۰۹ آبان ۱۴۰۰

انتشار گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ ال‌جی

بالاترین درآمد فصلی در تاریخ این شرکت به دلیل تقاضای بسیار زیاد برای لوازم خانگی پریمیوم و تلویزیون‌های ال‌جی

ال‌جی الکترونیکس گزارش مالی نهایی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش اولیه، درآمدهای تلفیقی ال‌جی ۱۸.۷۹ تریلیون وون کره (۱۶.۲۳ میلیارد دلار آمریکا) اعلام شده که رشد ۲۲ درصدی نسبت به فصل مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد و بالاترین درآمد فصلی در تاریخ این شرکت به شمار می‌آید.

 سود عملیاتی سه ماهه سوم ۵۴۰.۷ میلیارد وون کره ( ۴۶۶.۹۹ میلیون دلار آمریکا)، ۴۹.۶ درصد کمتر از سه ماهه سوم سال قبل است که در نتیجه‌ی ۴۸۰ میلیارد وون (۴۱۵ میلیون دلار آمریکا) است که برای فراخوان در نظر گرفته است.

شرکت لوازم خانگی و راهکارهای تهویه مطبوع ال‌جی

شرکت لوازم خانگی و راهکارهای تهویه مطبوع ال‌جی نیز درآمد مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ خود را ۷.۰۶ تریلیون وون کره (۶.۱ میلیارد دلار آمریکا) با سود عملیاتی ۵۰۵.۴ میلیارد وون کره (۴۳۶.۵۱ میلیون دلار آمریکا) اعلام کردند.

میزان فروش نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۴.۷ درصد رشد داشت که در نتیجه‌ی افزایش فروش در آمریکا و اروپا می باشد و باعث شد تا برای اولین بار از مبلغ ۷ تریلیون وون کره فراتر برود.

انتظار می‌رود، رقابت محصول و بهره‌وری عملیاتی به ال‌جی کمک کند تا در این پروسه‌ی رشد باقی بماند؛ اگرچه به دلیل بالا بودن قیمت مواد خام و هزینه‌های تأمین، این پروسه فعلا سرعت پائینی دارد.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ به فروش ۴.۱۸ تریلیون وون کره (۳.۶۱ میلیارد دلار آمریکا) دست یافت که ۱۳.۹ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است. این چهارمین سه ماهه‌ی متوالی با درآمد بیش از ۴ تریلیون وون کره است؛ که به دلیل افزایش تقاضای مستمر برای محصولات پریموم ال‌جی مانند تلویزیون‌های صفحه بزرگ OLED در بازارهای اصلی آمریکای شمالی و اروپا رخ داده است. البته گفتنی است، سود عملیاتی ۲۰۸.۳ میلیارد وون کره (۱۷۹.۹۱ میلیون دلار) نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته با کاهش روبه‌رو بوده که به دلیل افزایش قیمت قطعات مانند پنل‌های LCD است.

شرکت راهکارهای اتومبیل ال‌جی

شرکت راهکارهای اتومبیل ال‌جی نیز در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ مبلغی معادل  ۱.۷۴ تریلیون وون کره (۱.۵ میلیارد دلار آمریکا) درآمد را ثبت کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. زیان عملیاتی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ معادل ۵۳۷.۶ میلیارد وون کره (۴۶۴.۳۲ میلیون دلار آمریکا) اعلام شده که شامل هزینه‌ی یکباره ۴۸۰ میلیارد وون کره برای فراخوان Chevy Bolt EV توسط جنرال موتورز است. با اینکه این کارخانه در طول این سه ماهه با افزایش میزان تقاضا برای اتومبیل‌ از جمله خودروهای برقی مواجه بود، اما بازار جهانی خودرو به دلیل کمبود بسیار زیاد نیمه‌رساناها، اختلالات شدیدی را تجربه می‌کند. در سه ماهه‌ی چهارم، این شرکت می‌خواهد تمرکز خود را بر همکاری بیشتر با کارخانه‌های تولید لوازم و قطعات خودروها (OEM) و سایر ارائه دهندگان قطعات بگذارد تا بدین طریق زنجیره‌ی تأمین جهانی خود را بهبود ببخشد.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی فروش خود را در سه ماهه‌ی سوم به ۱.۶۹ تریلیون وون کره (۱.۴۶ میلیارد دلار آمریکا) افزایش داد که رشد ۱۳.۹ درصدی نسبت به سال را نشان می‌دهد. این رشد نیز به لطف افزایش تقاضا برای محصولات نمایش اطلاعات، کامپیوترهای خانگی و نمایشگرها و همچنین بهبود تدریجی بخش B2B رخ داده است.

زیان عملیاتی ۱۲.۳ میلیارد وون کره (۱۰.۶۲ میلیون دلار آمریکا) به دلیل افزایش قیمت قطعات اصلی از جمله پنل‌های ال‌سی‌دی، نیمه‌هادی‌ها و پنل‌های خورشیدی و همچنین به خاطر افزایش هزینه‌های لجستیک جهانی رخ داده است. در سه ماهه پایانی سال، این شرکت قصد دارد به بهترین شکل فعالیت‌های بخش B2B  را بهبود ببخشد و همزمان نیز رقابت محصول و بهره‌وری عملیاتی را تقویت کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید