۲۵ مرداد ۱۴۰۲

ال‌جی در نمایشگاه IFA 2023 با کلبه هوشمند خود زندگی پایدار را ترویج می‌کند

ال‌جی الکترونیکس (LG) قرار است در نمایشگاه ایفا 2023 (IFA 2023) راهکار مسکن خودش به نام کلبه هوشمند ال‌جی (LG Smart Cottage) را به نمایش بگذارد. کلبه هوشمند ال‌جی خانه‌ای فشرده و پیش‌ساخته است که از راهکارهای پیشرفته گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) و راهکارهای انرژی و همچنین جدیدترین لوازم‌خانگی هوشمند و خدمات ال‌جی بهره می‌برد. کلبه هوشمند ال‌جی با ترکیب لوازم ممتاز و خدمات راحت با فضایی که با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و تکنیک‌های خانه‌سازی پیش‌ساخته ساخته شده، الگوی جدیدی در زندگی مسکونی را معرفی کرده است.

کلبه هوشمند ال‌جی با هدف پایداری ساخته شده و همسو با چشم‌انداز ال‎‌جی «زندگی بهتر برای همه» است و دارای چیدمان دو طبقه و به سبک استودیویی است که محیط زندگی راحت و کارآمد را ایجاد می‌کند و در آن حداکثر کارایی فضا به چشم می‌خورد. این خانه پیش‌ساخته ردپای کربنی بسیار کمی دارد و در عین حال، همه لوازم‌خانگی و امکانات زندگی را درون خودش دارد و می‎‌توان آن را به‌راحتی جابه‌جا کرد و در موقعیت مکانی دلخواه قرار داد. طبق تحقیقات انجام شده توسط ReportLinker، انتظار می‌رود بازار جهانی مسکن پیش‌ساخته تا سال ۲۰۲۸ میلادی با نرخ رشد سالانه ۴.۸ درصد به رقم ۲۲.۹ میلیارد دلار برسد.

درون کلبه هوشمند ال‌جی و به لطف طراحی لطیف، پایدار و مناسب ال‌جی و همچنین استفاده هماهنگ از مواد متنوعی همچون چوب سخت، کاشی و آلیاژ برنج، حس و حال آرامش‌بخش و ممتازی دارد. برای کاهش اثرات زیست‌محیطی نیز اجزای مختلف و قابل تعویق این خانه با مواد فولادی کم کربن تولید شده توسط شرکت فولاد مشهور کره جنوبی یعنی POSCO ساخته شده‌اند.

راهکارهای نوآورانه و فوق کارآمد آشپزخانه، نشیمن و تهویه هوای ال‌جی در کلبه هوشمند نصب شده‌اند که شامل محصولات ماشین لباسشویی WashTower Compact، ماشین ظرف‌شویی QuadWash، انواع لوازم‌خانگی آشپزخانه، دستگاه تصفیه آب و پمپ حرارتی هوا به آب Therma V Monobloc است. پمپ حرارتی AWHP نه‌تنها در کل سال راحتی را در داخل خانه به ارمغان می‌آورد بلکه مصرف انرژی کمتری نسبت به سیستم گرمایش و سرمایش معمولی دارد و می‌توان از طریق اتصال به مخزن یکپارچه آب (IWT) با ظرفیت ۲۰۰ لیتر آب گرم مطمئنی را نیز تأمین کند.

نمای بیرونی کلبه هوشمند ال‌جی مجهز به فناوری‌های مبتنی بر پایداری است که می‌توانند نیازهای انرژی روزانه دو نفر را تأمین کنند. پنل‌های خورشیدی ۴ کیلوواتی روی پشت‌بام نیز به سیستم ذخیره انرژی (ESS) ال‌جی متصل هستند تا ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی به شکلی مطمئن و ایمن صورت بگیرد. این پنل‌ها تا ۱۵ کیلووات برق در طول روز تولید می‌کنند و می‌توان مقدار لازم آن را مصرف کرد و باقی آن را برای استفاده بعدی در ESS ذخیره کرد یا اینکه به تأمین‌کننده برق طرف قرارداد فروخت. علاوه بر این، خانه پیش‌ساخته ال‌جی یک شارژر خودروی الکتریکی (EV) تعبیه شده دارد و بنابراین صاحبان خانه می‌توانند از آن برای شارژ خودروی الکتریکی خود استفاده کنند.

برای یک تجربه کاربری هوشمند و راحت، همه لوازم داخل این کلبه هوشمند به طور یکپارچه به LG ThinQ متصل هستند. از طریق اپلیکیشن LG ThinQ کاربران می‌توانند بدون زحمت هر دستگاه را کنترل کنند، مدیریت کل سیستم HVAC را در اختیار داشته باشند و بر ذخیره و مصرف انرژی به‌صورت بلادرنگ نظارت کنند. علاوه بر این، اپلیکیشن LG ThinQ به لوازم جانبی اینترنت اشیا (IoT) متصل است که شامل دوربین‌ها، حسگرهای حرکتی و زنگ‌های هوشمند درب می‌شود و به حفظ امنیت ساکنین و ایجاد آرامش خاطر برای آن‌ها کمک می‌کند.

ال‌جی الکترونیکس برای ساخت کلبه هوشمند با شرکت خدمات ساختمانی و مهندسی عمران GS Engineering & Construction Corp در کره جنوبی همکاری کرده است. لیو جائه چئول مدیر شرکت لوازم‌خانگی و راهکار هوای ال‌جی الکترونیکس اظهار داشته:

«کلبه هوشمند ال‌جی بسیار فراتر از یک خانه پیش‌ساخته است و راهکار مسکن نوآورانه‌ای است که سبک زندگی پایدار را از طریق اتصال پیشرفته ThinQ تسهیل می‌کند. ال‌جی به دنبال آن است تا با ادغام یکپارچه راهکارهای انرژی، لوازم‌خانگی و خدمات خود در فضایی که زندگی را برای مردم بهتر کند، زندگی مسکونی را از نو بازتعریف کند.»

غرفه ال‌جی در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۳ از ۱ تا ۵ سپتامبر در مسه برلین آلمان دایر است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید