ی تلویزیون C1 موجود هستند. مهندسان ال‌جی ۳ درگاه HDMI و یک درگاه USB را در کناره‌ی سمت چپ تلویزیون و باقی درگاه‌ها را در پشت دستگاه کار گذاشته‌اند.

یکی از درگاه‌های HDMI‌ تلویزیون C1 از استاندارد eARC/ARC برای انتقال صدای Dolby Atmos به مجموعه‌ی صوتی شما از طریق کابل HDMI و بدون نیاز به کابل اضافه پشتیبانی می‌کند؛ متأسفانه تلویزیون C1 OLED قابلیت انتقال صدای DTS:X به کمک درگاه HDMI را ندارد؛ اما به‌کمک درگاه اپتیکال و HDMI می‌تواند صدای ۵٫۱ کاناله‌ی Dolby Digital را انتقال دهد.

تلویزیون هوشمند OLED ال‌جی از اتصال Wi-Fi 5 و Bluetooth 5.0 نیز برای اتصال به شبکه و دستگاه‌های جانبی پشتیبانی می‌کند؛ اما از سازگاری با شبکه‌های Wi-Fi 6 خبری نیست.

کیفیت تصویر تلویزیون C1 OLED ال جی

تلویزیون C1 OLED از پنل ۱۰ بیتی و ۱۲۰ هرتزی OLED با وضوح 4K Ultra HD یا ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل (بیش‌از ۸ میلیون پیکسل) استفاده می‌کند؛ بنابراین در ابعاد ۵۵ اینچ برای لذت‌بردن از محتوای 4K باید بین یک تا ۲ متر از تلویزیون فاصله داشته باشید، در فاصله‌های کمتر از یک متر، پیکسل‌ها را مشاهده خواهید کرد و در فاصله‌های بیش‌از ۲ متر، متوجه تفاوتی بین محتوای 4K و 1080p نخواهید شد.

ال‌جی می‌گوید تلویزیون C1 از موتور نسل چهارمی α9 قدرت می‌گیرد و با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش‌مصنوعی، تنظیمات صدا و تصویر را برای دستیابی به بهترین تجربه‌ی بصری بهینه می‌کند. تلویزیون C1 از استانداردهای HDR، شامل Dolby Vision و HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند؛ اما از سازگاری با استاندارد +HDR10 خبری نیست.

براساس ادعای شرکت سازنده، تلویزیون C1 با بهره‌گیری از ویژگی‌های هوشمند Dolby Vision IQ و AI Picture Pro، تنظیمات تصویر را بسته به نوع محتوا تغییر می‌دهد. از سوی دیگر ویژگی Auto Genre Selection، حالت نمایش تصویر را در صورت نیاز بین حالت‌های SDR و HDR و Dolby Vision تغییر می‌دهد. کره‌ای‌ها می‌گویند ویژگی OLED Motion Pro نیز از موشن‌بلر در تصاویر پرتحرک نظیر مسابقات ورزشی می‌کاهد.

در پنل‌های OLED هرکدام از پیکسل‌ها مستقل‌از پیکسل‌های دیگر، قابلیت کم‌نور، روشن یا خاموش‌شدن دارند. این پنل‌ها برای نمایش رنگ مشکی، پیکسل‌ها را خاموش می‌کنند و تصویری با مشکی بسیار عمیق و کنتراست بی‌نهایت به‌وجود می‌آورند؛ البته همین ماهیت نیز سبب می‌شود تا سطح روشنایی تلویزیون‌های OLED به‌اندازه‌ی تلویزیون‌های LCD گران‌قیمت نباشد.

برخلاف پنل‌های LCD مدرن با فناوری mini-LED و مناطق نوردهی بسیار زیاد، در پنل‌های OLED از Local Dimming خبری نیست و هر پیکسل، به‌صورت مستقل روشن می‌شود؛ بنابراین در تلویزیون‌های OLED هنگام نمایش سوژه‌های روشن با پس‌زمینه‌ی مشکی، نظیر زیرنویس فیلم‌ها، مشکلاتی همچون Blooming (شکل‌گیری هاله اطراف سوژه) به‌وجود نمی‌آید.

تلویزیون C1 ال جی به‌صورت خودکار در زمان تشخیص ورودی HDR حالت‌های مختلف نمایش تصویر را تغییر می‌دهد. ویدئو‌های HDR معمولا برای روشنایی حداکثر ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نیتی تولید می‌شوند؛ اما اتحاد UHD حداقل ۵۵۰ نیت برای پنل‌های OLED و ۱۰۰۰ نیت برای پنل‌های LCD در نظر می‌گیرد. در ادامه سطح روشنایی C1 OLED حین نمایش محتوای SDR و HDR را در حالت‌های مختلف نمایش تصویر می‌سنجیم.

حالت‌های نمایش تصویر SDR

  • Vivid
  • Standard
  • Eco
  • Cinema
  • Football
  • FILMMAKER MODE
  • isf Expert (Bright space)
  • isf Expert (Dark space)

حالت‌های نمایش تصویر HDR

  • Vivid
  • Standard
  • Cinema Home
  • Cinema
  • FILMMAKER MODE

برای اندازه‌گیری روشنایی بیشینه در تلویزیون، معیارهای مختلفی وجود دارد؛ اما از آنجا که در اغلب ویدئوها، حداکثر ۲۵ درصد از فضای پنل، سفید و روشن می‌شود، در بررسی پیش‌رو از معیار ۱۰ درصد برای مقایسه‌ی بین روشنایی بیشینه در حالت SDR و HDR استفاده کردیم. از سوی دیگر، به‌دلیل گستردگی و ضریب‌نفوذ بیشتر محتوای SDR، روشنایی بیشینه‌ی تلویزیون حین نمایش این نوع محتوا را برای حالت‌های متنوع‌تری بررسی کردیم.

تلویزیون C1 هنگام نمایش محتوای SDR با الگوی ۱۰ درصد، به حداکثر روشنایی ۸۴۵ نیت در حالت Vivid رسید؛ درحالی‌که در همین حالت، حداکثر روشنایی تلویزیون در الگوی ۱۰۰ درصد (تمام‌صفحه)، با بیش‌از ۷۰ درصد کاهش، برابر با ۲۴۷٫۸ نیت به‌دست آمد.

تلویزیون OLED میان‌رده‌ی ال‌جی هنگام نمایش محتوایی با استاندارد HDR10 و الگوی ۱۰ درصد، در حالت Vivid به روشنایی ۱۳۰۵ نیت دست یافت که بیش‌از ۵۰ درصد بیشتر از نتیجه‌ی به‌دست‌آمده در آزمایش SDR Vivid‌ است. براساس آزمایش‌های ما، حداکثر روشنایی HDR تلویزیون C1 در حالت Cinema و برابر با ۱۳۴۵ نیت به‌دست آمد.

اغلب ویدئوهایی که ما ایرانی‌ها از طریق مدیوم‌های متفاوت تماشا می‌کنیم، برای ارائه در فضای رنگی sRGB و Rec. 709 تولید می‌شوند؛ اما امروزه شاهد رواج‌یافتن ویدئوهای HDR نیز هستیم؛ ویدئوهایی که برای لذت‌بردن از آن‌ها، باید نمایشگرتان پوشش کاملی از فضاهای رنگی DCI-P3 و Rec. 2020 داشته باشد. خوشبختانه C1 یکی از همین تلویزیون‌هاست.

تلویزیون C1 دو فضای رنگی sRGB و DCI-P3 به‌صورت کامل پوشش می‌دهد؛ اما به‌صورت میانگین تنها می‌تواند حدود ۷۰ درصد از فضای رنگی وسیع‌ترِ Rec.2020 را پوشش دهد. براساس بررسی‌های ما، تلویزیون میان‌رده‌ی ال‌جی در دو حالت تصویر FILMMAKER MODE و isf Expert (Bright space) دقیق‌ترین رنگ‌ها را در فضاهای sRGB و DCI-P3 تولید می‌کند؛ درحالی‌که حالت Football، بدترین عملکرد را در نمایش دقیق رنگ‌ها به‌نمایش می‌گذارد.

نتیجه آزمایشات

آزمایش‌های ما نشان می‌دهد که تلویزیون میان‌رده‌ی C1 OLED ال‌جی، در دو حالت تصویر FILMMAKER MODE و Cinema با اندکی انحراف از وضعیت خنثی، رنگ‌های گرمی تولید می‌کند؛ اما در حالت‌های Vivid و Football و Game Optimiser، با انحراف زیادی از وضعیت خنثی، به‌شدت به سردی تمایل دارد. از بین حالت‌های مختلف تصویر در تلویزیون OLED C1، تنها دو حالت Expert Bright و Expert Dark امکان تغییر دماها و ترکیب RGB را دراختیار کاربر می‌گذارند.

در مجموع، چنانچه ترجیح می‌دهید رنگ فیلم‌ها و ویدئوها را نزدیک به مقصود کارگردان ببینید، باید به‌سراغ حالت FILMMAKER MODE بروید؛ البته همان‌طور که در بررسی‌ها نیز مشاهده کردید، در این حالت روشنایی تلویزیون بسیار پایین می‌آید، پس برای داشتن تجربه‌ی بهتر، نباید تلویزیون را در اتاق‌های پرنور قرار دهید.

تلویزیون C1 OLED‌ زوایای دید بسیار وسیعی دارد؛ به‌طوری که تا ۷۰ درجه انحراف از وضعیت مستقیم نیز، افت محسوسی در سطح روشنایی و طراوت رنگ‌ها به‌وجود نمی‌آید، همین موضوع تلویزیون میان‌رده‌ی ال‌جی را برای اتاق‌های نشیمن با مبلمان عریض، به انتخابی مناسب بدل می‌سازد.

به‌لطف بهره‌گیری از درگاه HDMI 2.1 و پشتیبانی از استاندارد FreeSync و G-SYNC، تلویزیون LG C1 در وضوح 4K نرخ نوسازی متغیر در بازه‌ی بسیار عالی ۲۰ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. بدین‌ترتیب می‌توان با کنسول‌های نسل‌نهمی ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ یا کامپیوترهای مجهز به کارت‌های گرافیک AMD و NVIDIA، بدون مواجهه با پدیده‌ی آزاردهنده‌ی Screen-tearing، بازی‌ها را با وضوح 4K و نرخ بالغ‌بر ۱۲۰ فریم‌برثانیه بازی کنند؛ البته برای انجام این کار باید تلویزیون را روی حالت تصویر Game Optimiser قرار دهید.

تأخیر ورودی یا Input Lag یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب تلویزیون برای بازی است که میزان تأخیر تلویزیون در دریافت سیگنال‌های ورودی و نمایش را نشان می‌دهد. پیش از هر چیز کاربران برای رسیدن به کم‌ترین تأخیر ورودی باید از کابل مناسب استفاده کند و حالت تصویر را روی Game Optimiser قرار دهد؛ براساس بررسی‌ها میزان Input Lag تلویزیون C1 در وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برابر با ۵٫۳ میلی‌ثانیه اندازه‌گیری شد که نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای به‌حساب می‌آید؛ چنانچه از نرخ نوسازی متغیر استفاده کنید، تأخیر ورودی به حدود ۵٫۸ میلی‌ثانیه افزایش می‌یابد.

یکی از مشکلات رایج در پنل‌های OLED ماندن هاله‌‌ای از تصاویر پیشین در نمایشگر است که متأسفانه LG C1 نیز از آن مصون نیست؛ به صورت کلی می‌توان ماندگاری تصویر را به دو نوع موقتی و ثابت تقسیم کرد. مشکل ماندگاری تصویر دائمی عموما به دلیل پدیده‌ی Burn-in و در صورت استفاده‌ی طولانی مدت از تصاویر ثابت به وجود می‌آید و از میان‌بردن آن کار دشوار و حتی غیر ممکنی محسوب می‌شود.

دسته‌ی دوم از ماندگاری تصویر عموما موقتی است. وجود این پدیده برای کاربری‌های عادی مشکل‌ساز نخواهد بود و تلویزیون پس از مدتی برای جلوگیری از بروز آن اقدام به پخش تصاویر پویا می‌کند. ال‌جی برای کم‌کردن خطر Burn-in قابلیت‌هایی همچون Pixel Cleaning و Screen Move و Adjust Logo Brightness را دراختیارتان می‌گذارد.

صدا و تجربه صوتی تلویزیون C1 OLED ال جی

در تلویزیون C1 OLED ال جی از ساندبار اختصاصی خبری نیست، در عوض مهندسان شرکت کره‌ای از اسپیکرهای ۲٫۲ کاناله با توان خروجی ۴۰ وات در تلویزیون میان‌رده‌ی ال‌جی استفاده کرده‌اند. این اسپیکرها در حالت بدون پایه صدا را به‌سمت پایین و با پایه به‌سمت جلو پرتاب می‌کنند.

اسپیکرهای تلویزیون C1 از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند و براساس ادعای ال‌جی، به‌مدد ویژگی مبتنی‌بر هوش مصنوعی AI Sound Pro، موتور پردازش α9 با شناسایی اصوات، افکت‌ها و فرکانس‌ها، تنظیمات را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که صدا به‌صورت فراگیر تولید شود. از سوی دیگر قابلیت Auto Volume Leveling، صدای افراد در انواع مختلف محتوا را در سطح ثابتی نگه می‌دارد.

تلویزیون میان‌رده‌ی ال‌جی صدای شفاف و رسایی را تولید می‌کند و فرکانس‌ها نیز به‌صورت رضایت‌بخشی در آن تفکیک می‌شوند. حجم صدای تلویزیون بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود؛ هرچند که در سطوح بالاتر صدا، آثار دیستورشن مشهود است.

نرم‌افزار و کنترل تلویزیون C1 OLED ال جی

تلویزیون LG C1 OLED که در دسته‌ی تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرد، به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل webOS 6.0 به‌فروش می‌رسد. این نسخه از webOS ظاهر مینیمال‌تر و جذاب‌تری درمقایسه‌با نسخه‌های قبلی دارد و حداقل روی تلویزیون C1 به‌نرمی اجرا می‌شود، جابه‌جایی میان بخش‌های مختلف رابط کاربری لگ محسوسی ندارد و به‌سرعت صورت می‌گیرد.

رابط کاربری webOS قابلیت‌های متنوعی در بطن خود دارد، در مدل مورد بررسی زومیت از تلویزیون C1، در کنار اپلیکیشن‌های پیش‌فرض همچون مرورگر و اپلیکیشن نمایش ویدئو/عکس، تعدادی اپلیکیشن نظیر یوتیوب، نتفلیکس، توئیچ و UFC نیز وجود داشتند. از سوی دیگر، فروشگاه اپلیکیشن ال‌جی نیز اپ‌های گوناگونی را دراختیارتان می‌گذارد که از جلمه‌ی آن‌ها می‌توان به اپ VOD-های محبوب ایرانی و اسپاتیفای اشاره کرد. تلویزیون C1 با دستیارهای دیجیتال گوگل اسیستنت و الکسا به‌همراه پروتکل اختصاصی AirPlay 2 اپل برای استریم ویدئو و صدا نیز سازگار است.

بی‌شک پخش فیلم، یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های هر تلویزیون هوشمندی به‌حساب می‌آید، ما برای ارزیابی عملکرد LG C1 در پخش فیلم، ویدئوهای معیار زومیت را روی آن اجرا کردیم. توجه داشته باشید که برای پخش ویدئوهای 4K HDR با بیت‌ریت بالا، به حافظه‌های پرسرعت نیاز خواهید داشت. تمام ویدئوها غیر از نمونه‌های 8K بدون مشکل روی C1 پخش شدند.

  • ویدئو 4K HDR با نرخ بیت‌ریت ۷۲ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه
  • ویدئو 4K با نرخ بیت‌ریت ۵۲ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه
  • ویدئو 4K با نرخ بیت‌ریت ۱۹ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه
  • ویدئو Full HD با با کدک MPEG 4 و نرخ بیت‌ریت ۱۸ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه
  • ویدئو Full HD، با کدک H.265 و نرخ بیت‌ریت ۱۱ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه
  • ویدئو Full HD با کدک H.264 و نرخ بیت‌ریت ۸ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه
  • ویدئو Full HD با کدک H.264 و نرخ بیت‌ریت ۲ مگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ اجرای ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه
  • هیچ‌کدام از ویدئوهای معیار 8K زومیت روی تلویزیون C1 پخش نشدند

تلویزیون C1 OLED‌ از نسخه‌ی جدید ریموت‌کنترل LG Magic Remote بهره می‌برد؛ نسخه‌ای که شباهت‌های بسیار زیادی به نسل گذشته دارد؛ اما اکنون کلیدهای اختصاصی برای فراخوانی اپ‌های NETFLIX و Amazon Prime Video‌ و +Disney به‌همراه دستیارهای دیجیتال آمازون و گوگل را نیز در بطن خود دارد.

Magic Remote تمام المان‌های لازم برای تجربه‌ی لذت‌بخش‌تر از تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی را در دل خود دارد. علاوه بر ویژگی جذاب و دقیق تشخیص حرکت کنترل و نمایش نشانگر که استفاده از دستگاه را ساده می‌کند، ارگونومی و جایگذاری مناسب کلیدها از ویژگی‌‌های مثبت این کنترلر محسوب می‌شوند؛ اگر از علاقه‌مندان به استفاده از تلویزیون به سبک سنتی هستید می‌توانید نشانگر حرکتی را غیرفعال کنید. کنترل جادویی ال‌جی برای استفاده از فرامین صوتی به میکروفون مجهز است. 

جمع‌بندی

تلویزیون C1 OLED به‌لطف کنتراست عالی، مشکی عمیق، زاویه‌ی دید بسیار وسیع، پاسخ‌گویی بسیار سریع و طراحی بسیار باریک و مینیمالیستی‌اش، یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار است. این تلویزیون با بهره‌گیری از درگاه HDMI 2.1 و سازگاری با استانداردهای FreeSync و G-SYNC می‌تواند از انتخاب‌های اصلی خریداران کنسول‌های نسل‌نهمی باشد؛ افرادی که به‌دنبال تجربه‌ی بازی‌های 4K با نرخ بالغ‌بر ۱۲۰ فریم‌برثانیه هستند.

C1 در زمینه‌ی سطح روشنایی تفاوت فاحشی با مدل‌های پیشین یا حتی مدل‌های ضعیف‌تری همچون LG B7 ندارد؛ اما در زمینه‌ی دقت نمایش رنگ‌ها اندکی بهبود را تجربه می‌کند. 

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید