۰۸ بهمن ۱۴۰۱

شرکت ال‌جی دیسپلی نتایج سه ماهه چهارم 2022 را گزارش کرد

شرکت ال‌جی دیسپلی (LG Display) نتایج سود حسابرسی‌نشده خود را بر اساس K-IFRS (استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی) تلفیقی برای دوره سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 2022 گزارش کرد.

شرکت ال‌جی دیسپلی (LG Display) در سه ماهه چهارم سال 2022 بالغ بر 7.302 تریلیون KRW درآمد و 876 میلیارد KRW زیان عملیاتی ثبت کرد. این شرکت به دلیل بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان، در سه ماهه چهارم شاهد کاهش محموله‌های پنل‌ها بود، زیرا تعدیل‌های موجودی سازندگان مجموعه‌ها بر تقاضا در بخش محصولات رده بالا تأثیر گذاشته است.

به لطف افزایش حمل و نقل پنل برای دستگاه‌های تلفن همراه، ال‌جی دیسپلی افزایش درآمد فصلی را به میزان 8 درصد ثبت نمود و در عین حال نیز گزارش زیان عملیاتی ناشی از کاهش مداوم قیمت پنل‌های سایز متوسط و برنامه عملی فشرده و شدید به منظور تعدیل استفاده برای کاهش موجودی را گزارش کرد.

پنل‌های تلویزیون 25 درصد از درآمد را در سه ماهه چهارم به خود اختصاص دادند. پنل‌های دستگاه‌های IT شامل مانیتور، لپ‌تاپ و تبلت 34 درصد، پنل‌های موبایل و سایر دستگاه‌ها 34 درصد و پنل‌های خودرو نیز 7 درصد از این درآمد را از آن خود کردند.

شرکت ال‌جی دیسپلی با تقویت فعالیت‌های خود با تمرکز بر تجارت market-to-order در پاسخ به نوسانات بازار و عدم اطمینان اقتصادی، تلاش‌های همه جانبه‌ای برای بهبود ساختار مالی انجام خواهد داد.

ال‌جی دیسپلی با توجه به تجارت سفارشی بازار که اکنون 30 درصد از درآمد آن را تشکیل می‌دهد، سهم خود را در درآمد بیش از 40 درصد در سال 2023 و 50 درصد در سال 2024 افزایش خواهد داد تا یک ساختار سود پایدار و مقاوم در برابر شرایط بازار ایجاد کند. علاوه بر این، این شرکت موقعیت خود را در بخش نمایشگرهای خودرو تقویت خواهد کرد و همچنان به رهبری بازار OLED متوسط از جمله تبلت پی‌سی‌ها ادامه خواهد داد، زیرا انتظار می‌رود افزایش فروش پنل‌های گوشی هوشمند در نیمه دوم سال 2023، سوخت مثبتی به تلاش‌های این شرکت برای ارتقای تجارت بازار به سفارش (market-to-order) خود اضافه کند.

این شرکت، برای تجارت مبتنی بر عرضه و تقاضا، بیشتر بر روی مناطق با ارزش افزوده بالا تمرکز خواهد کرد تا یک سیستم اجرایی معقول در پاسخ به نوسانات بازار ایجاد کند.

کسب و کار OLED بزرگ ال‌جی دیسپلی، پس از تصمیم شرکت برای پایان دادن به تولید پنل تلویزیون ال سی دی خود در کره، توسط یک موسسه خارجی ارزیابی و طبق استانداردهای حسابداری مرتبط و رویه‌های عینی به واحد پول‌ساز جداگانه تقسیم شد. کسب و کار OLED بزرگ شرکت پس از محاسبه توسط یک موسسه خارجی، 1331 میلیارد وون به عنوان زیان کاهش ارزش دارایی منعکس کرد که باعث افزایش زیان خالص شد.

ال‌جی دیسپلی برای کسب و کار OLED با اندازه بزرگ خود، ساختار سود خود را با بهبود رقابت در محصولات و هزینه‌ها و در عین حال تمرکز مداوم بر رشد کیفی، بیشتر تقویت خواهد کرد. علاوه بر این، این شرکت تلاش خواهد کرد تا موقعیت خود در بازار را با بهبود بیشتر رقابت اساسی خود با فناوری OLED خود و همچنین گسترش تجارت بازار آفرین خود با پتانسیل رشد بالا مانند پنل های OLED شفاف و گیمینگ افزایش دهد.

ال‌جی دیسپلی با به حداقل رساندن سرمایه‌گذاری خود مانند سرمایه‌گذاری فقط در مشاغل ضروری و کسب و کار market-to-order، سلامت مالی خود را تضمین کرده و در عین حال نیز موجودی خود را در حداقل سطح نگه می‌دارد و تولید را مطابق با انعطاف‌پذیری تنظیم می‌کند.

سانگ هیون کیم، مدیر مالی و معاون ارشد شرکت ال‌جی دیسپلی، گفت:

«انتظار می‌رود که حرکت پیشگیرانه ما برای کاهش موجودی شرکت در سه ماهه چهارم، عملکرد ما را در ادامه راه بهبود بخشد و نتیجه سه ماهه نیز بهبود یابد، زیرا ما به شدت هزینه‌های خود را کاهش می‌دهیم.»

کیم افزود:

«ما به بهبود وضعیت مالی خود ادامه داده و در عین حال ساختار تجاری خود را تقویت خواهیم کرد. با توجه به تجارت عرضه و تقاضا، ما بیشتر بر حوزه‌های دارای ارزش افزوده بالا تمرکز خواهیم کرد تا سیستم اجرایی معقولی را در پاسخ به نوسانات بازار ایجاد کنیم. از طریق نوآوری ساختاری با محوریت کسب و کار بازار به سفارش و گسترش تجارت بازار آفرین، ساختار سود پایداری را ایجاد کرده و سبد تجاری آینده خود را تقویت خواهیم کرد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید