۰۸ بهمن ۱۴۰۱

ال‌جی گزارش مالی 2022 خود را اعلام کرد

این بالاترین درآمد سالانه در تاریخ ال‌جی الکترونیکس است که با رشد مستمر بر اساس مبانی قوی گزارش شده است.

ال‌جی الکترونیکس امروز درآمد تلفیقی سال 2022 را 83.5 تریلیون وون با سود عملیاتی 3.6 تریلیون وون اعلام کرد.

در سال 2022، ال جی به بالاترین درآمد سالانه خود دست یافت و با افزایش 12.9 درصدی نسبت به سال 2021، برای اولین بار در تاریخ خود از 80 تریلیون وون فراتر رفت؛ یعنی زمانی که فروش برای اولین بار از 70 تریلیون وون گذشت. این رکورد فروش منعکس‌کننده رشد مستمر مبتنی بر عوامل بنیادی قوی است؛ اگرچه سودآوری تمام سال تحت تأثیر شرایط چالش برانگیز اقتصاد جهانی قرار گرفت.

رشد درآمد این شرکت در سال 2022 ناشی از تقاضای قوی برای لوازم خانگی و قطعات خودرو ممتاز بود. برای هفتمین سال متوالی، واحد تجاری لوازم خانگی ال‌جی با رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته روبه‌رو شد. چرخش کسب و کار قطعات خودروی ال‌جی در سال 2022 بازتاب‌دهنده پیشرفت‌های مداوم در صنعت خودرو بود و این تجارت برای اولین بار از 10 درصد کل درآمد ال‌جی فراتر رفت.

شرکت لوازم خانگی و محصولات هوای ال‌جی

شرکت لوازم خانگی و محصولات هوای ال‌جی با درآمد 29.9 تریلیون وون در سال 2022 شاهد یک سال رکورددار دیگر بود و نسبت به سال قبل 10.3 درصد افزایش نشان داد. این افزایش در نتیجه استراتژی متمرکز بر محصولات پریمیوم و ممتاز شرکت است که شامل لوازم منحصر به فردی مانند LG Styler™ ، سیستم‌های مراقبت از لباس، مراکز خشک‌شویی WashTower™ یکپارچه، و یخچال‌های LG InstaView با Craft Ice™ می‌شود. سود عملیاتی کل سال 2022 حدود 1.1 تریلیون وون کمتر از سال قبل بود که ناشی از افزایش سرمایه گذاری‌های بازاریابی و هزینه‌های لجستیک بالاتر بود. این واحد تجاری قصد دارد به طور مداوم استراتژی پریمیوم محور خود را از طریق بهبود رقابت محصولات ممتاز و همچنین تقویت تولید انبوه خود، همراه با مدیریت ساختار هزینه برای افزایش سودآوری دنبال کند. علاوه بر این، این شرکت گسترش اکوسیستم خانه‌های هوشمند را با گسترش مجموعه‌های لوازم خانگی قابل ارتقا در بازارهای خارج از کشور تسریع خواهد کرد.

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی درآمد سال 2022 را 15.7 تریلیون وون و سود عملیاتی 5.4 میلیارد وون را گزارش کرد. اگرچه کاهش تقاضای جهانی تلویزیون بر درآمد و سود عملیاتی در مقایسه با سال 2021 تأثیر گذاشت، اما تجارت محتوا و خدمات این شرکت بر اساس پلت فرم تلویزیون هوشمند ال‌جی از سال 2018 تا کنون ده برابر رشد کرده است. با ادامه شرایط چالش برانگیز تجاری، این شرکت بر گسترش پلت فرم تلویزیون هوشمند ال‌جی برای تنوع بخشیدن به مجموعه کلی کسب و کار خود و تضمین موتورهای رشد آینده تمرکز خواهد کرد. علاوه بر این، این شرکت با رشد بخش تلویزیون‌های ممتاز مانند تلویزیون OLED و تلویزیون QNED و همچنین مدیریت موثر هزینه های بازاریابی، مزیت رقابتی خود را حفظ خواهد کرد.

شرکت قطعات خودروی ال‌جی

شرکت قطعات خودروی ال‌جی در سال 2022 با 29.1 درصد افزایش درآمد از سال 2021 به 8.6 تریلیون وون با سود عملیاتی کل سال 169.6 میلیارد وون رسید. رشد سودآور واحد تجاری ناشی از پاسخگویی فعالانه به تقاضای بالاتر خودروسازان بود. تا پایان سال 2022، ارزش کل سفارشات انباشته شده برای قطعات خودرو حدود 80 تریلیون وون است که نشان دهنده موقعیت این شرکت به عنوان تامین‌کننده پیشرو در صنعت خودرو در سراسر جهان است. این شرکت با تقویت زنجیره تامین جهانی خود به حرکت خود ادامه خواهد داد و برای افزایش بیشتر سودآوری از طریق مدیریت کارآمد ساختار هزینه تلاش خواهد کرد.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی

درآمد شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی در سال 2022 به میزان 6.1 تریلیون وون نسبت به سال قبل 11.2 درصد افزایش یافته است که ناشی از بازیابی مداوم نمایشگرهای اطلاعات است. سود عملیاتی کل سال کاهش یافت که عمدتاً به دلیل تقاضای کمتر پس از همه‌گیری برای رایانه‌های شخصی و نمایشگرها است. با نگاهی به آینده، این شرکت قصد دارد رقابت رایانه‌های شخصی و مانیتورها را بهبود بخشد و در عین حال با توسعه راه‌حل‌های سفارشی‌تر، رشد پایدار در بخش B2B را ایجاد کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید