۰۹ آبان ۱۴۰۲

خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار در حال تسخیر صنعت خودرو هستند

امروزه برخی از پرکاربردترین ویژگی‌ها در جدیدترین وسایل نقلیه همچون اطلاعات سرگرمی، تله‌ماتیک، ADAS، OTA و امنیت تقریباً به طور کامل وابسته به نرم‌افزاری هستند که استفاده می‌کنند. در نتیجه، شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزار خودرو از آن دست شرکت‌هایی هستند که راه را برای پیشرفت این بخش و تأثیر بیشتر آن در زندگی روزمره افراد بیشتری هموار می‌کنند.

در مورد سخت‌افزار قدیمی یک گوشی هوشمند نمی‌توان کار چندانی انجام داد اما نرم‌افزار آن همچون سیستم‌عامل، برنامه‌ها و امنیت آن را می‌توان تغییر داد و با به‌روزرسانی‌های منظم ارائه شده از سوی سازنده، آن را به روز نگه داشت. این مزیت نیز به لطف ظهور خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار (SDV) به دنیای خودرو نیز رسیده است، پیشرفتی که به خودروها اجازه می‌دهد تا با گذشت زمان بهتر شوند.

از آنجا که SDV در صنعت خودرو به محبوبیت بسیار زیادی رسیده، هر چه قدر که شرکت سازنده خودرو قوی‌تر باشد، اطلاعاتی که به دست می‌آورد و حوزه‌های کاری آن متنوع‌تر می‌شود؛ بنابراین، دقیقاً چگونه ال‌جی در اکوسیستم خودرویی در حال تکامل مبتنی بر SDV پیش‌گام است؟ در ادامه همراه با ما باشید تا برخی از تجربیات متمایز رانندگی را بررسی کنیم که این فناوری فوق‌العاده پیشرفته ارائه می‌کند.

SDV آینده سفر است

در حالی که SDV را می‌توان به‌صورت CASE (اتصال، خودکار، اشتراک‌گذاری و الکتریکی سازی) طبقه‌بندی کرد، آن‌ها یک چیز مشترک دارند و آن نرم‌افزار پیچیده‌ای است که به آن‌ها در اتصال، توسعه و عملکرد کمک می‎‌کند. در سال‌های اخیر نرم‌افزارهای خودرو با چنان سرعت باورنکردنی‌ای توسعه پیدا کردند که امروزه از نظر عملکرد، زیبایی‌شناسی و ویژگی‌های مختلف حتی مهم‌تر از سخت‌افزار خودرو هستند و به همین دلیل است که از آن‌ها به‌عنوان گوشی‌های هوشمند چرخ‌دار یاد می‌کنند.

در حال حاضر اکثر خودروسازان جهانی در حال توسعه SDV و اعمال آن روی جدیدترین مدل‌های خود هستند. ال‌جی که راهکارهای خودرویی را برای برخی از بزرگترین برندهای خودرو در جهان توسعه می‌دهد، ارائه‌دهنده پیشرو راهکارهای اطلاعات سرگرمی، تله‌ماتیک، نمایشگرهای اطلاعات مرکزی (CID) و راهکارهای سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) است.

تجربه حمل‌ونقل یکپارچه با SDV

در میان لیست طولانی مزایای SDV شاید باارزش‌ترین مورد برای مشتریان، تجربه سفر یکپارچه‌ای باشد که از طریق ارتباط OTA خودش ارائه می‌دهد و تجربه رانندگی بسیار لذت‌بخش‌تر و راحتی‌تری را برای رانندگان و مسافران به ارمغان می‌آورد.

بر خلاف خودروهای با موتور احتراق داخلی که باید با مشخصات سخت‌افزاری ثابت ارائه شوند، خودروهای SDV سخت‌افزار را از قبل فراهم می‌کنند و سپس به نرم‌افزار این امکان را می‌دهند تا از طریق شگفتی‌های OTA ویژگی‌ها و گزینه‌های عملکردی مختلفی را ارائه کند. این بدان معنا است که مشخصات خودرو در زمان خرید همیشگی نیست و در عوض، می‌توان بعداً آن‌ها را بر اساس ترجیحات کاربر تغییر داد و حتی لازم نیست که برای انجام این کار به یک مرکز خدمات خودرویی مراجعه کرد.

علاوه بر ناوبری و اطلاعات سرگرمی، از SDV می‌توان برای بهبود عملکرد برف‌پاک‌کن‌ها، دوربین‌ها، باتری‌ها، کمربند ایمنی و ترمز استفاده کرد که می‌توانند از طریق OTA به روز شوند و یک تجربه متصل را ارائه کنند که هر روز و بدون تعویض قطعات، جدیدتر و هوشمندتر می‌شود. علاوه بر این، این سیستم عادات رانندگی کاربر با مسیرهای رانندگی بهینه، دمای داخل خودرو و خدمات اشتراکی را تطبیق می‌دهد.

SDV فراتر از یک سیستم مدیریت نرم‌افزار است و با زیرساخت‌های حمل‌ونقل خارجی و سایر دستگاه‌های هوشمند ارتباط برقرار می‌کند تا زندگی روزمره را راحت‌تر کند. به‌عنوان مثال، اگر در مسیر رفتن به کار خود شارژ خودرو کم باشد، این سیستم کارآمدترین ایستگاه شارژ را پیشنهاد می‌کند. این سیستم همچنین می‌تواند برخی از عملکردها را به اپلیکیشن هوشمند متصل کند که به کاربران امکان کنترل از راه دور را می‌دهد. در صورتی که یک وسیله نقلیه در اطراف خودرو به طور نامنظم رانندگی کند یا یک ناهنجاری در جاده پیشرو وجود داشته باشد، سیستم SDV می‎‌تواند خطر را به‌سرعت تشخیص بدهد و سپس ایمنی را برای محافظت از سرنشینان افزایش بدهد.

گسترش شعار Life’s Good در جاده‌ها

در سپتامبر سال ۲۰۲۳، ال‌جی چشم‌اندازش را در نمایشگاه IAA Mobility 2023 در مونیخ آلمان اعلام کرد. این رونمایی شامل اخباری مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو بود، یک فناوری کلیدی در آینده حمل‌ونقل که اطلاعات رانندگی مختلف و ویژگی‌های سرگرمی را به همراه تله‌ماتیک با ظرفیت بالا، رابط‌های دیجیتال و دیگر فناوری‌های پیشرفته ال‌جی همچون داده‌های بزرگ و نوآوری‌های ابری را ارائه می‌دهد.

ال‌جی برای تبدیل شدن به یک شرکت قطعات خودرو برجسته به دنبال آن است تا طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها را در اختیار داشته باشد که شامل نرم‌افزار CID است و خود این نیز شامل اطلاعات سرگرمی، تله‌ماتیک و نرم‌افزار ADAS می‌شود. رقابت‌پذیری اصلی ال‌جی از تخصص گسترده آن در لوازم الکترونیکی مصرفی و بینشش نسبت به تجربیات مشتری در مورد لوازم‌خانگی، سرگرمی خانگی و نمایشگرها نشأت می‌گیرد.

در عصر سیستم‌های SDV که نرم‌افزارها جایگاه ویژه‌ای دارند، ال‌جی هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا جامع‌ترین راهکارهای جابه‌جایی را بر اساس دانش گسترده‌اش به خودروسازان پیشرو ارائه بدهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید