۰۵ تیر ۱۴۰۲

ال‌جی الکترونیکس به‌عنوان رئیس گروه فناوری ارتباطات جهانی 6G انتخاب شد

دکتر کی دونگ لی که در بخش CTO شرکت ال‌جی الکترونیکس مشغول به کار است، اخیراً به‌عنوان رئیس کارگروه کمیته فرعی برنامه‌های کاربردی Next G Alliance یا به طور مختصر NGA انتخاب شده است، یک سازمان فناوری 6G که رهبری آن را انجمن صنعت مخابرات آمریکا (ATIS) در دست دارد.

پس از اولین انتخاب در سال ۲۰۲۱ میلادی، ال‌جی الکترونیکس تا ماه مه سال ۲۰۲۵ میلادی به‌عنوان رئیس به کار خود ادامه خواهد داد. این انتخاب نتیجه رهبری این شرکت در زمینه فناوری‌هایی است که تاکنون به دست آورده و همچنین به‌خاطر تجربه‌ای است که در دو سال اخیر به‌عنوان رئیس این گروه کسب کرده است.

بر اساس نقشه راه ایجاد شده توسط NGA، شرکت ال‌جی الکترونیکس موارد استفاده مختلف از فناوری 6G را کشف خواهد کرد و بر پروژه‌ای نظارت خواهد کرد که الزامات فنی برای تحقق آن‌ها را ایجاد می‌کند. ال‎جی الکترونیکس تنها شرکتی است که نه‌تنها در کره بلکه در آسیا به‌عنوان رئیس NGA فعال است.

انجمن NGA در سال ۲۰۲۰ میلادی تأسیس شده و بیش از ۱۰۰ شرکت در زمینه‌های مختلفی همچون تجهیزات ارتباطی و نیمه هادی‌ها، از جمله سه شرکت برتر مخابراتی تلفن همراه آمریکایی در آن عضویت دارند تا رهبری فناوری 6G را برای خود به دست بیاورند. علاوه بر بخش برنامه‌های کاربردی که در اختیار ال‌جی الکترونیکس است، این انجمن در مجموع از شش بخش شامل فناوری و نقشه راه ملی 6G تشکیل می‌شود. علاوه بر ال‌جی الکترونیکس، شرکت‌ها و مؤسسات پیشرو در فناوری‌های ارتباطی همچون کوالاکام، نوکیا، اریکسون و میتر نیز به‌عنوان رؤسای NGA فعالیت کردند.

انتخاب ال‌جی الکترونیکس به این معنا است که این شرکت به‌خاطر تحقیقات پیشرفته‎اش و توسعه‌ها در زمینه 6G در این صنعت به رسمیت شناخته شده است. 6G که می‌تواند به فناوری آینده تبدیل شود، در زمینه‌های مختلفی همچون رانندگی خودکار، حمل و نقل، متا اتوبوس، خانه هوشمند و کارخانه هوشمند قابل استفاده است. انتظار می‌رود که فناوری 6G در حدود سال ۲۰۲۹ تجاری شود و بحث استانداردسازی آن نیز از سال ۲۰۲۵ میلادی شروع خواهد شد؛ بنابراین، مهم است که به طور فعال در فرایند تحقیق و توسعه آن شرکت کرد و توانایی‌های این فناوری را به‌خوبی درک کرد.

در همین راستا نیز ال‌جی الکترونیکس مرکز تحقیق و توسعه KAIST 6G را دایر کرده که اولین مرکز تحقیقات همکاری صنعت و دانشگاه در زمینه 6G در کره است که با همکاری KAIST در سال ۲۰۱۹ شکل گرفته است. ال‎‌جی الکترونیکس از این طریق و با انجام پروژه‌های همکاری میان صنعت و دانشگاه با مشارکت دانشگاه‌های داخلی و خارجی، سعی دارد در این زمینه پیشگام باشد. ال‌‎جی الکترونیکس همچنین همکاری گسترده‌ای با مؤسسات تحقیقاتی داخلی و خارجی همچون مؤسسه Fraunhofer در آلمان، مؤسسه تحقیقاتی استانداردها و علوم کره KRISS و شرکت Keysight Technologies Inc داشته است.

به طور خاص، در سپتامبر سال گذشته، مؤسسه Fraunhofer Heinrich-Hertz که در شهر برلین واقع شده، با استفاده از باند تراهرتز 6G توانست ارتباطات در فاصله ۳۲۰ متری در فضای باز را انتقال بدهد که بالاترین سطح از فناوری به شمار می‌رود.

معاون رئیس شرکت ال‌جی الکترونیکس کیم بیونگ هون و مدیر ارشد فناوری این شرکت اظهار داشته:

«فناوری 6G یک فناوری متحول‌کننده خواهد بود که نوآوری در تمام مشاغل آینده همچون هوش مصنوعی، متاباس، ربات‌ها و هوانوردی شهری (UAM) را سرعت می‌بخشد. از این طریق، ما می‌توانیم فناوری استاندارد و پیشگامی در این زمینه را برای خود به دست بیاوریم.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید