۰۳ اسفند ۱۴۰۲

استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص خرابی سیستم‌های تهویه مطبوع تجاری ال‌جی

سیستم LG Beacon Cloud یک راهکار مدیریتی است که وضعیت عملکرد، کنترل و خرابی‌های سیستم تهویه مطبوع را به‌صورت بلادرنگ کنترل می‌کند. از اواخر ماه فوریه سال جاری میلادی بررسی احتمال خرابی با استفاده از هوش مصنوعی نیز به این سیستم اضافه می‌شود.

عملکرد «پیش‌بینی خرابی توسط هوش مصنوعی» به طور دقیق علائم خرابی را وقتی سیگنال‌های غیرعادی در دستگاه پیدا می‌شود، بر اساس داده‌های بزرگ پیش‌بینی می‌کند. دقت این عملکرد بسیار بالا است چراکه به طور سیستماتیک دستگاه‌هایی مانند سیستم فن و موتور، سیستم کمپرسور، سیستم مبرد و سیستم حسگر و پمپ تخلیه را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.

شرکت HiM Solutek یک شرکت تابعه تعمیر و نگهداری سیستم تهویه مطبوع است که بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل عملکرد AI Failure Prediction از سیستم LG Beacon Cloud مشتریان را از احتمال نقص عملکرد مطلع کرده و مهندسان خدمات نیز سیگنال‌های غیرعادی را تشخیص داده و اقداماتی سریع و دقیق انجام می‌دهند. این اقدامات پیشگیرانه از ازدحام خدمات در فصول اوج تابستان و زمستان جلوگیری می‌کند.

مشتریان می‌توانند اقدامات را زودتر دریافت کنند و مشکلات ناشی از خرابی را به حداقل برسانند. انتظار می‌رود که این عملکرد نقش بسیار مهمی در تأسیسات B2B همچون تأسیسات پزشکی، اقامتگاه‌ها و کارخانه‌ها ایفا کند که به گرمایش و سرمایش دائمی نیاز دارند.

ال‌جی الکترونیکس توسعه عملکرد «پیش‌بینی خرابی توسط هوش مصنوعی» را تکمیل کرده و از سال گذشته نیز آن را به تأیید رسانده و به دنبال آن است تا در آینده آن را ارتقا بدهد. از جمله محصولاتی که می‌توان در آن‌ها از این عملکرد استفاده کرد می‌توان به Multi V Super 4، مدل‌های Multi V Super 5 و MULTI V i اشاره کرد. ال‌جی الکترونیکس به دنبال آن است تا محصولات دارای این عملکرد را بیشتر کند.

مدیر عامل شرکت HiM Solutek یعنی یو گوانگ یئول بیان کرده:

«ما فناوری خود را ارتقا خواهیم داد و به طور مداوم نیز آن را گسترش می‌دهیم تا تجربه متفاوتی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد و بهترین تخصص در خدمات نگهداری تهویه مطبوع را ایجاد کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید