۰۹ آذر ۱۴۰۲

استارت‌آپ‌های برنده LG NOVA Innovation Festival مشخص شدند

ال‌جی نووا (LG NOVA) که مرکز نوآوری ال‌جی الکترونیکس آمریکای شمالی است، به‌تازگی برندگان رقابت Startup Pitch را در رویداد سالیانه Innovation Festival در ماه اکتبر ۲۰۲۳ اعلام کرده است. جشنواره نوآوری ال‌جی نووا رویدادی منحصربه‌فرد است که نوآوران را گرد هم می‌آورد تا درباره راهکارهای فناوری نسل جدید برای پیشرفت مردم و سیاره صحبت کنند.

این جشنواره نوآوری محیطی ایده‌آل برای شناخت استارت‌آپ‌های در حال رشد جدید با پتانسیل ایجاد تأثیر مثبت برای آینده‌ای بهتر فراهم می‌کند. امسال دوازده شرکت که از بین بیش از ۱۰۰ استارت‌آپ در زمینه‌های سلامت دیجیتال، فناوری پاک و پایداری، فناوری آینده و نوآوری برای تأثیرگذاری انتخاب شده‌اند، برای جایزه برتر ۱۵۰۰۰ دلاری رقابت کردند.

دسته سلامت دیجیتال نشان‌دهنده شرکت‌هایی است که روی نرم‌افزارهای بهداشت دیجیتال، خدمات و راهکارهای فناوری کار می‌کنند که صنعت را به سمت تغییرات متحول‌کننده در زمینه دسترسی، مراقبت و خدمات مراقبت‌های بهداشتی سوق می‌دهند. دسته فناوری پاک و پایداری شامل شرکت‌هایی است که روی نرم‌افزار و پلتفرمی برای مدیریت کارآمد انرژی، پایداری و ابتکارات ESG برای سلامت بهتر سیاره کار می‌کنند و این در حالی است که فناوری آینده بر همگرایی فناوری‌های نوظهور جدید مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و افزوده، رباتیک، اتوماسیون و سایر فناوری‌های نوآورانه متمرکز است.

در دسته نوآوری تأثیرگذار نیز داوران به دنبال یک برنامه کاربردی فناوری یا کسب‌وکاری هستند که هدفش ایجاد تأثیر ملموس روی مردم یا کره زمین باشد. داوران این مسابقه نیز شامل مدیران ال‌جی، سرمایه‌گذاران و پیش‌کسوتان صنعت بودند.

برندگان رقابت Startup Pitch امسال به شرح زیر هستند:

جایگاه نخست: شرکت C. Light Technologies شرکتی در زمینه فناوری سلامت است و مأموریتش ساخت فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی است که به ارزیابی سلامت چشم و مغز بپردازد و به تشخیص زودهنگام و مداخله برای بیماری‌های عصبی، بیماری‌های التهابی عصبی، آسیب مغزی و ضربه مغزی و بیماری‌های شبکیه کمک کند. این شرکت با ابزارهای ردیابی چشم به دنبال کمک به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشت است تا در همان مراحل اولیه بتوانند با شواهد، مراقبت‌های هدفمندی را ارائه بدهند.

جایگاه دوم: شرکت SafeBeat نرم‎‌افزاری را می‌سازد که فراتر از تشخیص می‌رود و تا قدرت درمانی بیماری قلبی را از طریق تلفن تقویت کند. نرم‌افزار SafeBeat از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا فرایند درمانی را کاملاً خودکار و آنلاین کند و حتی دوز داروی خاص بیمار را پیشنهاد بدهد تا به تأیید پزشک برسد. این تیم به استفاده از مهندسی برای متحول کردن مراقبت‌های بهداشتی و با توجه به نیازهایی که مستقیماً در عمل بالینی شناسایی کرده‌اند، اختصاص دارد.

جایگاه سوم: Safire Technology Group فناوری‌های پیشرفته باتری لیتیوم یونی را توسعه می‌دهد. فناوری اصلی این شرکت، الکترولیت مقاوم در برابر ضربه SAFe Impact Resistant Electrolyte است که تنها افزودنی انحصاری ثبت شده و اختصاصی برای هر سلول باتری لیتیوم یونی است که از آتش‌سوزی و انفجار از طریق تبدیل آنی مایع به جامد در اثر ضربه‌های جنبشی، مانند تصادف خودروهای الکتریکی یا حوادث بالستیک جلوگیری می‌کند.

جایزه ویژه نوآوری تأثیرگذار: Key2Enable دسترسی دیجیتالی بیشتری را برای افراد دارای معلولیت فراهم می‌آورد. Key-X این شرکت یک صفحه‌کلید هوشمند چندمنظوره است که محدودیت‌های حرکتی را برای افراد فراهم می‌کند تا کنترل کامل رایانه و سایر دستگاه‌های دیجیتال را داشته باشند و همراه با پلتفرم آموزشی فراگیر مبتنی بر هوش مصنوعی و همسو با برنامه آموزشی و اهداف یادگیری، آن‌ها را قادر می‌سازد تا مهارت‌های حرکتی و شناختی خود را توسعه بدهند.

همه برندگان جوای نقدی دریافت کردند و در جشنواره نوآوری به‌عنوان استارت‌آپ‌های برتر در مسابقه Startup Pitch شناخته شدند. ال‌جی نووا فرصت‌های بالقوه برای همکاری با همه ۱۲ شرکت‌کننده انتخاب شده در مسابقه Startup Pitch را برای برنامه Mission for the Future ارزیابی خواهد کرد و اکنون ارسال‌ها و درخواست‌ها را می‌پذیرد. شرکت‌های علاقه‌مندان می‌توانند هم اکنون از نشانی www.lgnova.com/join-the-mission درخواست‌های خود را ارسال کنند.

دکتر سوکوو ری معاون ارشد نوآوری و رئیس ال‌جی نووا گفته:

«ما بسیار مفتخریم که از این استارت‌آپ‌های خارق‌العاده که به تغییرات مثبت و آینده‌ای بهتر در جهان ما کمک می‌کنند، حمایت کنیم. جشنواره نوآوری ال‌جی نووا همچنان مرکز نوآوری‌های پیشگامانه است و ما مشتاقانه منتظر تأثیر این استارت‌آپ‌های برنده در صنعت هستیم.»

جشنواره نوآوری ال‌جی نووا یک رویداد دو روزه است که استارت‌آپ‌ها، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، رهبران صنعت را گرد هم می‌آورد و اکوسیستم گسترده‌ای برای یادگیری، بحث، به اشتراک گذاشتن ایده‌های تعاملی و شبکه‌سازی فراهم می‌آورد. این رویداد روح کارآفرینی را جشن می‌گیرد و گردهمایی سالانه نوآورانی است که بر روی ایده‌های بزرگ کار می‌کنند، ایده‌هایی همچون فناوری‌های نسل جدید در سلامت دیجیتال، هوش مصنوعی فراگیر و متاورس، فناوری پاک، پایداری، راهکارهای زندگی هوشمند و سایر حوزه‌های نوظهور.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید