۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

دنیای خود را با پیکسل‌های خودنورده تلویزیون OLED ال‌جی درخشان کنید

با تلویزیون‌های ال‌جی بیش از میلیون‌ها بار شگفت‌زده می‌شوید.

کنتراست تلویزیون OLED بی‌نهایت بهتر است.

یک محتوا بسته به اینکه یک تلویزیون از چه فناوری نمایشگری برخوردار است، می‌تواند متفاوت باشد. تلویزیون‌های LG OLED از پیکسل‌های خود نورده برخوردار هستند که برای دستیابی به مشکی مطلق و کنتراست بی‌نهایت روشن و خاموش می‌شوند.
تلویزیون‌های LED و Mini LED از نور پس زمینه‌ای استفاده می‌کنند که خودنشر نیستند. این بدان معنی است که آنها نمی‌توانند مشکی مطلق ایجاد کنند و همچنین دچار اثر هاله می‌شوند. پیکسل‌های خود نورده این مشکل را ندارند. به عبارت دیگر، فاقد نشت نور و اثر هاله هستند، در نتیجه مشکی مطلق و کیفیت تصویر بهتری ارائه می‌دهند.

تلویزیون LG OLED ناممکن را ممکن می‌کند.

فناوری پیکسل خود نورده، به تلویزیون‌های LG OLED این امکان را می‌دهد تا در کنار کیفیت تصویر عالی، فوق باریک باشند. در مقابل، تلویزیون‌های LED و Mini LED از نور پس‌زمینه همراه با تعداد زیادی لایه نمایشگر دیگر استفاده می‌کنند که بر ضخامت صفحه و کیفیت تصویر تأثیر می‌گذارند. نور پس‌زمینه همچنین افکت «هاله‌ای از نور» ایجاد کرده و مانع نمایش مشکی مطلق از طرف تلویزیون می‌شود. این افکت، آسمان کاملاً سیاه و ستاره‌های نمایان‌تر و شفاف‌تری ایجاد می‌کند. اهمیتی ندارد که چقدر نور پس‌زمینه استفاده می‌شود یا آنها چقدر کوچک هستند؛ LED باز هم نمی‌تواند با OLED رقابت کند.

قابلیت نمایش واقعی رنگ‌ها با LG OLED

تلویزیون‌های LG OLED نه تنها مشکی مطلق بلکه همه رنگ‌ها را کاملا واقعی نشان می‌دهند. Intertek (آژانس جهانی آزمایش و سنجش مستقر در انگلستان) گواهی می‌دهد که نمایشگرهای LG OLED از دقت رنگ %100 برخوردارند. به این معنی که رنگ روی صفحه کاملاً با تصویر اصلی همخوانی دارد. تلویزیون‌های LED به راحتی قادر به همخوانی با این استاندارد بازتولید رنگ نمی‌باشند.
آزمایشات مربوط به دقت رنگ، تفاوت بین رنگ تصویر اصلی و رنگ ظاهر شده توسط نمایشگر را مشخص می‌کند. رنگ‌های نمونه استخراج شده و در آزمایش مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج تأیید می‌کند که %100 رنگ‌های نمونه نشان داده شده در نمایشگرهای LG OLED کاملاً با رنگ‌های اورجینال همخوانی دارند. با این حال فقط %70 تا %80 رنگ‌های نمونه نشان داده شده در نمایشگرهای LED به طور کامل با رنگ‌های اورجینال همخوانی دارند.

*این آزمایش مشخص می‌کند که آیا دقت رنگ صفحه نمایش از میان 125 نمونه رنگی Delta E≤2 می‌باشد یا خیر.
*نتایج آزمایش مربوط به پنل تلویزیونی هستند.
*گواهینامه پنل 83 اینچی LG OLED در نیمه نخست سال 2021 تأیید خواهد شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید