۲۴ آذر ۱۴۰۰

تنها تا آخر دسامبر برای باز‌کردن بوت‌لودر گوشی ال‌جی خود فرصت دارید

وب سایت زومیت: ال‌جی با خاتمه‌دادن به فعالیت صفحه‌ی توسعه‌دهندگان گوشی‌های هوشمند خود، اعلام کرد که امکان دریافت کد بازگشایی بوت‌لودر گوشی‌های این شرکت، تنها تا آخر سال جاری میلادی امکان‌پذیر است.

اوایل سال جاری، ال‌جی رسما اعلام کرد که از بازار گوشی‌های هوشمند خارج می‌شود و بخش‌های مربوط به آن را تعطیل می‌کند. حال این امر به‌وقوع پیوسته و ال‌جی به‌آرامی در حال پایان‌دادن به فعالیت بخش‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمند است. در‌باره‌ی این موضوع، این شرکت امروز پایان فعالیت رسمی صفحه‌ی توسعه‌دهندگان موبایل ال‌جی را اعلام کرد.

این شرکت کره‌ای در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که فعالیت وب‌سایت توسعه‌دهندگان موبایل این شرکت در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ خاتمه خواهد یافت. در بخشی از این اطلاعیه، آمده است که پس از پایان‌یافتن این سرویس، دیگر امکان ورود به حساب و صدور کد‌های بازگشایی قفل بوت‌لودر وجود ندارد. این بدین‌معنا خواهد بود که اگر کاربران تا این تاریخ برای دریافت کد بازگشایی قفل بوت‌لودر گوشی ال‌جی خود اقدام نکنند، دیگر هیچ موقع این امکان برایشان فراهم نخواهد بود.

کاربرانی که با رام‌های سفارشی آشنا هستند، می‌دانند که امکان سفارشی‌سازی و روت و نصب رام‌های سفارشی، تنها از‌طریق بازکردن قفل بوت‌لودر گوشی‌های اندرویدی میسر است و در برخی دیگر برای بازکردن قفل بوت‌لودر باید شناسه‌ی دستگاه برای شرکت سازنده ارسال و سپس کد بازگشایی دریافت شود. این موضوع برای افرادی بسیار حیاتی است که ممکن است بخواهند گوشی‌های خود را به‌صورت غیررسمی به اندرویدهای جدیدتر ارتقا دهند.

گرچه ال‌جی تا سه‌سال دریافت آپدیت‌های اندروید را به مشتریان آخرین پرچم‌داران خود وعده داده است، حتی اگر به این وعده عمل کند، در‌صورت پایان‌یافتن پشتیبانی رسمی این گوشی‌ها، اگر صاحبان آن‌ها به روت و نصب رام‌های سفارشی تمایل داشته باشند، دیگر نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

بنابراین، حتی اگر در بازه‌ی زمانی فعلی تصمیم به چنین کاری نگرفته‌اید، بهتر است همین الان اقدام کنید؛ چراکه پس از این تاریخ دیگر امکان بازگشایی بوت‌لودر فراهم نخواهد بود. توجه کنید که بازکردن قفل بوت‌لودر به پاک‌شدن تمامی اطلاعات گوشی منجر می‌شود؛ ازاین‌رو پیش از هر اقدامی، از تمامی اطلاعات خود را فایل پشتیبان‌ تهیه کنید.

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید