۱۶ بهمن ۱۴۰۲

چطور از شر بوی داخل یخچال خلاص شویم؟

تصور کنید که می‌خواهید غذای خوشمزه‌ای را درست کنید اما به‌محض اینکه درب یخچال را باز می‌کنید، بوی ناخوشایندی به مشام شما می‌رسد. این داستانی آشنا است اما موردی است که می‌توان آن را به پایان رساند. با چند ترفند هوشمندانه و کمی تلاش، شما می‌توانید بوی یخچال خودتان را از بین برده و طراوت را به آن بازگردانید. همراه با ما باشید تا متوجه شوید چطور از شر بوی داخل یخچال خلاص شوید.

نظافت منظم

یخچال شما برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشد باید بی‌عیب‌ونقص باشد. نظافت منظم فقط مربوط به بهداشت نیست بلکه از شما در برابر بوهای ناخواسته و سرسخت محافظت می‌کند. در اینجا یک راهنمای خلاصه درباره نحوه تمیز کردن مؤثر یخچال آورده شده است:

۱. یخچال را خالی کنید: با برداشتن همه اقلام و دور ریختن مواد غذایی فاسد یا تاریخ مصرف گذشته کار را شروع کنید.

۲. یخچال را از برق بکشید: برای ایمنی حتما یخچال را از برق بکشید.

۳. اجزای داخلی را خارج کنید: تمامی قفسه‌ها و کشوهای داخلی یخچال را بیرون آورده و در داخل آب گرم و پر از کف قرار بدهید.

۴. فضای داخلی را تمیز کنید: داخل یخچال را با استفاده از اسفنج یا پارچه با آب گرم و کف بشویید. برای لکه‌های سرسخت نیز از جوش شیرین می‌توانید استفاده کنید.

۵. واشر یخچال را تمیز کنید: با همان اسفنج و کف نوار و واشر یخچال را به‌خوبی تمیز کنید.

۶. کوئل‌ها را تمیز کنید: با استفاده از جاروبرقی و یک برس دسته بلند لوله‌ها و کوئل‌های یخچال را از خاک پاک کنید.

۷. دریچه‌ها را پاک کنید: دریچه‌های یخچال را با استفاده از یک برس نرم تمیز کرده و هر بخش قابل جدا شدن را در آب صابون بگذارید.

۸. بیرون یخچال را تمیز کنید: درها، دستگیره‌ها و پنل کنترل را پاک کرده و سپس آن‌ها را خشک کنید.

۹. قفسه‌ها و کشوها را بشویید: پس از خیساندن قفسه‌ها، آن‌ها را به‌خوبی بشویید و خشک کنید و پس از اینکه کامل خشک شدن، در داخل یخچال قرار بدهید.

۱۰. یخچال را به برق بزنید: پس از اینکه همه چیز خشک شدند و دوباره در سر جای خود قرار گرفتند، یخچال را دوباره پر کنید و به برق متصل کنید.

مواد پر از بو را داخل یخچال رها نکنید

همه ما این مورد را تجربه کرده‌ایم که یک تکه پنیر به یک بمب بدبو تبدیل می‌شود، حبه‌های سیر هیولاهایی از بو هستند یا غذاهای باقیمانده‌ای که کپک زده‌اند. آن‌ها عوامل بدبوی بالقوه‌ای هستند که به‌سرعت می‌توانند یخچال شما را به بو بیاورند.

برای جلوگیری از این کار نیز ترفندی ساده و در عین حال مؤثر وجود دارد: به طور مرتب اقلام فاسدشدنی خود را بررسی کنید. با نگاه کردن به داخل یخچال می‌توانید مواردی که ممکن است به زودی باعث ایجاد بو شوند را شناسایی کرده و آن‌ها را قبل از اینکه مشکل آفرین شوند، از یخچال خارج کنید.

ضدعفونی منظم

از وسایل ساده خانگی به‌عنوان یک محلول تمیزکننده مؤثر برای یخچال استفاده کنید:

  • یک قاشق غذاخوری سدیم بی‌کربنات یا جوش شیرین را با یک لیتر آب گرم ترکیب کنید.
  • از این مخلوط برای تمیز کردن دیوارها، قفسه‌ها و درزگیرهای یخچال بهره ببرید؛ این به تمیز کردن و خنثی کردن بوها کمک می‌کند.
  • برای حفظ طراوت نیز یک ظرف باز جوش شیرین را داخل یخچال قرار بدهید که تا سه ماه تأثیرگذاری دارد.
  • حتما روی این ظرف را با تاریخ برچسب بزنید تا بدانید چه زمانی باید آن را عوض کنید.
  • بهتر است که استفاده از بوگیرهای تخصصی یخچال را برای کنترل بو در نظر بگیرید.

تازگی و طراوت بخشیدن به یخچال

گاهی اوقات تنها چیزی که یخچال شما نیاز دارید، هوای تازه است. پس از اینکه یخچال را کاملاً تمیز کنید، اجازه بدهید حداقل یک روز (یا تا حد امکان) قبل از وصل کردن مجدد آن به برق، درب یخچال باز باشد تا هوای تازه به داخل آن جریان پیدا کند. این عمل ساده باعث به گردش در آمدن هوای تازه می‌شود و هر گونه بوی ماندگار را از بین برده و کل فضا را مطبوع می‌کند.

تقویت‌کننده‌های بوی داخل یخچال

 راهکارهای طبیعی مؤثری برای جذب و تقویت بو در یخچال وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • روغن‌ها: توپ‌های پنبه‌ای را در روغن‌های مورد علاقه‌تان خیس کنید و آن‌ها را در گوشه‌های مختلف یخچال قرار بدهید تا رایحه‌ای دلپذیر داشته باشید.
  • تکه‌های لیمو‌: چند تکه لیمو را در یخچال خود قرار بدهید تا بوها را از بین ببرد و عطر مرکبات خوبی را به یخچال بدهد.
  • اوتمیل یا جو دوسر: جو دو سر را در یک کاسه آلومینیومی در یخچال قرار بدهید تا به از بین بردن بو کمک کند.
  • سرکه سفید: یک کاسه سرکه سفید در یخچال می‌تواند بوی تند را به طور مؤثری خنثی کند.
  • دانه‌های قهوه: برای دوستداران قهوه، پخش کردن دانه‌های تازه آسیاب شده قهوه روی یک ورقه و گذاشتن آن‌ها در یخچال می‌تواند یک شبه بوها را جذب کرده و بوی ملایم قهوه را از خود به جای بگذارد.

راهکارهای ثابت شده برای داشتن یخچالی با بوی تازه

برای اینکه یخچال شما بوی تازگی داشته باشد، می‌توانید روش‌های مؤثر زیر را در نظر داشته باشید:

  • روی غذای خود را بپوشانید: سعی کنید که مواد غذایی داخل یخچال خود را در بسته‌بندی قرار بدهید و درب آن‌ها را محکم ببندید. این کار باعث کاهش انتشار بو می‌شود.
  • یخچال را مرتب نگه دارید: یخچال و فریزر خود را مرتب نگه دارید تا مواد غذایی در حال خراب شدن را به‌راحتی شناسایی کنید و آن‌ها را سریع بیرون بیاورید.
  • بیرون یخچال را تمیز کنید: به طور منظم زیر و پشت یخچال را تمیز نگه دارید.
  • فیلترهای هوا را تعویض کنید: اگر یخچال شما فیلتر هوا دارد، طبق دستورالعمل‌های آن، این فیلترها را تعویض کنید.
  • دمای مطلوب: یخچال خود را در دمای مناسب قرار بدهید تا از فاسد شدن سریع مواد غذایی جلوگیری به عمل بیاید.

یخچال مقاوم در برابر بو را انتخاب کنید

برخی از یخچال‌ها با فناوری‌هایی عرضه می‌شوند که دردسر بوی بد یخچال‌ها را کاهش می‌دهند. ما در ال‌جی به فناوری‌های نوآورانه ضد بوی ال‌جی خود افتخار می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را در مدل‌های مختلف مانند یخچال LG InstaView پیدا کنید. این فناوری‌های عبارت‌اند از:

  • فناوری DoorCooling+: این فناوری از خنک‌تر شدن سریع و یکنواخت‌تر مواد غذایی داخل یخچال اطمینان حاصل می‌کند و نوشیدنی‌ها را سردتر و غذاها را تازه‌تر نگه می‌دارد.
  • فناوری FRESHBalancer: رطوبت مطلوبی را در داخل یخچال حفظ می‌کند و عمر میوه‌ها و سبزی‌های شما را افزایش می‌دهد.
  • فناوری LG Inverter Linear Compressor: این فناوری غذای شما را تازه نگه می‌دارد و فاسد شدن سریع که منجر به بوی بد می‌شود را به حداقل می‌رساند.

اکنون شما می‌دانید که چطور بوی یخچال خود را از بین ببرید. توصیه می‌شود که این نکات ساده را رعایت کنید و از یخچالی استفاده کنید که برای مقابله با بوی بد طراحی شده تا بتوانید همیشه یخچالی تازه و خوشبو داشته باشید.

زندگی خوب است!

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید