۱۱ فروردین ۱۴۰۱

پارک هوشمند ال‌جی به‌خاطر فناوری تولید آینده‌نگر، «کارخانه فانوس دریایی» نامگذاری شد

مجمع جهانی اقتصاد ال‌جی را به دلیل تحول دیجیتالی نوآورانه در تاسیسات تولید لوازم خانگی خود در کره جنوبی به رسمیت می‌شناسد.

ال‌جی اسمارت پارک یا پارک هوشمند ال‌جی، پایگاه تولید ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی)، توسط مجمع جهانی اقتصاد (WEF) به عنوان کارخانه فانوس دریایی انتخاب شده است.

کارخانه WEF “Lighthouse” به منظور شکل دادن به آینده تولید، فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم، مانند اینترنت اشیا، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی و روبات‌ها را در عملیات تولید و زنجیره تامین پیاده‌سازی می‌کند تا طیف گسترده‌ای از منافع را از افزایش کارایی تولید تا افزایش پایداری محیطی به ارمغان آورد.

فرانسیسکو بتی، رئیس بخش شکل‌دهی آینده تولید پیشرفته و زنجیره‌های ارزش در مجمع اقتصادی جهانی، گفت: «از آنجایی که دنیا با چالش‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، دیدن اینکه چگونه فانوس‌های دریایی در حین دستیابی به اهداف تجاری، که ما آن را کارایی زیست‌محیطی می‌نامیم، مزایای پایداری را به ارمغان می‌آورند، قابل توجه است. ما به آنها نیاز داریم تا با شکل دادن به آینده‌ای مسئولانه از تولید که برای مردم، جامعه و محیط زیست کار می‌کند، راه رو به جلو را برای جامعه تولیدی جهانی روشن کنند.»

طی پنج سال گذشته، ال‌جی مجموعه کارخانه خود را در چانگ وون، کره جنوبی به پارک هوشمند ال‌جی، یک مرکز آینده‌نگر در تولید لوازم خانگی تبدیل کرده است. عناصر کلیدی این تحول عبارتند از یک سیستم لجستیک سه بعدی با قابلیت دیجیتالی فعال، یک سیستم تحلیلی پیشرفته مبتنی بر فناوری محاسبات لبه و یادگیری ماشینی که نقص‌ها را پیش‌بینی می‌کند، و امکانات پیشرفته‌ای که می‌توانند چندین مدل را برای پاسخگویی انعطاف پذیر به نیازهای مشتری به تولید انبوه برسانند.

فناوری «دوقلوی دیجیتال» که به تازگی پیاده‌سازی شده است، سیستم عملیاتی را قادر می‌سازد تا فرآیندهای تولید را در واقعیت مجازی تجزیه و تحلیل کند. این فناوری می‌تواند پیش‌بینی کند که آیا در 10 دقیقه آینده مشکلی رخ می‌دهد یا خیر. علاوه بر این، قطعات و مواد دقیقی را برای مونتاژ هر دستگاه با وضعیت دقیق و به روز عملیات لجستیکی تأسیسات ارائه می‌دهد. حسگرهایی که از فناوری یادگیری عمیق استفاده می‌کنند در سرتاسر کارخانه برای نظارت بر هر مرحله از تولید در زمان واقعی نصب می‌شوند و به کارگران کارخانه کمک می‌کنند تا پیشگیرانه هرگونه مشکل احتمالی را شناسایی و حل کنند. در نتیجه، هزینه بازگشت محصول معیوب از سال 2020 تا 2021 به میزان 70 درصد کاهش یافت، در حالی که رقابت با کیفیت کلی و راندمان تولید هر دو به طور قابل توجهی تقویت شدند.

طبقات یک، دو و سه در پارک هوشمند ال‌جی از یک سیستم نوار نقاله سربار استفاده می‌کنند که جعبه‌های حاوی قطعات یخچال را به سرعت به خطوط تولید مورد نیاز حمل می‌کند. به هر خط یک انبار هوشمند متصل است که موجودی را در زمان واقعی نظارت می‌کند و مدیریت خودکار مواد، از جمله درخواست قطعات و لوازم اضافی را امکان پذیر می‌کند.

در زمین، وسایل نقلیه هدایت‌شونده خودکار (AGVs) که از اتصال پایدار شبکه 5G استفاده می‌کنند، قطعات و مواد را به هر جایی که در محل مورد نیاز است، منتقل می‌کنند. این شرکت از طریق سیستم اتوماسیون لجستیک سه بعدی خود می‌تواند فضای انبار مورد نیاز را تا 30 درصد در مقایسه با سیستم‌های لجستیک معمولی به حداقل برساند و زمان مورد نیاز برای حمل و نقل ساعتی مواد را 25 درصد کاهش دهد.

پارک هوشمند ال‌جی همچنین استفاده از ربات‌های دارای موتور و دوربین هوش مصنوعی را برای سریع‌تر و ایمن‌تر کردن فرآیند تولید لوازم خانگی اتخاذ کرده است. ربات‌ها کارهای خطرناک و پیچیده‌ای مانند جوشکاری و بلند کردن قطعات و تجهیزات سنگین را انجام می‌دهند.

ال‌جی قصد دارد از فناوری‌های نوآورانه و هوشمند تولید پیشگام در پارک هوشمند ال‌جی در مجموع 26 مرکز تولید ال‌جی در 13 کشور استفاده کند و تحول دیجیتال شبکه تولید جهانی خود را تا سال 2025 تسریع بخشد.

لیو جائه چئول، رئیس شرکت لوازم خانگی و هوای ال‌جی الکترونیکس، گفت: «پارک هوشمند ال‌جی تعهد قوی ما را به پذیرش فناوری‌های انقلابی به عنوان رهبر بازار جهانی لوازم خانگی ممتاز نشان می‌دهد. ما در حال ارائه طرحی برای آینده تولید هستیم؛ طرحی که نتایج بهتری را در جنبه های زیست محیطی، اقتصادی و اشتغال به ارمغان می آورد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید