۰۶ اسفند ۱۴۰۱

پنج مفهوم حوزه فناوری که در سال ۲۰۲۳ باید بدانید

در شروع هر سال میلادی، تقریبا همه در حوزه فناوری در لاس وگاس گرد هم می‌آیند تا جدیدترین محصولات، فناوری‌ها و مفاهیم خود را در بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی جهان یعنی نمایشگاه CES به نمایش بگذارند. در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز شرکت‌های حاضر در نمایشگاه مصمم بودند تا نشان دهند چگونه محصولات و راهکارهای نوآورانه‌شان به حل برخی از بزرگترین چالش‌های روی زمین کمک کرده‌اند و زندگی هزاران و حتی میلیون‌ها نفر را به سمت بهتر شدن سوق داده‌اند.

ال‌جی با الهام از این باور که همیشه حق با مشتری است، پیشرفته‌ترین نوآوری‌های مشتری محور خودش را در نمایشگاه سی‌اس‌ای ۲۰۲۳ به نمایش گذاشت که ارزش و راحتی کاملا جدیدی را برای مشتریان این شرکت فراهم می‌کنند. در این مطلب به پنج مفهوم و ایده مهم حوزه فناوری در سال ۲۰۲۳ میلادی می‌پردازیم.

من، خودم و من (Me, Myself and I)

با توجه به اینکه افراد بسیار بیشتری به دنبال فضای نشیمنی کاملا منطبق با شخصیت خودشان هستند، شرکت‌های پیشرو لوازم خانگی در حال تجدید نظر در رویکرد توسعه محصولات خودشان هستند تا لوازم خانگی‌ای بسازند که نه تنها دارای ویژگی‌های عالی باشند بلکه بدون دردسر در فضای داخلی خانه‌های مختلف قرار بگیرند و با دیگر اثاثیه‌ها ترکیب شوند.

با این نگرش تازه، تقاضای بیشتری برای تجربه‌های شخصی‌سازی سرگرمی شکل گرفته است، به خصوص اینکه مردم از زمان شروع همه‌گیری کرونا زمان بیشتری را در خانه‌های خودشان سپری می‌کنند. به همین دلیل است که هر تلویزیونی که اکنون به تولید می‌رسد، مجهز به سیستم عاملی است که از ویژگی‌های مختلف بهره می‌برد و به افراد کمک می‌کند تا بدون هیچ گونه زحمتی، نمایشی عالی را در خانه خودشان تجربه کنند.

آینده حمل و نقل (Future of Mobility)

خودروسازان بزرگ تولیدات‌شان را به سمت خودروهای الکتریکی سوق داده‌اند و با شرکت‌های نرم‌افزاری و فناوری برجسته همکاری می‌کنند تا خودروهای خودشان را آینده‌محورتر بسازند. از سوی دیگر، اهمیت روز افزون تجربه‌های بهتر در داخل خودرو نیز سبب شده تا آینده صنعت خودرو متحول شود.

شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی (LG’s Vehicle Component Solutions Company) متعهد است که تجربه رانندگی بهتری را برای رانندگان از طریق تخصص و دانش خودش در زمینه فناوری قطعات خودرو به ارمغان بیاورد تا بدین ترتیب، شرکای تجاری این شرکت بتوانند خودروهای پیشرفته‌‌ای را توسعه بدهند که سفری سرگرم‌کننده‌تر، آسان‌تر و از همه مهم‌تر، ایمن‌تر را برای مردم فراهم کنند.

وسایلی برای زندگی سالم‌تر (Lifestyle Devices for Healthier Life)

مردم پس از زندگی برای مدتی طولانی با همه‌گیری کرونا، اکنون بیش از هر زمان دیگری نگران سلامتی خود هستند. تحت این شرایط تازه شکل گرفته، مردم به ابزارها و راهکارهای سبک زندگی جدیدی تمایل دارند که بتوانند کنترل مراقبت‌های سلامتی و رفاه آن‌ها را در دست بگیرند و هزینه‌ها در خانه را کاهش بدهند.

مطابق با همین روند، دستگاه‌های سبک زندگی و راهکارهایی با فناوری‌های سلامت دیجیتال به طور فزاینده‌ای برای این مشتریان باهوش متمایز و برجسته شده‌اند، مشتریانی که برای اینکه بتوانند زندگی سالم‌تری داشته باشند، مایل هستند هزینه بیشتری برای محصولات برتر بپردازند.

زندگی پایدار (Sustainable Living)

برای همه کسانی که در نمایشگاه سی‌اس‌سی امسال شرکت کردند یا آن را دنبال نمودند، واضح بود که پایداری تمرکز اصلی این نمایشگاه بوده است. شرکت‌های بسیار زیادی صرف نظر از اندازه و حوزه فعالیت خود، پایداری را در برنامه‌های تجاری خودشان در اولویت قرار داده‌اند و این به معنای ان است که شرکت‌های بیشتری محصولات و خدمات بیشتری با ویژگی‌های سازگار با محیط زیست و قابل دسترس بودن را ارائه می‌دهند.

شرکت ال‌جی نیز چشم‌انداز ESG این شرکت را در غرفه انحصاری خودش از طریق بخش زندگی بهتر برای همه (Better Life for All) در نمایشگاه CES 2023 به نمایش در آورد و یک مرور کلی از تلاش‌های ال‌جی در زمینه پایداری را معرفی کرد.

درون آن باش (Be in It)

از آنجا که متاورس همچنان به عنوان آینده فناوری به ویژه در صنعت بازی شناخته می‌شود، افراد بیشتری خواهان دستگاه‌های پیشرفته هستند که بتوانند با استفاده از آن‌ها، تصاویر یا صداها را بسیار واقعی‌تر تجربه کنند.

با توجه به انتظارات و تقاضای فزاینده برای درک بیشتر واقعیت، محصولات نوآورانه‌تری که به کاربران این امکان را بدهند تا کاملا در محیط دیجیتال غوطه‌ور شوند، در سال ۲۰۲۳ میلادی بیشتر در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

 

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید