۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

[آینده تولید: کارخانه فانوس دریایی] پارک هوشمند ال‌جی: روشنایی راه پیش رو

همان‌طور که یک فانوس دریایی کشتی‌ها را در شب به بندر هدایت می‌کند، یک کارخانه فانوس دریایی به عنوان چراغی برای تولید جهانی عمل می‌کند و از طریق پذیرش فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم (4IR) آینده‌ی تولید را روشن می‌کند. در اوایل سال جاری، ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) به شبکه جهانی فانوس دریایی مجمع جهانی اقتصاد پیوست؛ یعنی زمانی که تأسیسات آن در چانگ‌وون، کره جنوبی – به نام پارک هوشمند ال‌جی – به عنوان کارخانه فانوس دریایی انتخاب شد.

در سال 2017، ال‌جی شروع به تبدیل کارخانه چانگ‌وون خود به یک مرکز تولید «نسل بعدی» کرد که مدت‌ها مرکز شبکه جهانی تولید لوازم خانگی این شرکت بود. با خودکارسازی فرآیندهای اصلی با هوش مصنوعی پیشرفته و داده‌های بزرگ، امکانات پیشرفته ال‌جی به کارایی همه جانبه بیشتری دست یافته است و بهتر می‌تواند به نیازهای متنوع و همیشه در حال تغییر مصرف کنندگان امروزی پاسخ دهد.

بیایید نگاهی به نوآوری‌های مهمی بیندازیم که به پارک هوشمند ال‌جی در تبدیل شدن به کارخانه فانوس دریایی کمک کردند.

نوآوری شماره 1. لجستیک تولید بهینه با فناوری “دوقلوی دیجیتال”

یکی از عوامل کلیدی در تحول دیجیتال موفق پارک هوشمند ال‌جی، فناوری منحصربه‌فرد Digital Twin ال‌جی است. با بازآفرینی خط تولید در واقعیت مجازی، می‌تواند سناریوهای مختلف تولید را شبیه‌سازی کند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد تا همه چیز در کارخانه واقعی تا حد امکان روان باشد.

Digital Twin ال‌جی داده‌های تولید را هر 30 ثانیه تجزیه و تحلیل می‌کند و به آن امکان می‌دهد تا هر مشکلی را که احتمالاً در 10 دقیقه آینده رخ می‌دهد به دقت شناسایی کند. اگر مشکلی کشف شود، به کارگران اطلاع می‌دهد تا بتوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از اختلالات احتمالی در برنامه انجام دهند. با استفاده از این فناوری استثنایی، ال‌جی می‌تواند از تامین به موقع قطعات و مواد برای هر مدل دستگاهی که در خطوط تولید مختلط کارخانه ساخته می‌شود، اطمینان حاصل کند.

نوآوری شماره 2. سیستم لجستیک خودکار سه‌بعدی

سیستم لجستیک سه‌بعدی به کار رفته در پارک هوشمند ال‌جی از فضای کارخانه کارآمدتر از راه‌اندازی لجستیک معمولی مورد استفاده در کارخانه چانگ‌وون استفاده می‌کند. این سیستم از فضای بالای کف کارخانه با یک سیستم نوار نقاله بزرگ بالای سر که به صورت هماهنگ کار می‌کند، بهره می‌برد. با وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار مبتنی بر شبکه 5G یا AGV برای انتقال سریع قطعات و مواد به هر کجا که مورد نیاز است.

کانگ میونگ سوک، مدیر برنامه «تخصیص پیشبرد تولید لوازم آشپزخانه» می‌گوید: «لجستیک مانند رگ‌های خونی بدن انسان است. برای اینکه «خون» به خوبی جریان داشته باشد، یک شبکه ارتباطی ارگانیک را برای سیستم لجستیک پیچیده خود طراحی کرده و ساختیم که با AGVهایی که از 5G پرسرعت بهره می‌برند، کامل می‌شود.»

نوآوری شماره 3. سیستم تجزیه و تحلیل پیشرفته مبتنی بر فناوری محاسبات لبه و یادگیری ماشین

پلاگین برای تجهیزات هوشمند (PIE) که به یک پلت فرم پیشرفته هوش مصنوعی مجهز شده است، “تعمیر و نگهداری پیش‌بینی کننده” را در تاسیسات کارخانه اجرا می‌کند. PIE ال‌جی از طریق پایش بی‌درنگ و تجزیه و تحلیل داده‌ها که مبتنی بر یادگیری عمیق است، تلفات مواد در طول فرآیند تشکیل خلاء را تا ۸۰ درصد کاهش داده است.

علاوه بر این، سیستم بازرسی نگرش مبتنی بر یادگیری ماشینی یا MAVIN Cloud، افزایش قابل توجهی را برای کنترل کیفیت و سرعت بازرسی میسر نموده، در زمان صرفه جویی کرده و تضمین می‌کند که هر محصول تولیدشده در کارخانه استانداردهای دقیق ال‌جی را برآورده می‌کند. این سیستم کار تکنسین‌های تولید در پارک هوشمند ال‌جی را بدون کمک متخصصان هوش مصنوعی در محل بسیار آسان کرد.

پارک سه هی، متخصص در واحد تولید یخچال، گفت: «اتوماسیون این فرآیندهای مهم به ما کمک کرد تا کیفیت کلی را بهبود بخشیم و به کارگرانمان زمان بیشتری برای تمرکز بر سایر حوزه‌های کلیدی تولید داد.»

نوآوری شماره 4. تولید ایمن‌تر و سریع‌تر از طریق اتوماسیون هوشمند

استفاده از اتوماسیون هوشمند در سیستم تولید پارک هوشمند ال‌جی، کل فرآیند تولید را ایمن‌تر و کارآمدتر کرده است. ربات‌هایی که از هوش مصنوعی پیشرفته، داده‌های بزرگ و دوربین‌های داخلی بهره می‌برند، اکنون کارهای دشوار و خطرناکی از جمله جوشکاری با فرکانس بالا را انجام می‌دهند که شامل گرمای زیاد است و به طور بالقوه می‌تواند مواد شیمیایی مضر تولید کند. با استفاده از فناوری تشخیص دید سه بعدی، روبات‌ها فرآیند اتصال درب یخچال را نیز انجام می‌دهند؛ یک کار سنگین و سخت که همچنان به ظرافت و دقت بالایی نیاز دارد.

بیون هیوسیک، معاون رئیس بخش تولید لوازم آشپزخانه، گفت: «هنگام اتصال درب به بدنه یخچال فقط 0.5 میلی‌متر تحمل وجود دارد، اما روبات‌های پیشرفته ما از عهده این کار بر می‌آیند. بر اساس یک الگوریتم بسیار پیچیده، این سیستم کارآمد تا حد زیادی خطاها را کاهش داده و سرعت تولید کلی ما را افزایش داده است.»

کانگ میونگ سوک، مدیر برنامه پیشرفت تولید لوازم آشپزخانه، اضافه کرد: «اتصال خودکار درهای یخچال – که می‌تواند بین 20 تا 22 کیلوگرم وزن داشته باشد – به طور قابل توجهی کیفیت را افزایش داده و در عین حال کارگران ما را از انجام یک کار مالیاتی و تکراری نجات می‌دهد.»

پارک هوشمند ال‌جی: زندگی بهتر برای همه

پارک هوشمند ال‌جی ، از طریق پذیرش نوآوری‌های چشمگیر، به افزایش 17 درصدی در بهره‌وری و کاهش 70 درصدی هزینه بازگشت محصولات معیوب دست یافته است. علاوه بر این، این کارخانه قبلاً شروع به مشارکت در تلاش‌های جهانی پایداری شرکت، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش بهره‌وری انرژی در واحد تولید شده تا 30 درصد در مقایسه با کارخانه قبلی چانگ‌ون ال‌جی کرده است. همچنین از طریق ایجاد شغل‌های جدید به اقتصاد محلی کمک می‌کند.

ال‌جی به تسریع تحول دیجیتال شبکه تولید جهانی خود ادامه می‌دهد و فناوری‌های تولید هوشمند و نوآورانه‌ای را که در پارک هوشمندش در چانگ‌وون پیشگام بود، به ۲۶ مرکز تولید ال‌جی در ۱۳ کشور جهان می‌رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پارک هوشمند ال جی، لطفاً لینک را دنبال کنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید