۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۲ ال‌جی الکترونیکس؛ کسب بیشترین درآمد در تاریخ این شرکت

وب سایت زومیت: ال‌جی الکترونیکس با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۲ رکورد جدیدی در فروش را ثبت کرده است. این شرکت می‌گوید در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۲ موفق شده است درآمدی ۱۷٫۵۳ میلیارد دلاری را رقم بزند. همچنین، کره‌ای‌ها سود عملیاتی ۱٫۵۶ میلیارد دلاری را در بازه مشابه کسب کرده‌اند.

در‌مقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته، درآمد ال‌جی الکترونیکس رشدی ۱۸٫۵ درصدی را تجربه کرده و سود عملیاتی نیز به‌واسطه‌ی رشد تقاضا برای لوازم خانگی و حرکت مشتریان به به‌روزرسانی محصولات قدیمی و ساخت زندگی سالم‌تر، ۶٫۴ درصد رشد یافته است. همچنین، افزایش تقاضا برای قطعات خودرو به‌دلیل بحران کمبود تراشه و اقدامات پیش‌گیرانه برای جلوگیری از کسری قطعات، شبب شده است تا فروش واحد کسب‌و‌کار قطعات خودرو نیز با رشد همراه شود.

ال‌جی الکترونیکس درآمد بخش لوازم خانگی و بخش سرمایشی‌گرمایشی خود را ۶٫۶۲ میلیارد دلار و سود عملیاتی را نیز ۳۷۱٫۶۸ میلیون دلار عنوان کرده است. در‌مقایسه‌با سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۱، درآمد این بخش با رشدی ۱۸٫۸ درصدی همراه شده که به‌گفته‌ی ال‌جی الکترونیکس، بیشترین درآمد سه‌ماهه در تاریخ آن بوده است.

ال‌جی الکترونیکس رشد پایدار خود را باید مدیون افزایش فروش لوازم خانگی پریمیوم و لوکس و دسته‌بندی‌های جدیدی مانند تجهیز لوازم خانگی بهداشتی مجهز به تکنولوژی بخار (مانند لباس‌شویی‌های TrueSteam) باشد. این شرکت انتظار دارد به‌واسطه‌ی توسعه‌ی بخش لوازم خانگی، رشد این بخش همچنان رشد مناسبی تجربه کند.

بخش سرگرمی‌های خانگی ال‌جی نیز فروشی ۳٫۳۸ میلیارد دلاری را ثبت کرده است که ۱۵۶٫۴۴ میلیون دلار آن را سود عملیاتی تشکیل می‌دهد. به‌دنبال افزایش تقاضا برای محصولات پرچم‌داری چون تلویزیون‌های بزرگ و OLED در اروپا و آمریکای‌شمالی، کسب‌و‌کار بخش سرگرمی‌های خانگی ال‌جی در‌مقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱٫۴ درصد رشد کرده است.

ال‌جی الکترونیکس در‌ادامه اعلام می‌کند با گسترش کسب‌و‌کار خود در این بخش و فروش بیشتر محصولات جدید در دسته‌بندی تلویزیون‌های OLED و QNED و تلویزیون‌های بزرگ و پرچم‌دار، انتظار دارد تا افزایش فروش در فصل‌های بعدی نیز ادامه یابد.

درآمد بخش قطعات خودرو ال‌جی نیز با رشدی ۸٫۵ درصدی به ۱٫۵۶ میلیارد دلار رسیده است. باوجوداین، سود عملیاتی این بخش منفی و معادل ضرری ۵٫۲۳ میلیون دلاری بوده است. طبق اعلام ال‌جی الکترونیکس، این شرکت قصد دارد با مدیریت هزینه‌ها و ایجاد روش‌هایی بهینه‌تر و کم‌هزینه‌تر، هزینه‌های لجستیک را کاهش و حاشیه سود خود را افزایش دهد.

دراین‌میان، بیشترین رشد زیرمجموعه‌های ال‌جی الکترونیکس به بخش بیزینس آن اختصاص دارد که به‌لطف افزایش تقاضا برای مانیتورها و محصولات کامپیوترهای رومیزی و رقابتی‌تر‌شدن محصولات و بازیابی بخش B2B، با رشد ۲۳٫۷ درصدی همراه شده است.

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید