۰۸ آبان ۱۴۰۲

شرکت ال‌جی دیسپلی نتایج مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد

ال‌جی دیسپلی به‌تازگی نتایج سود حسابرسی نشده را بر اساس K-IFRS تلفیقی (استانداردهای گزارش مالی بین‌المللی) برای دوره سه ماهه سوم منتهی به ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۳ گزارش کرده است.

درآمد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ از ۴۷۳۹ میلیارد وون در سه ماهه دوم با یک درصد افزایش به ۴۷۸۵ میلیارد وون رسیده است و نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ میلادی که ۶۷۷۱ میلیارد وون بوده، ۲۹ درصد کاهش داشته است.

زیان عملیاتی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی به ۶۶۲ میلیارد وون رسیده است. این در مقایسه با زیان عملیاتی ۸۸۱ میلیارد وون در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ و همچنین زیان عملیاتی ۷۵۹ میلیارد وون در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است.

سود EBITDA در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نیز ۳۸۲ میلیارد وون بوده که در مقایسه با سود EBITDA 130 میلیارد وون در سه ماهه دوم سال 2023 افزایش و در مقایسه با سود EBITDA 391 میلیارد وون در سه ماهه سوم سال 2022 کاهش داشته است.

زیان خالص در سه ماهه سوم سال 2023 میلادی نیز 775 میلیارد وون بوده که در مقایسه با زیان خالص 699 میلیارد وون در سه ماهه دوم سال 2023 و زیان خالص 774 میلیارد وون در سه ماهه سوم سال 2022 بیشتر شده است.

ال‌جی دیسپلی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ مبلغ ۴.۷۸۵ تریلیون درآمد و ۶۶۲ میلیارد وون ضرر عملیاتی ثبت کرده است.

عدم قطعیت اقتصادهای کلان و تعدیل موجودی در صنایع پایین دستی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ باعث تأخیر در بهبود کامل این شرکت بوده است. با این وجود، تأثیر آن بر دسته‌بندی محصولات از جمله تلویزیون‌ها، محصولات فناوری اطلاعات و دستگاه‌های موبایل متفاوت بوده و درآمد ال‌جی با سه ماهه قبل هم‌تراز بوده است.

ضرر ال‌جی دیسپلی در مقایسه با سه ماهه قبل و مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده که منجر به بهبود مداوم عملکرد شده است. این امر با تلاش همه‌جانبه شرکت برای پیشبرد ساختار تجاری، نوآوری در ساختار هزینه و همچنین بهبود کارایی عملیاتی انجام گرفت.

پنل‌های تلویزیون ۲۳ درصد از درآمد را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که پنل‌ها برای دستگاه‌های فناوری اطلاعات شامل مانیتور، لپ‌تاپ و رایانه‌های تبلتی ۴۰ درصد، پنل‌ها برای موبایل و دیگر دستگاه‌ها ۲۸ درصد و پنل‌ها برای پنل‌های خودروها ۹ درصد درآمد کل شرکت را به خود اختصاص داده‌اند.

ال‌جی دیسپلی قصد دارد تا کسب‌وکارهای اصلی خودش را در پاسخ به نیاز بازار و تغییرات در محیط کسب‌وکار تقویت کند و هدف آن تمرکز روی بهبود ساختار سودآوری از طریق نوآوری مستمر هزینه در سطح شرکت است.

با توجه به کسب‌وکار بسیار بزرگ ال‌جی دیسپلی در بخش نمایشگرهای OLED، این شرکت پیش‌گامی خودش در بازار تلویزیون‌های ممتاز را از طریق سبد محصولات مشتری‌محور و با محوریت محصولات بسیار بزرگ پیش خواهد برد و این در حالی است که تضمین سودآوری با اجرای نوآوری در هزینه مانند کاهش هزینه‌های مواد قطعات اصلی را دنبال می‌کند.

ال‌جی دیسپلی برای کسب‌وکار نمایشگرهای کوچک و متوسط OLED خودش تلاش‌های تمام عیاری برای گسترش محصولات موبایل انجام خواهد داد. این در حالی است که این شرکت رهبری فناوری OLED را برای دستگاه‌های آی‌تی و برای آماده‌سازی برای تولید و توزیع انبوه در سال ۲۰۲۴ مستحکم خواهد کرد.

در تجارت نمایشگرهای خودرو، ال‌جی دیسپلی قصد دارد جایگاه خودش را به‌عنوان یک نیروی پیشرو در بازار با تضمین سفارش‌ها و فروش بیشتر از طریق مهارت‌های تکنولوژیکی متمایز خودش در Tandem OLED و LCD پیشرفته، کنترل کیفیت دقیق و ظرفیت عرضه قابل اعتماد مستحکم کند.

سونگ هیون کیم معاون ارشد شرکت ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«با وجود شرایط چالش‌برانگیز بازار که ما امسال با آن روبه‌رو بودیم، ما در حال تسریع سازماندهی مجدد ساختار کسب‌وکار خود و بهبود تدریجی سودآوری با اجرای نوآوری هزینه هستیم. ما انتظار داریم که در سه ماهه چهارم به یک چرخش در سود برسیم چراکه موجودی بیش از حد پنل‌ها کاهش می‌یابد و فروش پنل‌های OLED سایز متوسط و بزرگ و همچنین پنل‌های جدید دستگاه‌های موبایل و با توجه به تقاضای فصلی و پایان سال افزایش می‌یابد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید