۰۸ اسفند ۱۴۰۱

ال‌جی دیسپلی به دنبال حضور پررنگ‌تر در بازار نمایشگرهای خودرو

ال‌جی دیسپلی به دنبال ارتقاء ساختار تجاری خودش است تا بتواند حضور پررنگ‌تری در بازار نمایشگرهای خودرو داشته باشد.

ال‌جی دیسپلی (LG Display) در سال ۲۰۲۲ میلادی توانست در بازار نمایشگرهای وسایل نقلیه به فروش ۱.۶ تریلیون وون دست پیدا کند و انتظار می‌رود که این رقم در سال ۲۰۲۵ بیش از دو برابر شود. میزان سفارش نمایشگر خودرو در سال گذشته میلادی حدود ۴ تریلیون وون برآورده شده که نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به طور خاص، نسبت سفارشات دیود ساطع‌کننده نور آلی یا همان OLED که در سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۰ درصد بوده، در سال ۲۰۲۲ میلادی به حدود ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است. همه این موارد به دلیل افزایش شدید تقاضا در بازار برای نمایشگرهای خودرو است چراکه با رشد بازار خودروهای الکتریکی، تقاضا برای این نمایشگرها بیشتر شده است.

به گفته محققین بازار، اندازه بازار نمایشگرهای خودرو از ۸.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۹.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش پیدا خواهد کرد و دلیل آن نیز افزایش تقاضا برای نمایشگرهای فوق‌العاده بزرگ ۱۰ اینچی یا بزرگتر و همچنین پنل‌های OLED است.

ال‌جی دیسپلی در زمینه نمایشگرهای ممتاز ۱۰ اینچی و بزرگتر خود برای خودروها که از پتانسیل رشد بسیار بالایی نیز برخوردار هستند،‌ برای چهار سال متوالی است که در جایگاه نخست قرار دارد. علاوه بر این، شرکت ال‌جی دیسپلی تنها شرکتی در جهان است که می‌تواند پنل‌های OLED پلاستیکی برای خودروها تولید کند و در حال حاضر نیز این پنل‌ها را برای شرکای خودش تأمین می‌کند.

شرکت ال‌جی دیسپلی از همین مزیت رقابتی خودش و همچنین جایگاه برترش در بازار نمایشگرهای خودرو استفاده کرده تا بتواند پیشرفته بیشتری در این زمینه داشته باشد و سفارشات بیشتر و متنوع‌تری را دریافت کند. این شرکت به دنبال آن است تا پنل‌های OLED خودرو با فناوری خاص خودش را تولید کند و در عین حال، LCD ‌هایی با فناوری فوق‌العاده بزرگ، کم مصرف و روشنایی زیاد مبتنی بر پلی‌سیلیکونی با دمای پایین یا LTPS را تولید و روانه بازار کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید