۰۶ اسفند ۱۴۰۱

ال‌جی خط تولید جدیدی در هند راه‌اندازی کرد

ال‌جی برای بیش از 25 سال است که محصولات نوآورانه‌ای را برای مردم هندوستان به ارمغان می‌آورد و با تبدیل شدن به برترین تولیدکننده لوازم خانگی توانسته نام و آوازه‌ای در این کشور برای خودش ایجاد کند. سال گذشته میلادی، این شرکت توسط موسسه تحقیقاتی TRA Research به عنوان معتبرترین برند در دسته‌های یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و همچنین دسته‌های تهویه مطبوع و اجاق گاز و مایکروویو معرفی شد. همین نیز نشان دهنده آن است که شرکت ال‌جی هند (LG India) توانسته اعتماد و رهبری را حفظ کند و در عین حال، سبد خود را در این بازار حیاتی افزایش بدهد.

بنابراین، ال‌جی برای انجام وظایف خودش به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت و همچنین تأکید مجدد بر تعهد خود به دولت هندوستان برای تولید محصولات «ساخت هند»، در مجموع حدود ۲۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری تازه انجام داده تا خط تولید جدیدی برای یخچال‌های ساید بای ساید برتر خودش را در شهر پونا (Pune) این کشور افتتاح کند.

طرح «ساخت هند» که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط نخست وزیر نارندرا مودی راه‌اندازی شد، کمپانی‌ها را تشویق می‌کند تا محصولات خودشان را در داخل هند تولید کنند تا بدین ترتیب، این کشور به مرکز طراحی و تولید محصولات در سراسر جهان تبدیل شود. دولت هند امیدوار است که این طرح بتواند به اقتصاد بومی کمک شایانی بکند و این در حالی است که بسیاری از شرکت‌ها حمایت خودشان را از این جنبش اعلام کرده‌اند. با این حال، ال‌جی تغییرات زیادی در تولیدات خودش در این کشور نداشته چراکه قبل از این نیز شرکت ال‌جی بیشتر محصولات خودش را در دو کارخانه واقع در پونا و گریتر نویدا تولید می‌کند.

اضافه شدن یک خط تولید تازه به کارخانجات ال‌جی در پونا، نه تنها گامی رو به جلو برای خوداتکایی هند است بلکه در راستای رسیدگی به تقاضای فزاینده مصرف‌کننده و گسترش سبد این شرکت خواهد بود. سال گذشته میلادی، سازمان ملل متحد گزارش کرد که هند قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی از چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان پیشی بگیرد.

علاوه بر این، طبق مرکز تحقیقاتی پیو (Pew Research Center)، بیش از ۴۰ درصد از جمعیت هندوستان را افراد زیر ۲۵ سال در بر می‌گیرند. برخی از تحلیلگران می‌گویند که هند با توجه به مزیت جمعیتی خودش پتانسیل آن را دارد که از نظر قدرت خرید به یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان تبدیل شود. طرح تولید محصولات در داخل هند نه تنها جایگاه ال‌جی به عنوان برترین تولیدکننده لوازم خانگی را تقویت می‌کند بلکه به گسترش این برند نیز کمک خواهد کرد.

پردیس شرکت ال‌جی در پونا مجهز به فناوری‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته است و می‌تواند سالانه ۲۰۰۰۰۰ یخچال فریزر ساید بای ساید و همچنین تعداد بسیار زیادی یخچال دو درب و تک درب را تولید کند.

به مناسبت این اتفاق نیز شرکت ال‌جی رویدادی را در تاریخ ۱۷ ژانویه با حضور معاون ارشد و رئیس واحد تجاری Kitchen Solution از شرکت لوازم خانگی و تهویه مطبوع ال‌جی یعنی لی هیون اوک،‌ مدیر اجرایی شرکت ال‌جی الکترونیکس هند یعنی جون هونگ جو، مدیر لوازم خانگی و تهویه مطبوع شرکت ال‌جی الکترونیکس هند یعنی جی هیونگ ساب و همچنین دیگر مدیران ارشد، روزنامه‌نگاران برجسته و نمایندگان شرکای تجاری مهم برگزار کرد.

در این رویداد، حاضران توانستند شاهد رونمایی از یخچال‌های ساید بای ساید ساخت هند باشند و از گشت و گذاری منحصربه‌فرد در مرکز تولیدی پیشرفته اینجا لذت ببرند. همچنین خط تولید داخلی از نگاه دولت هند دور نمانده و وزیر بازرگانی و صنعت این کشور یعنی شری پیوش گویال در نامه‌ای خطاب به ال‌جی هند، از این شرکت به دلیل همسویی با طرح «ساخت هند» تشکر و از مشارکت آن‌ها برای حرکت به سمت «هند جدید» تقدیر کرده است.

ال‌جی مطمئن است که با نیروی کار ماهر و فناوری‌های پیشرفته، جدیدترین خط تولید این شرکت در پونا می‌تواند به موفقیت طرح «ساخت هند» کمک کند چراکه یخچال فریرزهای پیشرفته این شرکت به مشتریان بسیار بیشتری در سراسر هندوستان عرضه خواهند شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید