۰۶ دی ۱۴۰۲

از لپ‌تاپ LG Gram Pro رونمایی شد

از سال 2014 میلادی که LG Gram اولین محصول خودش را عرضه کرد، توانسته خودش را همسو با لپ‌تاپ‌های بسیار سبک قرار بدهد که به طور فعالانه انتقادات مشتریانش همچون وزن کمتر، ظرفیت باتری بیشتر و صفحه‌نمایش بزرگتر را درون محصولات خودش و از طریق نوآوری‌های فناوری در طی ۱۰ سال گذشته می‌گنجاند.

ال‌جی الکترونیکس از محصول جدید لپ‌تاپ خودش یعنی LG Gram Pro و LG Gram Pro 360 رونمایی کرد که با حفظ هویت فوق سبک خودشان، بهترین عملکرد را در میان سری لپ‌تاپ‌های LG Gram دارند.

لپ‌تاپ LG Gram Pro

لپ‌تاپ LG Gram Pro مجهز به پردازنده نسل جدید اینتل است که هوش مصنوعی، گرافیک و عملکرد بازی را تقویت می‌کند. لپ‌تاپ LG Gram Pro (مدل 17Z90SP و 16Z90SP) به پردازنده نسل جدید Intel Core Ultra CPU مجهز هستند.

این پردازنده جدید اولین پردازنده در میان تراشه‌های اینتل است که مجهز به Intel AI Boost است، یک واحد پردازش عصبی نیمه هادی (NPU) که مخصوص محاسبات هوش مصنوعی است و محاسبات هوش مصنوعی بدون اتصال به شبکه را ممکن می‌سازد. به‌عنوان مثال، عکس‌ها را تجزیه و تحلیل می‎‌کند و به طور خودکار نیز آن‌ها را در ۳۸ دسته مانند افراد / مکان / تاریخ طبقه‌بندی می‌کند.

به طور خاص، عملکرد AI Gram Link نصب شده در این محصول نه‌تنها به شما امکان می‌دهد تا فایل‌هایی مانند عکس‌ها را به‌راحتی مبادله کنید یا صفحه‌نمایش را با حداکثر ۱۰ دستگاه اندروید یا iOS به اشتراک بگذارید بلکه در صورت اتصال به تلفن هوشمند یا تبلت نیز می‌توان با صفحه کلید و ماوس لپ‌تاپ کار کرد. این کار کردن با لپ‌تاپ را بسیار راحت‌تر می‌کند.

عملکرد گرافیکی داخلی به طور چشمگیری به دو برابر محصولات موجود بهبود پیدا کرده است. مدل‌هایی که به کار گرافیک NVIDIA خارجی GeForce RTX 3050 Laptop GPU هستند، عملکرد برتر هوش مصنوعی را روی دستگاه ارائه می‌دهند. بازی‌ها با مشخصات بالا را می‌توان به‌راحتی اجرا کرد و با استفاده از یک برنامه ایجاد تصویر با هوش مصنوعی نیز می‌توان در هر ثانیه پنج تصویر ایجاد کرد. این تقریباً سه برابر سریع‌تر از مدل‌های گرافیکی داخلی است.

لپ‌تاپ LG Gram Pro WQXGA مجهز به صفحه‌نمایش با وضوح بالایی است که نرخ تازه‌سازی تا ۱۴۴ هرتز را پشتیبانی می‌کند تا صفحه بازی‌ها را به‌صورت روان به نمایش در بیاورد و انتقال صفحه سریع و بدون وقفه‌ای داشته باشد.

ال‌جی الکترونیکس طراحی داخلی این محصول را نیز مجدداً طراحی کرده و این کلیشه که لپ‌تاپ‌های با کارایی بالا کمتر قابل حمل هستند را شکسته است. ضخامت لپ‌تاپ LG Gram Pro که بالاترین عملکرد را دارد، ۱۲.۴ میلیمتر است که حدود ۲۱ درصد کمتر از لپ‌تاپ LG Gram ۲۰۲۳ با ۱۵.۷ میلیمتر ضخامت است. وزن این محصول تازه نیز تنها ۱۱۹۹ گرم است.

با کاهش ضخامت، سیستم کنترل حرارت افزایش پیدا کرده و اجرای عملکرد ارتقا یافته را آسان می‌کند. با افزایش تعداد فن‌های خنک‌کننده از یک به دو، هوای داخل به طور یکنواخت و سریع‌تر به گردش در می‌آید و مساحت لوله حرارتی که گرما از طریق آن تخلیه می‌شود نیز ۵۸ درصد افزایش داشته است.

‌لپ‌تاپ LG Gram Pro 360

لپ‌تاپ LG Gram Pro 360 (مدل: 16T90SP) که ال‌جی الکترونیکس آن را در سال جدید عرضه خواهد کرد، ضخامت ۱۲.۴ میلیمتر دارد و وزن آن نیز تنها ۱۳۹۹ گرم است. این لپ‌تاپ در کتاب رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان سبک‌ترین لپ‌تاپ در میان لپ‌تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی به ثبت رسیده است. با تا کردن این لپ‌تاپ تا آخرین حد می‌توان به‌عنوان یک تبلت با صفحه‌نمایش بزرگ نیز از آن استفاده کرد.

لپ‌تاپ LG Gram Pro 360 محصولی است که برای کارهای طراحی همچون طراحی با صفحه‌نمایش لمسی OLED ساخته شده و از وضوح WQXGA و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این محصول پردازنده Intel Core Ultra CPU دارد و همچنین از ویژگی‌های راحت و جدیدی همچون Gram Link بهره می‌برد.

قلم اختصاصی باریک‌تر، سرعت پاسخگویی را افزایش می‌دهد، تجربه نوشتن را بهتر می‎‌کند و همچنین می‌توان آن را با اتصال به بدنه اصلی با آهنربا به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد.

علاوه بر این، ال‌جی الکترونیکس قصد دارد در مجموع هشت نوع از محصولات Gram را عرضه کند که شامل مدل معمولی 2024 LG Gram (در مدل‌های ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۷) مجهز به جدیدترین پردازنده و همچنین مدل معمولی LG Gram 360 است.

لی یون سوک رئیس بخش فناوری اطلاعات ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

«ما تجربه کاربری بهینه‌ای را برای مشتریانی ارائه خواهیم کرد که خواهان عملکرد بالا و بدون به خطر انداختن قابلیت حمل هستند و این کار را با لپ‌تاپ LG Gram Pro انجام خواهیم داد که عملکرد پیشرفته هوش مصنوعی دارد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید