۱۵ دی ۱۴۰۰

وب‌سایت زومیت: بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین تلویزیون‌های اولد ال‌جی معرفی شدند

وب سایت زومیت: ال‌جی بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین تلویزیون‌های اولد خود را به‌عنوان بخشی از سری محصولات ۲۰۲۲ معرفی کرد.

سال جدید آغاز شده و این بدان معنا است که امروز ال‌جی جدیدترین سری تلویزیون‌های OLED خود را معرفی می‌کند. برای سال ۲۰۲۲، این شرکت در حال اضافه کردن اندازه‌های صفحه‌نمایش جدید، افزایش روشنایی در سری G و آوردن برخی ویژگی‌های اضافی (مانند پروفایل‌های چند کاربره) به webOS است که روی تلویزیون‌هایش اجرا می‌شود.

به گزارش ورج، اکنون ال‌جی با داشتن نسل پنجم پردازنده A9 خود می‌گوید، تلویزیون‌های ۲۰۲۲ دارای رزولوشن 4K بهتر، نگاشت درجه صدای بهبود یافته و حس عمق بیشتری خواهند بود.

تلویزیون‌های جدید اولد ال جی

مشخصات تلویزیون‌های جدید G2 و C2 ال‌جی

حال سراغ تلویزیون‌های معرفی شده می‌رویم. سال گذشته پنل OLED Evo با روشنایی بالاتر در G1 معرفی شد و امسال Evo هم در G2 و هم در C2 نمایش داده می‌شود. ال‌جی می‌گوید G2 ازطریق ترکیبی از الگوریتم‌های تقویت‌کننده، اوج روشنایی بالاتری نسبت به C2 ارائه می‌کند. مطمئناً C2 باید از محصولی مانند CX که دو سال پیش رونمایی شد، بهتر عمل کند.

تلویزیون‌های جدید اولد ال جی

اضافه شدن Evo به سری C بسیار منطقی است زیرا ال‌جی ادعا می‌کند این سری پرفروش‌ترین «تلویزیون‌های پریمیوم» با قیمت بالای ۱۵۰۰ دلار در ایالات متحده آمریکا هستند. ال‌جی می‌گوید برای ساخت G2 و C2 از فیبر کامپوزیت جدیدی استفاده کرده که آن‌ها را به میزان قابل توجهی سبک‌تر می‌کند. به‌عنوان مثال، وزن C2 با اندازه ۶۵ اینچ تقریباً نصف وزن C1 است. همین ویژگی باعث می‌شود تجربه کاربران هنگام جعبه‌گشایی و نصب این نمایشگر بسیار نازک بهتر شود.

در نشست مطبوعاتی پیش از CES، ال‌جی G2 جدید را در کنار C1 قرار داد تا افزایش روشنایی را به نمایش بگذارد و G2 قطعاً بهتر از C1 به نظر می‌رسید. در ادامه می‌توانید تصویر مقایسه این دو را مشاهده کنید:

تلویزیون‌های جدید اولد ال جی

همچنین اندازه‌های صفحه‌نمایش جدیدی توسط سری جدید تلویزیون‌های ال‌جی ارائه می‌شوند. سری C در حال دریافت OLED جدید ۴۲ اینچی است که به گفته‌ی شرکت سازنده برای اتاق خواب‌های کوچک و دفاتر مناسب است. پیش از این، کوچک‌ترین OLED ال‌جی ۴۸ اینچ بود. یک مدل بزرگ ۹۷ اینچی 4K نیز وجود دارد که به سری G می‌پیوندد. ال‌جی در گذشته تلویزیون‌های ۸۳ اینچی 4K و ۸۸ اینچی 8K را ارائه کرده، اما اکنون یک OLED غول‌پیکر جدید وارد میدان شده تا تجربه‌ای تازه به بینندگان ارائه کند.

تلویزیون‌های جدید اولد ال جی

طبق معمول، تمام‌ پورت‌های HDMI در هر دو سری G و C، قابلیت‌های HDMI 2.1 را ارائه می‌دهند. در حالی‌که تاکنون HDMI تلویزیون‌های این شرکت به پهنای باند ۴۰ گیگابیت بر ثانیه محدود شده بود، در ۲۰۲۲ شاهد افزایش آن به ۴۸ گیگابیت بر ثانیه هستیم. البته هنوز همان حالت گیمینگ ۱۲۰ هرتزی 4K معمول، نرخ نوسازی متغیر، حالت تأخیر کم خودکار و… را دریافت می‌کنید. باید اشاره کرد ال‌جی در حال حاضر در چند مورد از این زمینه‌ها پیشی گرفته است. برخی از تلویزیون‌های سامسونگ که به‌تازگی معرفی شده‌اند از VRR تا ۱۴۴ هرتز برای گیمرهای رایانه شخصی پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌های جدید اولد ال جی

این به آن معنا نیست که ال‌جی به گیمرها و نیازهایشان توجه نمی‌کند و قصد پیشرفت در این بخش را ندارد. اکنون داشبورد بازی اطلاعات بیشتری را در لایه‌ی بالایی قرار می‌دهد تا از کلیک‌های اضافی جلوگیری شود. همچنین پریست‌های جدیدی برای بازی‌های ورزشی و بازی در اتاق تاریک به بخش تنظیمات تصویر اضافه شده است. در ضمن حالا، ال‌جی از سرویس‌های بازی ابری GeForce Now و گوگل استادیا پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون‌های جدید اولد ال جی

سری A سطح پایین‌تر نیز در سال ۲۰۲۲ بخشی از خانواده OLED ال‌جی باقی می‌ماند، اگرچه در درجه‌ی اول برای تماشای فیلم و تلویزیون در نظر گرفته شده زیرا فاقد HDMI 2.1 و ویژگی‌های بازی محور است.

  • ال‌جی G2 OLED: موجود در سایزهای ۹۷، ۹۳، ۷۷،۶۵ و ۵۵ اینچی
  • ال‌جی C2 OLED: موجود در سایزهای ۸۳، ۷۷، ۶۵، ۵۵، ۴۸ و ۴۲ اینچی

موج دیگری تلویزیون‌های مینی LED

ال‌جی در سال ۲۰۲۱ به واگن مینی LEDها ملحق شد و امسال موج دیگری از تلویزیون‌های «QNED» خود را به بازار می‌فرستد که از این فناوری برای کنتراست و سطوح مشکی بسیار بهتر نسبت به تلویزیون‌های LCD قدیمی‌تر این شرکت استفاده می‌کنند.

تلویزیون‌های جدید اولد ال جی

webOS تلویزیون‌های ال‌جی بهبود یافته است

امسال نرم افزار webOS تلویزیون‌های ال‌جی نیز شاهد تغییراتی است. اول از همه، آخرین نسخه، webOS 22 خواهد بود که نامش مطابق با سال انتشار آن است. ال‌جی در حال اضافه کردن پشتیبانی از چندین پروفایل کاربری است. با این قابلیت، هر فرد می‌تواند تنظیمات مورد نظر خود را اعمال و توصیه‌های شخصی خود را دریافت کند.

تلویزیون‌های جدید اولد ال جی

ال‌جی همچنین قابلیتی به نام «اشتراک اتاق به اتاق» (room to room share) را وعده داده که می‌تواند به‌طور «موقت» فید را از تلویزیونی به تلوزیونی در اتاقی دیگر ارسال کند. ظاهراً می‌توانید کانال‌ها را تغییر داده یا اقدامات دیگری در این حالت انجام دهید. از آن‌جایی که قابلیت مذکور هنوز منتشر نشده، بنابراین در حال حاضر جزئیات زیادی از آن وجود ندارد.

تلویزیون‌های جدید اولد ال جی

آخرین قابلیتی که ال‌جی برای سال ۲۰۲۲ آماده کرده، حالت «همیشه آماده» (Always Ready) است که هنگام خاموش بودن تلویزیون، صفحه‌نمایش را به بوم دیجیتالی برای نمایش آثار هنری، نمایش زمان یا پخش موسیقی تبدیل می‌کند.

اطلاعات مربوط به قیمت و بازه‌‌ی زمانی عرضه‌ی تلویزیون‌های ۲۰۲۲ ال‌جی باید با نزدیک‌تر شدن به عرضه، بهار امسال دردسترس قرار گیرد.

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید