۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن ماشین لباسشویی

نکات ساده زیر به شما کمک می‌کند تا ماشین لباسشویی‌تان بیشتر عمر داشته باشد و همیشه سالم کار کند.

۱-       مطمئن شوید ماشین لباسشویی شما روی سطح صافی قرار دارد. گاهی اوقات ماشین‌های لباسشویی در اثر استفاده زیاد و لرزش‌ها از حالت تعادل خارج می‌شوند. قبل از استفاده، سطح مورد نظر را خوب بررسی کنید و پایه‌ها را مطابق با آن در جهت تراز شدن و تعادل تنظیم کنید.

۲-       فیلتر یا صافی لباسشویی را بررسی کنید. قبل از هر بار شست‌وشو، حتماً آن را تمیز کنید. کثیف بودن و انباشتگی پرز در صافی از جریان هوای مناسب جلوگیری می‌کند و خشک کردن لباس‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

۳-       خشکشویی را سالی یک بار تخلیه کنید. خشکشویی‌هایی که مجهز به پمپ تخلیه هستند هوا را از داخل مخزن به بیرون می‌رانند تا مخزن تخلیه شود. ممکن است پرزها در داخل لوله‌ها تجمع پیدا کند و در نهایت منجر به آتش‌سوزی شود. سالی یک بار، با تمیزکاری حرفه‌ای پرزهای اضافی را برطرف کنید.

۴-       آب اضافی بیرون لباسشویی را خارج کنید. بعد از اتمام شست‌وشو، هر گونه آب اضافی را از درب و اطراف واشر درب جلوی ماشین لباسشویی پاک کنید.

۵-       درب ماشین لباسشویی را بین هر بار شست‌وشو باز بگذارید. در همه ماشین‌های لباسشویی که درب آنها از جلو باز می‌شود کمی آب بعد از شست‌وشو درون لگن باقی می‌ماند. درب را باز بگذارید تا آب اضافی تبخیر شود و مشکل بوی کپک و نا از بین برود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید