۰۸ آبان ۱۴۰۲

حمایت ال‌جی از جوانان دارای معلولیت در Global IT Challenge 2023

ال‌جی الکترونیکس (LG) میزبان فینال چالش جهانی فناوری اطلاعات برای جوانان دارای معلولیت (GITC) در ابوظبی امارات متحده عربی بوده، رویدادی که از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ اکتبر برگزار شده است. این رویداد برای اولین بار در چهار سال گذشته به‌صورت آفلاین برگزار شده و در آن، ۴۶۱ جوان معمول از ۱۸ کشور مختلف در مجمع شش چالش مختلف فناوری اطلاعات شرکت کردند.

این چالش‌ها شامل چالش دو قسمتی eTool است که آزمون مهارت شرکت‌کنندگان در ایجاد اسلایدهای ارائه و استفاده از صفحات گسترده است؛ چالش eLifeMap نیز ارزیابی توانایی برای انجام جستجوی متنی و تصویری آنلاین است؛ چالش eContent ارزیابی تولید ویدیویی و توانایی تدوین است؛ چالش eCreative نیز به شرکت‌کنندگان وظیفه کدگذاری یک برنامه خودروی خودران و توسعه ایده‌ای برای فناوری را می‌دهد که کیفیت زندگی برای افراد دارای معلولیت را بهبود می‌بخشد.

این چالش در سال ۲۰۱۱ میلادی برای کمک به افراد جوان دارای معلولیت تأسیس شده تا مهارت بیشتری در فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به دست بیاورند و از آن‌ها برای توسعه اعتمادبه‌نفس و ابزارهای عملی مورد نیاز برای مشارکت کامل در جامعه استفاده کنند. رویداد GITC 2023 به میزبانی شرکت ال‌جی، وزارت بهداشت و رفاه کره جنوبی و همچنین دولت ابوظبی بوده و توسط ال‌جی، سازمان عالی زاید، امارات متحده عربی و همچنین کمیته سازماندهی GITC سازماندهی شده است.

تا به امروز، بیش از ۵۰۰۰ جوان معلول از ۴۰ کشور جهان در GITC شرکت کرده‌اند. این رقابت همچنان به‌عنوان سکوی پرشی برای جوانان دارای معلولیت عمل می‌کند و بسیاری از شرکت‌کنندگان در زمینه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و سایر زمینه‌های کسب‌وکار مشغول به کار می‌شوند.

از نظر تاریخی، اکثر شرکت‌کنندگان GITC از کشورهای آسیایی از جمله کره جنوبی، چین، ویتنام و تایلند هستند. اما امسال، رویداد GITC از نظر تنوع رشد کرده و برای اولین بار میزبان جوانانی از کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه همچون مصر و کنیا بوده است.

در پایان این رویداد پنج روزه نیز محمد نعظیر دانش از مالزی به‌عنوان برنده کلی رویداد GITC 2023 انتخاب شد. او در تمام رده‌های رویداد امسال نمرات بالایی کسب کرده بود.

محمد نعظیر دانش علی‌رغم داشتن ناتوانی جسمی شدید، از دوران کودکی همواره علاقه‌مند به حوزه فناوری اطلاعات بوده است. علی‌رغم چالش‌های پیشروی وی، او قصد دارد در آینده به متخصص فناوری اطلاعات تبدیل شود. او با انگیزه شناخته شدن در این رویداد، مصمم است سخت تلاش کند تا رؤیای خودش را محقق کند.

محمد نعظیر دانش گفته: «سفر من برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در حوزه فناوری اطلاعات با کمک‌های ارزشمند کسانی هموار شده که با آن‌ها ملاقات کردم. این شناخت هم افتخار و هم انگیزه‌ای برای تعقیب رؤیاهای بزرگتر من در آینده است.»

در طول این رویداد، ال‌جی رقابت‌کنندگان را در یک فضای نمایشگاهی اختصاصی در کنار محل برگزاری مسابقه با کیت Universal UP خود آشنا کرده است. این کیت برای اولین بار در نمایشگاه IFA 2023 رونمایی شد و مجموعه‌ای از لوازم جانبی و افزونه‌های نوآورانه لوازم‌خانگی است که برای سهولت استفاده برای همه افراد و صرف‌نظر از جنسیت، سن یا ناتوانی طراحی شده است. آن دسته از رقبای GITC که کیت Universal UP ال‌جی را شخصاً تجربه کردند، از راهکارهای جدید و فراگیر ال‌جی تمجید کردند.

علاوه بر این، این شرکت یک بخش گالری عکس ایجاد کرده که شامل وعده نام تجاری Life’s Good است و حتی کالاهایی را پخش کرده که فلسفه برند و ارزش‌های اصلی ال‌جی را در بر می‌گرفتند. رویداد GITC رویدادی اصلی برای نشان دادن معنای Life’s Good است و تمام شرکت‌کنندگانی که سخت تلاش می‌کنند تا چالش‌های خودشان را کامل کنند، حتی اگر با وظایف دشواری روبه‌رو می‌شوند. این شرکت امیدوار است که همه شرکت‌کنندگان GITC به چالش‌های جسورانه ادامه بدهند و از خوش‌بینی برای غلبه بر هر چالشی استفاده کنند که در آینده با آن مواجه می‌شوند.

ال‌جی یک شهروند شرکت مسئولیت‌پذیر است که به توانمندسازی جوانان دارای معلولیت در سراسر جهان و از طریق حمایت از طرح‌هایی همچون رویداد GITC ادامه خواهد داد. یون دائه سیک معاون ارزش روابط خارجه شرکت ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

«رویداد GITC بستر مناسبی برای جوانان دارای معلولیت است که به دنبال برقراری ارتباط با جهان از طریق فناوری اطلاعات هستند و از موانعی از نظر توانایی، مذهب و ملیت عبور می‌کنند. ما به حمایت از جوانان دارای معلولیت از طریق رویداد GITC  ادامه خواهیم داد و آن‎‌ها را تشویق خواهیم کرد تا به دنبال رؤیاهای خود بروند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید