۱۱ آذر ۱۴۰۲

نکاتی برای انتخاب بهترین ساندبار در سال 2023

 اهمیت صدا در سرگرمی بسیار زیاد است. تصاویر تلویزیونی امروزی پویاتر و غنی‌تر شده‌اند اما سیستم صوتی داخلی باید با کیفیت تصاویر نیز تطابق داشته باشد.

اگر شما از آن دسته افراد هستید که به دنبال یک تجربه سینمایی عمیق‌تر در خانه هستید و هیجان‌های موسیقی داخل آثار را می‌خواهید یا اینکه کنفرانس‌های آنلاین شفاف می‌خواهید، دوست دارید حال و هوای خوبی در مهمانی آخر هفته داشته باشید یا از کیفیت صدای تلویزیون خود راضی نیستید، ساندبار همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

اما با وجود گزینه‌های بی‌شماری که وجود دارند، چگونه بهترین را انتخاب می‌کنید؟ در ادامه همراه با ما باشید تا به نکاتی بپردازیم که باید به هنگام انتخاب بهترین ساندبار در سال ۲۰۲۳ در نظر داشته باشید.

۱. سازگاری اولویت‌ها

مطمئن شوید که ساندباری سازگار با تلویزیون خود تهیه می‌کنید. یکی از تصورات اشتباهی که افراد بسیاری به آن دچار هستند، این است که آیا ساندبار باید با تلویزیون از یک برند باشند؟ باید گفت که ضرورتی ندارد.

در حالی که هیچ قانون دقیقی وجود ندارد که این دو باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند اما از یک برند بودن مزایایی دارد که شامل همگام‌سازی کنترل از راه دور، تطبیق ویژگی‌های صدا، یکنواختی طراحی و گاهی اوقات ویژگی‌های خاص هر برند است که می‌تواند بهره‌وری بیشتری از ساندبار را در اختیار شما قرار بدهد.

به‌عنوان مثال، صدای گیرا از ساندبارها و تلویزیون‌های ال‌جی همراه با یک رابط کاربری راحت، تضمین می‌کند که این دو محصول در کنار هم به‌خوبی کار کنند تا کیفیت صدای بی‌عیب و نقصی را ارائه بدهند.

۲. به دنبال اتصال آسان باشید

بهترین ساندبارها در سال ۲۰۲۳ باید از گزینه‌های مختلف اتصال پشتیبانی کنند که برخی از آن‌ها در زیر آورده شدند.

کابل HDMI

کابل HDMI برای بسیاری از افراد راه اتصال ارجح‌تری است. یک کابل هم سیگنال‌های صوتی و هم تصویری را منتقل می‌کند و این به معنای آن است که به سیم کمتری نیاز دارد و به‌هم‌ریختگی کمتری ایجاد می‌شود. این کار همه چیز را ساده و کارآمد حفظ می‌کند.

کابل نوری

کابل نوری جایگزینی عالی برای کابل HDMI به شمار می‌رود، به‌خصوص زمانی که فقط با اتصالات صوتی سروکار دارید. به یاد داشته باشید که حتماً مطمئن شوید که دستگاه‌های شما سازگار هستند و روی حالت‌های صحیح تنظیم شده‌اند.

بلوتوث

این گزینه اتصال اجازه می‌دهد تا پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و دیگر محتوای صوتی را مستقیماً از تلفن همراه پخش شوند و در عین حال نیز تجربه بدون دردسر و کاربر پسندتری را ارائه می‌کند.

۳. به دنبال صدای با کیفیت باشید

کیفیت صدا قلب و روح هر سیستم صوتی است. بهترین نوار صوتی با ساب وافر، صدای معمولی را به یک تجربه گیرا تبدیل می‌کند و یک شب سینمایی معمولی را به یک ماجراجویی سینمایی یا یک آهنگ ساده را به تجربه کنسرت زنده تبدیل می‌کند.

ال‌جی این مسئله را به سطح بسیار بالاتری نیز برده است. ساندبار ال‌جی فقط صدا را منتشر نمی‌کند بلکه با ترکیب آن با Dolby Atmos ، DTS:X و IMAX Enhanced تجربه شنیداری تقویت شده‌ای را ایجاد می‌کند و همین نیز باعث می‌شود تا صدا را نه‌تنها بشنوید بلکه تجربه کنید.

Dolby Atmos

اگر واقعاً اهل سینمای خانگی هستید، بهترین ساندبار Dolby Atmos را پیدا کنید؛ این محصول فراتر از صدای فراگیر، یک محیط شنوایی سه بعدی ایجاد می‌کند. هر زمزمه، هر خش‌خش و هر نت تجربه‌ غنی‌تری را ارائه می‌کنند.

DTS:X

این ویژگی برای سالن‌های سینما ساخته شده و حالا به اتاق‌های نشیمن آورده شده است. این یک کدک صوتی مبتنی بر شی است که برای ایجاد صدایی چند بعدی طراحی شده، صدایی که همان‌طور که در واقعیت است، در اطراف شما پخش می‌شود.

IMAX

وقتی لوگوی IMAX Enhanced را روی ساندبار ال‌جی می‌بینید، نشان می‌دهد که این محصول معیارهای کیفی دقیق ارائه شده توسط IMAX را برآورده می‌سازد. این مشارکت تضمین می‌کند که تجربه بصری واضح‌تر، روشن‌تر و عملاً عاری از سروصدا به شما ارائه می‌شود.

۴. یک گنبد صوتی مجازی را تجربه کنید

صدا یک اندازه نیست. با HRTF (عملکرد انتقال مرتبط با سر)، ساندبار شما یک لایه مرکزی مجازی (صدای فضایی سه سطحی) را ایجاد می‌کند. این به معنای آن است که لایه‌های صدای فراگیر پیچیده در اطراف شما ایجاد می‌شوند تا صدایی فراگیر همانند سینماها به شما ارائه شود. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین ساندبارهای ال‌جی در سال ۲۰۲۳ است.

۵. What Supports Entertainment را انتخاب کنید

همیشه به دنبال ساندباری باشید که با پشتیبانی از اتصال به پلتفرم‌های سرگرمی مختلف مانند نتفلیکس، یوتیوب و Blu-ray، سرگرمی‌ای را به شما ارائه بدهد که شایسته آن هستید.

علاوه بر این، ساندبار شما باید با پخش‌کننده‌های مختلف موسیقی سازگار باشد. چه آهنگ‌های کلاسیک از فهرست‌های پخش قدیمی‌تان باشد و چه آهنگ‌های پرطرفدار در اسپاتیفای، ساندبار باید همه را پخش کند. این تطبیق‌پذیری به معنای آن است که هر شب می‌توانید تجربه موسیقی جدیدی داشته باشید.

۶. از انتقال خوب داده‌ها اطمینان حاصل کنید

در عصر 4K و محتوای با کیفیت فوق‌العاده بالا، ساندبار شما نباید پیوند ضعیفی داشته باشد. ساندباری با ویژگی 4K Pass-through انتخاب کنید که بتواند داده‌ها را بدون افت کیفیت انتقال بدهد تا از صدا و تصویر باکیفیت با حداقل اتصالات لذت ببرید.

۷. ساندباری با VPR بالاتر بخرید

اگر شما یک گیمر هستید، پس می‌دانید که نرخ تازه‌سازی متغیر (VRR) چقدر مهم است. این مقدار هر چه بالاتر باشد، کیفیت صدای مداومی را به ارمغان می‌آورد و در نتیجه آن نیز تجربه‌ای یکپارچه و بدون تأخیر یا لگ برای شما رقم می‌خورد.

علاوه بر این، مطمئن شوید ساندباری انتخاب می‌کنید که ALLMC (حالت تأخیر خودکار کم) را ارائه می‌کند؛ این کار باعث می‌شود تا ساندبار بتواند زمانی را متوجه شود که به حالت بازی می‌روید و خودش را با صدای بلادرنگ داخل بازی تطبیق بدهد.

۸.  با هوش مصنوعی هماهنگ شود

در عصری که همه چیز هوشمند است، ساندبار شما نباید پشت سر گذاشته شود. این محصول باید با گوگل، الکسا و دیگر موارد سازگار باشد. این سازگاری با دستیارهای صوتی به شما امکان کنترل آسان ساندبار و تجربه تماشای خارق‌العاده‎‌ای را می‌دهد.

۹. با ال‌جی یک سینمای خانگی فوق‌العاده بسازید

صدا بخشی ضروری از سرگرمی ما است که حالت را تنظیم می‌کند، تنش را افزایش می‌دهد و احساسات را برمی‌انگیزد. هماهنگی تلویزیون ال‌جی همراه با ساندبار اختصاصی آن، ترکیبی عالی از ویژگی‌های با کیفیت و آینده‌نگرانه است که باعث می‌شود تا شما یک تجربه سینمای خانگی بی‌نقص داشته باشید.

زندگی خوب است!

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید