۰۹ بهمن ۱۴۰۲

نمایش آثار هنری هوش مصنوعی در نمایشگرهای ال‌جی در موزه گوگنهایم

استفانی دیکینز سه تا از جدیدترین کارهای هنری خودش را تحت عنوان Late Shift x Stephanie Dinkins ارائه کرده است. این آثار هنری در یک برنامه عمومی پس از ساعت کاری در موزه سولومون آر گوگنهایم نیویورک در تاریخ ۲۵ ژانویه به نمایش گذاشته شدند. استفانی دیکینز با استفاده از هوش مصنوعی مرزهای آفرینش هنری را به جلو سوق می‌دهد و اولین دریافت کننده جایزه ال‌جی گوگنهایم در سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود، جایزه‌ای که به قدردانی از هنرمندانی می‌پردازد که در زمینه‌های جدید در هنر مبتنی بر فناوری فعالیت دارند. استفانی دیکینز همچنین یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار در هوش مصنوعی به انتخاب مجله تایم است.

هوش مصنوعی از کارهای هنری و چشم‌انداز دیکینز جدایی‌ناپذیر است و این در حالی است که او به دنبال راه‌هایی است تا بتواند هوش مصنوعی را دردسترس‌تر و فراگیرتر کند. او به طرح سؤالات مهمی همچون اینکه هوش مصنوعی چه نیازی از شما دارد؟ پرداخته تا از این طریق اشاره کند که هوش مصنوعی باید دیدگاه جامع‌تری را توسعه بدهد تا بهتر بازتاب‌دهنده دنیای واقعی باشد. پروژه‌های او نشان می‌دهد که چطور هوش مصنوعی می‌تواند ذهنیت اکثریت را داشته باشد و به‌راحتی افرادی که در منطقه خاکستری جامعه زندگی می‌کنند را نادیده گرفته و بیشتر طرد کند. استفانی دیکینز از طریق تعاملات فکری خودش با هوش مصنوعی که به هنر تبدیل شده، شکاف بین هنر و فناوری را پر می‌کند تا تغییرات مثبتی را رقم بزند.

تم ادامه دار LG Guggenheim Art and Technology Initiative همزیستی بین هنر و فناوری بوده که در آن، هر کدام الهام‌بخش دیگری برای کشف مسیرهای تازه هستند. نمایش آثار استفانی دیکینز در زمان بسیار مناسبی انجام شده است. ال‌جی الکترونیکس اخیراً در نمایشگاه CES 2024 حرکتی جسورانه انجام داد و هوش مصنوعی را به‌عنوان نقطه کانونی این شرکت در سال جاری نام برد و از آن به‌عنوان هوش مهربان یاد کرد.

ال‌جی و گوگنهایم با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا بتوانند از هنرمندان بیشتری حمایت کنند تا آن‌ها جنبه‌های هنری و فناوری را درون آثار خودشان ارائه کنند. سال گذشته، استفانی دیکینز به اولین دریافت‌کننده جایزه LG Guggenheim تبدیل شد، جایزه‌ای که نشأت گرفته از همکاری پنج ساله ال‌جی و گوگنهایم است.

استفانی دیکینز برنده جایزه ال‌جی گوگنهایم بیان کرده:

«من بسیار هیجان‌زده‌ام که گوگنهایم را به‌عنوان یک آزمایشگاه یادگیری فعال کرده‌ام و آثاری را به اشتراک می‌گذارم که امری ضروری را برجسته می‌کند. این آثار پیشرفت‌های سیستم‌های هوش مصنوعی را از طیف وسیعی از ایده‌ها، حکمت‌ها و برجستگی‌های فرهنگی و داستان‌هایی از جوامع ما در هزاران سال مطلع می‌کنند.»

کیت اوه معاون بخش ارتباطات برند شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی الکترونیکس در این رویداد بیان کرده:

«ال‌جی الکترونیکس به الهام‌بخشی فناوری به هنر اعتقاد دارد. ما مفتخریم که LG OLED را به‌عنوان ابزاری ارائه کنیم که به نوبه خودش هنرمندان را ترغیب می‌کند تا مسیرهای جدیدی را پیش بگیرند و به بیان گسترده و بی حد و مرزی دست پیدا کنند.»

ال‌جی و موزه گوگنهایم متعهد هستند تا با یکدیگر کار کنند تا هنرمندانی را شناسایی کنند که به دنبال توسعه هنر مبتنی بر فناوری هستند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید