۱۸ آبان ۱۴۰۱

رونمایی LG Display از اولین نمایشگر کششی با وضوح بالا در جهان

ال‌جی دیسپلی، مبتکر پیشرو در فناوری‌های نمایشگر، امروز از اولین صفحه نمایش کششی 12 اینچی با رزولوشن بالا رونمایی کرد. این نمایشگر مجهز به فناوری برجسته فرم آزاد (free-form) است که امکان کشیده شدن، تا شدن و پیچیدن بدون اعوجاج تصویر دارد را فراهم می‌کند.

نمایشگر کششی یا Stretchable این شرکت که به تازگی رونمایی شده، اولین نمایشگر صنعت است که به کشش 20 درصدی، وضوح 100ppi و RGB تمام رنگی دست یافته است. علاوه بر این، انعطاف پذیری، دوام و قابلیت اطمینان بالای آن، پتانسیل تجاری‌سازی آن را به حداکثر می‌رساند.

این نمایشگر 12 اینچی بر اساس یک بستر بسیار انعطاف‌پذیر از نوع فیلم و از سیلیکون خاص که در لنزهای تماسی استفاده می‌شود، ساخته شده و دارای انعطاف‌پذیری مشابه باند لاستیکی است که به آن اجازه می‌دهد تا 14 اینچ کشیده شود. ماهیت آزاد صفحه نمایش راه حلی پیشرفته ارائه می‌دهد که از فناوری تاشو و رول‌شونده موجود پیشی می‌گیرد.

علاوه بر این، صفحه نمایش کششی از یک منبع نور میکرو LED با گام پیکسلی کمتر از 40 میکرومتر استفاده می‌کند، که سطح بالایی از دوام را برای مقاومت در برابر ضربه‌های خارجی قابل توجه و همچنین وضوحی که با اکثر مانیتورهای موجود رقابت می‌کند، تضمین می‌نماید. بر خلاف سیستم سیمی خطی معمولی، ساختار بهینه سیستم انعطاف‌پذیر سیمی فنری شکل S در این نمایشگر کششی می‌تواند تغییرات تکراری در فرم خود را تحمل کند و به مصرف کنندگان از دوام و قابلیت اطمینان باورنکردنی آن اطمینان دهد.

در کنار طراحی نازک و سبک وزن، فناوری انقلابی صفحه نمایش کششی، تطبیق پذیری سطح بعدی را برای سناریوهای مختلف روزانه ارائه می‌دهد. این نوآوری منحصربفرد که به راحتی به سطوح منحنی مانند پوست، لباس، مبلمان، اتومبیل و هواپیما متصل می‌شود، پتانسیل صفحه نمایش را در صنایع مختلف از جمله مد، پوشیدنی ها، تحرک و بازی گسترش می‌دهد.

صفحه نمایش کششی LG Display نتیجه یک پروژه ملی R&D در مقیاس بزرگ است که این شرکت در سال 2020 توسط وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی (MOTIE) به عنوان رهبری انتخاب شد. این شررکت با هدف به حرکت درآوردن نسل بعدی صنعت صفحه نمایش در کشور، از آن زمان در کنار بیست سازمان در بخش صنعتی-آکادمیک کره جنوبی کار می‌کند.

سو یونگ یون، معاون اجرایی و مدیر ارشد فناوری ال‌جی دیسپلی گفت:

«ما این پروژه را با موفقیت به پایان خواهیم رساند تا رقابت‌پذیری فناوری نمایشگر کره‌ای را افزایش دهیم و در عین حال به رهبری تغییر پارادایم در صنعت ادامه دهیم.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید