۲۶ مهر ۱۴۰۱

تلویزیون‌های جدید LG OLED؛ ایده‌آل برای بازی و سرگرمی

تلویزیون‌های جدید LG OLED با تأخیر ورودی بسیار کم و زمان پاسخ‌ باورنکردنی یک میلی‌ثانیه برای گیمینگ بسیار ایده آل هستند. به این معنی که هر حرکتی که گیمر روی کنترلر وارد کند فوراً روی صفحه نمایش اجرا می‌شود و او می‌تواند نسبت به حریفان شانس بیشتری برای برنده شدن داشته باشد.

تلویزیون‌های LG OLED همچنین این افتخار را دارند که جزو اولین‌ها در جهان هستند که از Dolby Vision HDR 4K و فرکانس 120 هرتز برای گیمینگ پشتیبانی می‌کنند و تجربه‌ی بازی را به سطوح بسیار بالایی می‌رسانند؛ به طوری که گیمرها تا پیش از آن چنین تجربه‌ی جذابی در مورد تلویزیون نداشته اند.

علاوه بر پشتیبانی از VRR و ALLM برای مطابقت با تغییرات نرخ فریم متغیر و کاهش پرش تصویر، تلویزیون‌های OLED ال‌جی همچنین دارای تاییدیه HDMI 2.1  نیز هستند. این ویژگی با ارائه‌ی حرکات سریع و گیم‌پلی یکپارچه با بالاترین وضوح، تار بودن تصاویر را به پایین‌ترین سطح ممکن می‌رساند به طوری که به هیچ عنوان تصاویر و صحنه‌های پرتحرک، شبح‌مانند به‌نظر نمی‌رسند.

ال‌جی با همکاری با  NVIDIA، تلویزیون‌های OLED خود را به گونه‌ای ساخته که تنها تلویزیون‌های جهان با قابلیت سازگاری با G-SYNC هستند. این تلویزیون‌ها در واقع از دقت و قدرت پیکسل‌های خودنورده استفاده می‌کنند تا از مزایای سازگاری G-SYNC بهره ببرند و زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر و بازی‌های روان‌تر را حتی در وضوح بالا نیز فراهم کنند.

قابلیت NVIDIA G-SYNC با کارت‌های گرافیک  RTX 20، RTX 30  و GTX 16 سازگار است. البته باید بدانید که پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر قابلیت پشتیبانی از G-SYNC را ندارند.

ال‌جی همچنین در همکاری با AMD قابلیت FreeSync Premium را نیز به تلویزیون‌های OLED خود آورده است؛ سوسو زدن کمتر و تأخیر کم، به بازی‌های اکشن اجازه می‌دهد تا با گیم‌پلی شفاف و روان در بهترین حالت خود عمل کنند.

حتی تصور این که نوآورانه‌ترین تلویزیون‌ها با سریع‌ترین و قدرتمندترین کنسول‌های Xbox سازگار شوند هم برای گیمرها جذاب است. چون با زمان پاسخگویی سریع، گرافیک روان و غوطه‌ور شدن در صدای فراگیر با فناوری‌های پیشرفته‌ی Dolby Vision IQ و Dolby Atmos در تلویزیون‌های پشتیبانی کننده می‌توان تجربه‌ی بی‌نظیری از بازی داشت. ال‌جی در این تلویزیون­ها چهار پورت HDMI 2.1 در نظر گرفته که امکان اتصال بیشتر را فراهم می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید